Ik bekeek daarstraks een foto in het solo-showcase topic en zag een mooie foto van een paard, maar deze was vrij vaal, alsof er een waas over lag. Ik heb de foto gedownload en geopend in photoshop om eens te kijken of dat te verhelpen was en zodoende nuttig commentaar te kunnen leveren. Tot mijn verbazing was de foto in photoshop donkerder dan in Firefox en zo mooi van kleur dat deze waarschijnlijk gewoon zo bedoelt was.
Ik heb Korakal gevraagd om in Windows te kijken naar de kleur van de foto in Firefox en Photoshop. Bij hem kwamen deze overeen, zie hier.
Ik heb de foto geopend in een aantal andere browsers om te kijken welke kleurweergave nou 'correct' zou moeten zijn:

Linksboven Safari, rechtsboven Firefox, linksonder Shiira, rechtsonder IE. Photoshop geeft dezelfde kleuren als Safari en Shiira. Camino heb ik ook bekeken en geeft dezefde kleur als Firefox.
Mijn vraag is nu: welke kleur is 'correct'? Moet het plaatje donker zijn, of wat lichter en hoe kom ik daarachter?
Overigens, mijn monitor is met de utility die daarvoor in OS X zit, gekalibreerd.
Ik heb Korakal gevraagd om in Windows te kijken naar de kleur van de foto in Firefox en Photoshop. Bij hem kwamen deze overeen, zie hier.
Ik heb de foto geopend in een aantal andere browsers om te kijken welke kleurweergave nou 'correct' zou moeten zijn:

Linksboven Safari, rechtsboven Firefox, linksonder Shiira, rechtsonder IE. Photoshop geeft dezelfde kleuren als Safari en Shiira. Camino heb ik ook bekeken en geeft dezefde kleur als Firefox.
Mijn vraag is nu: welke kleur is 'correct'? Moet het plaatje donker zijn, of wat lichter en hoe kom ik daarachter?
Overigens, mijn monitor is met de utility die daarvoor in OS X zit, gekalibreerd.
[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 02-04-2005 21:56 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini