Mijn Harde schijf (een SATA 160GB Maxtor DaimondMax Plus 9 van 1.5 jaar oud) reageert bij het aanklikken van mappen op de harde schijf soms niet en laat dan het hele systeem vastlopen of reageert pas na vele seconden waarbij je elke 2 seconden even actief is.
Maar het gekke is dat hij dit niet bij elke map (of bestanden in die map) doet.
En het kan zijn dat hij het een tijdje wel goed doet daarna.
Ik heb er 3 partities op van gelijke groote en daarvan lijkt zich de vage error in 1 van de partities niet voor te doen.
Als ik eventviewer er dan bij raadpleeg dan krijg je het volgende te zien
Wat dus niet goed is lijkt me
Waarvan hier de Event Properties van die foutcode en het gene wat Microsft support er over zegd
Het is dus een SATA schijf dus ik dacht ik d/l gelijk daar niewe drivers voor (SiS180) maar dat heeft niks geholpen, ik heb de schijf er al uit gehad, gekeken of kabeeltje nog goed zat etc maar niks bijzonders te merken, ook is de schijf niet te warm.
/edit
Ook heb ik geen virussen of spyware en dat soort dingen, voor zover ik weet ben ik daar vrij van.
Ik meen me vaag te herrineren dit eerder meegemaakt te hebben met deze HD (+-3 mnd na aankoop) maar toen heb ik alles geformateert omdat ik toch partities aan wou maken.
Daarna heb ik dit niet meer gehad tot eergisteren.
Specs:
Amd Athlon 2500+, ASRock K7S8XE+ mobo, 1gb geheugen, Geforce 6800GT, 60gb ide + 160 gb sata maxtor, WinXP + SP2, 550w voeding
Dus heeft iemand een idee wat het probleem is of wat het kan veroorzaken ?
Ik heb niet echt belangrijke data op de HD staan dus als jullie zeggen dat formateren het probleem kan oplossen is dat niet onoverkomelijk maar daar had ik toch niet zoveel zin in.
Cheers
Maar het gekke is dat hij dit niet bij elke map (of bestanden in die map) doet.
En het kan zijn dat hij het een tijdje wel goed doet daarna.
Ik heb er 3 partities op van gelijke groote en daarvan lijkt zich de vage error in 1 van de partities niet voor te doen.
Als ik eventviewer er dan bij raadpleeg dan krijg je het volgende te zien
Wat dus niet goed is lijkt me
Waarvan hier de Event Properties van die foutcode en het gene wat Microsft support er over zegd
Het is dus een SATA schijf dus ik dacht ik d/l gelijk daar niewe drivers voor (SiS180) maar dat heeft niks geholpen, ik heb de schijf er al uit gehad, gekeken of kabeeltje nog goed zat etc maar niks bijzonders te merken, ook is de schijf niet te warm.
/edit
Ook heb ik geen virussen of spyware en dat soort dingen, voor zover ik weet ben ik daar vrij van.
Ik meen me vaag te herrineren dit eerder meegemaakt te hebben met deze HD (+-3 mnd na aankoop) maar toen heb ik alles geformateert omdat ik toch partities aan wou maken.
Daarna heb ik dit niet meer gehad tot eergisteren.
Specs:
Amd Athlon 2500+, ASRock K7S8XE+ mobo, 1gb geheugen, Geforce 6800GT, 60gb ide + 160 gb sata maxtor, WinXP + SP2, 550w voeding
Dus heeft iemand een idee wat het probleem is of wat het kan veroorzaken ?
Ik heb niet echt belangrijke data op de HD staan dus als jullie zeggen dat formateren het probleem kan oplossen is dat niet onoverkomelijk maar daar had ik toch niet zoveel zin in.
Cheers
[ Voor 5% gewijzigd door ScrooLoose op 03-04-2005 00:42 ]
Smiling as the shit comes down...