Toon posts:

Geheugen vraag... Meer memory dan aangegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort mijn Abit Sa6R, Maar nu mijn vraagje. Er staat dat hij max 512 mb ram ondersteunt. En als je er dan bijv 2 x 512 in zou doen? Ik noem maar een zijstraat... Wat gebeurt er dan? Gebruikt ie het dan wel / niet. Ik zat te denken hoe dat dan zou gaan. En met evt een bios update of kan dat gewoon niet...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik denk dat het kwartje twee kanten op kan rollen:
het moederbord ondersteunt geen dimms van 512 MB en zal dus helemaal niks doen óf het zou gebeuren dat als je er bijvoorbeeld 768 MB instopt, hij maar 512 MB herkent.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Hmmmm... Een klein beetje een domme vraag? Als er in het boekje van de pc staat dat ie maar 220Volt mag hebben, zou die dan ook werken als ik er 10.000 volt opzet? Als mijn auto op diesel moet rijden, zou die dan ook werken als ik er benzine ingooi?

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het een domme vraag vinden... Maar zou het er bijv wel gebruik van maken. Of herkent ie het gewoon niet?...

Tjah ik vond het niet zoon domme vraag :)

Hij kan namelijk 512 en ik wil als het zou kunnen meer. (nee ik koop geen ander mobo)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 januari 2001 15:36 schreef budi het volgende:
Ik denk dat het kwartje twee kanten op kan rollen:
het moederbord ondersteunt geen dimms van 512 MB en zal dus helemaal niks doen óf het zou gebeuren dat als je er bijvoorbeeld 768 MB instopt, hij maar 512 MB herkent.
Nog een derde optie... je plugt er 768 in, hij kan maximaal 512MB aan, maar hij ziet er maar (bijvoorbeeld) 256 MB
Zoiets heb ik gehad met m'n P2B... 3 dimmetjes: volgens m'n P2B is 64 + 32 + 32 gelijk aan 92 MB.....
Dit had te maken met bepaalde combinaties.... dit was dus een NIET ondersteunde combinatie

Verwijderd

De i815 chipset ondersteund maar 512MB dus de rest zal niet gebruikt worden. sorry

Verwijderd

Topicstarter
K Tnx voor de duidelijke replies *D
Pagina: 1