3-poorts HUB

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 15:47
Hallo,

Ik ben opzoek naar een apparaatje dat het volgende kan, ik weet niet of het bestaat maar het zou erg handig zijn:

Ik repareer vaak thuis bij mensen computers. Hiervoor neem ik altijd een laptop mee en een externe HDD met tools. Maar nou komt het wel eens voor dat bepaalde dingen ontbreken en dat ik die van internet moet downloaden, maar de PC van de klant nog niet op internet is.

Nou zou het handig voor mij zijn als ik dus een methode heb om internet te hebben op mijn laptop.

Nu zou ik simpelweg een kabeltje mee kunnen nemen, maar niet elke klant heeft zijn/haar routertje bij de PC ligge.

Nu dacht ik zelf de oplossing te vinden in een soort 3-poorts hubje, 1 uplink, 1 naar me eige laptop, en 1 naar de klant' PC, zoals het origineel was. En het mooiste zou dan zijn als dit hubje gevoed kan worden door een USB poort.

Bestaat zoiets ????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de kabel die normaliter in de pc zit toch in je eigen notebook duwen? of zie ik nu wat over het hoofd.

Voor zover ik weet zijn er geen passieve netwerk hubs.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51
of je neemt een RJ11 kabel mee, en belt daar ff in.. (of je bereid je fatsoenlijk voor..:P)

• Thunderhawk
Ja dat snap ik dat dat een oplossing is, maar het is niet praktisch. Ik wil met mijn lappie gewoon door kunnen gaan als de pc iets aan het doen is, of aan 't booten is.

• Thunderhawk
Nee SyS_Error, het gaat erom dat ik mijn laptoptje gewoon snel tussen de andere PC's in het netwerk kan prikken, zoals de klant waar ik nu zit prik ik em niet zomaar in een poortje ernaast, omdat de hub in de meterkast hangt.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 21:41

Snijkoek

Metal up your ass

Neem je toch gewoon een ethernet switch mee in je tas :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Of je pakt de kabel van de pc die stuk is.
Of je neemt een eigen switch neemt, ik kan me geen situatie bedenken waar je niet genoeg zou hebben aan switch en een verlengssnoer van 10 meter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zompy schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:09:
Ja dat snap ik dat dat een oplossing is, maar het is niet praktisch. Ik wil met mijn lappie gewoon door kunnen gaan als de pc iets aan het doen is, of aan 't booten is.
Maarre, je pc boot toch wel door als er geen netwerkkabel inzit.
is net zoveel werk als er een hub tussen hangen dunkt me.

• Thunderhawk
Mja, maar die dingen zijn over het algemeen vrij groot, en minimaal geloof ik 4 poorts. Hier heb ik aan gedacht, maar het zou praktischer zijn als het gewoon zeg maar lightweight is.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Ik heb altijd een oud 10Mbit 5-poorts HUB-je met 1 poort daarop die als uplink te gebruiken is. Gewoon even de bestaande netwerkkabel in de uplink van het HUB-je steken, een extra UTP-kabel die ik meegenomen heb in de PC van de "klant" steken en een andere UTP-kabel in de notebook.
Lijkt mij toch niet moeilijk.

Tenzij de PC van de "klant" draadloos op een draadloze router met UTP-aansluitingen is aangesloten en je zelf niet de WEP-key of überhaupt geen draadloze entwerkkaart hebt.
* Joen heeft voor die extreme gevallen desnoods nog een oude 12 meter lange UTP-kabel liggen en indien nodig een tweede 10 meter lange kabel + UTP-koppelstukje
12 meter + koppelstukje + 10 meter = 22 meter B)

Eerlijk gezegd blijft mijn conclusie net als die van Sys_Error.

Overigens zijn Sweex en Sitecom 5-poorts switchjes helemaal niet zo groot en heeft de Sitecom 5-poorts switch een hele praktische kleine adapter :)
* Joen weet dat van een ex-klasgenoot die een Sitecom 5-poort switch heeft
En zelf heb ik thuis in mn netwerk de 5-poorts switch van Sweex hangen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Zompy schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:15:
Mja, maar die dingen zijn over het algemeen vrij groot, en minimaal geloof ik 4 poorts. Hier heb ik aan gedacht, maar het zou praktischer zijn als het gewoon zeg maar lightweight is.
Groot??
Een goedkoope switch is best klein. Ik heb hier nog een 2e hands switch liggen van 10cm bij 15 cm bij 5 cm. En zo'n ding weegt niets. en kost ook nog eens niets.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 02-04-2005 20:33 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou even op zoek gaan naar een hubje wat 5 volt gebruit en minder dan 1 ampere trekt
dan kun je hem gewoon vouden uit je usb dacht ik zo

ander moet je maar gewooon zo'n pci nerwerk kaartje kopen met een ingebouwde hub ...
je weet wel zo'n din met 4 poorten
pruts die in je laptop en klaar

Iperf

Pagina: 1