Ik ben van plan om zelf een beamert in elkaar te knutselen. Daar is al een topic op GoT over, en Diyprojector.nl heeft ook zeer veel info. Nu zet je in beamers meestal een HQI (metaalalide) lamp. Zo'n soort lamp omdat ie veel licht geeft (36000 lumen), en omdat hij een zeer wit licht geeft (wat nodig is voor een goede kleurweergave). De lampen zijn er in de 250 en 400 Watt versie. Helaas worden ze dus ook nogal heet (300 graden), en daar kunnen ze ook wel tegen, de TFT die 25 cm verderop zit vind dat echter niet zo prettig. Die gaat snel dood als hij warmer dan 35 graden wordt. Dus zoals je je wel kan voorstellen moet je behoorlijk koelen om het allemaal een beetje koel te houden. Normaliter worden daar flinke (120 mm) fans voor gebruikt, of radiaalfans, en dat maakt ook behoorlijk wat lawaai. Nu worden de lampen in een bios watergekoelt (die zijn 15.000 Watt), en het zou natuurlijk ideaal zijn om thuis ook een beamert te hebben die je compleet niet hoort. Hier is al een topic over op Diyprojector.nl, maar die is een beetje doodgebloed zonder echte resultaten / plannen. Nu dacht ik dat dit misschien iets voor GoT was, omdat waterkoeling ook hier redelijk veel voorkomt (op een andere manier natuurlijk) en men hier ongelofelijk vindingrijk is
Ik had al een ideetje uitgewerkt, maar ik weet niet echt of dit wat wordt:

De pic spreekt voor zichzelf denk ik.
Graag jullie mening / idee / kritiek
Edit: typefoutjes verwijderen
Ik had al een ideetje uitgewerkt, maar ik weet niet echt of dit wat wordt:

De pic spreekt voor zichzelf denk ik.
Graag jullie mening / idee / kritiek
Edit: typefoutjes verwijderen