CRT - Coating verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:15
Ik heb een iiyama Vision Master Pro 411 gekregen, die dus gigantisch was mishandeld door de lokale poetsvrouw met als gevolg dat je door de krassen in de coating geen zak meer ziet. Enige oplossing: coating verwijderen. Maar weet iemand hoe dit te doen is? Ik heb al van alles geprobeerd, alcohol, aceton, ammonia etc, maar niets schijnt te werken.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer het eens met een groffe autocleaner. Als het scherm daarna bekrast is kan je hem polijsten met een polijstmiddel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

probeer eerst 's te poetsen met tandpasta :) (ja dat werkt echt)

www.nintendocasemods.com

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Maybe kun je daarna er weer een coating op vrotten?

|>

• TMV
Allen bedankt alvast, ik ga straks eens klussen. :) Zou toch zonde zijn van zo'n fijne monitor als het niet op te lossen is. Laat de tips maar stromen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf dezelfde monitor, destijds bijna 1000 gulden voor betaald. Behandel m lief, en zoals gezegd met tandpasta (vult de groeven op).

Verwijderd

TMV schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:54:
Ik heb een iiyama Vision Master Pro 411 gekregen, die dus gigantisch was mishandeld door de lokale poetsvrouw met als gevolg dat je door de krassen in de coating geen zak meer ziet. Enige oplossing: coating verwijderen. Maar weet iemand hoe dit te doen is? Ik heb al van alles geprobeerd, alcohol, aceton, ammonia etc, maar niets schijnt te werken.
Zeep als dreft werk bij samsung schermen super :) ... Verder idd ruiten reiniger of spiritus....

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn scherm schoongemaakt met pure alcohol, goed poetsen en lang en het gaat er af.

Waar kun je velletjes coating halen?

• TMV
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:37:
[...]

Zeep als dreft werk bij samsung schermen super :) ... Verder idd ruiten reiniger of spiritus....
Hmmm, vandaag eens ff proberen. Ben zeer benieuwd.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik heb een keer bij een IBM 17"" crt de gehele coating er gepolijst.

Je kan van die blokjes kopen met soort ;polijst poeder en dan met zon 3hoek schuur machinetje dit uitpoetsen.

Duurt overigens wel erg lang voordat het goed/eraf is en een lamme arm krijg je gegarandeerd.

Ik moet wel zeggen dat zonder coating kleuren giftiger zijn en meer irritnat en dit absoluut hinderlijk kan zijn.

PS, die krassen zijn niet te fixen, met wat dan ook, met zeep etc gaat het er absoluut niet vanaf die coating laag.

[ Voor 17% gewijzigd door Carel op 06-04-2005 15:05 ]

Pagina: 1