Toon posts:

Maxtor DiamondMax 10 SATA 200GB aan een Asus P5P800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb:
P5P800 ASUS moederbord met daaraan een MAXTOR DiamondMax 10

Nu ben ik op zoek naar de drivers van de SATA controller om die op floppy te zetten en deze tijdens de windowsinstallatie te gebruiken!
Nu heb ik een moederbord CD erbij
Maar hier zijn enkel de drivers van chipset, audio, LAN, USB te vinden
Op de Asus site staan de zelfde drivers aangeboden als op de CD

Heeft iemand voor mij deze drivers? of een linkje?

Alvast bedankt!
Ohn0

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt voor dit bord geen drivers nodig wanneer je geen RAID wilt draaien :) Anders kun je ze gewoon van Intel.com downloaden. Wellicht moet je in de BIOS de SATA mode op Enhanced instellen, geen idee hoezeer dat voor dit moederbord geldt. Maar dat is ongetwijfeld terug te vinden in de handleiding van je bord. Kijk bij de hoofdstuk over BIOS settings :)

Maar je hebt dus een DiamondMax10 op een moederbord met een ICH5 controller. Mocht je hiermee problemen ondervinden (zo ja, vertel eens in detail welke problemen, wanneer ze optreden, wat jouw doel is, etcetera), kijk dan eens in de FAQ van dit subforum onder Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en scroll dan een beetje naar beneden naar Compatibiliteit :)

[ Voor 51% gewijzigd door BalusC op 02-04-2005 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Windows erop geinstalleerd zonder F6 te gebruiken ... maar toen alles geinstalleerd had ... na 3 keer een reboot dee de schijf het opeens niet meer ... ziet hem niet meer in bios e.d.

Nu kan ik wel een oude IDE schijf gaan gebruiken maar wil liever nieuwe SATA 200 GB + IDE WD 200 GB (staat vol met data)

Wil dus graag Windows prima werkend hebben @ SATA daarna IDE eraan met al mijn data!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt inderdaad geen drivers nodig. Immers, anders had je Windows geeneens kunnen installeren ;) En heb je al acties ondernomen nadat je mijn FAQ-linkje had doorgenomen?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:37:
Je hebt inderdaad geen drivers nodig. Immers, anders had je Windows geeneens kunnen installeren ;) En heb je al acties ondernomen nadat je mijn FAQ-linkje had doorgenomen?
Je bent geweldig!
Hier hebben we het al!!!

Alle Maxtor SATA schijven hebben compatibiliteitsproblemen met de ICH5(R) southbridge.

Ik lees zojuist in mijn moederbord boekje:
The motherboard supports the Serial ATA technology through the Serial ATA interfaces and the Intel ICH5 :) :) :)

Denk dat dan toch maar HD moet gaan omwisselen!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ho ho, een stukje verderop staat iets over een firmware update :) Er staat ook dat dit mogelijk de oplossing kan zijn voor compatibiliteitsproblemen icm de ICH5 controller. Aan jou de eer om dit als de eerste te bewijzen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog garantie dus wel zullen dat eens gaan proberen :D

Verwijderd

Topicstarter
firmware uitgevoerd...
opnieuwe opgestart...
hij zit gewoon weer in windows... lijkt te werken!

Kan je mij nog 1 advies geven

Ik heb 2 IDE controllers + 2x SATA

Nog een WD 200 GB IDE

Waar kan ik die het beste op aansluiten...

Secundair IDE (Master of Slave?)
op de Primary staan nu DVD speler + DVD brander

die WD staat helemaal vol met DATA
dus hoef alleen als opslag

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geweldig :) Post wel een statusupdate wanneer je tóch problemen ondervindt of het probleem juist nooit is wederkeerd.

Wat betreft jouw andere vraag: doe ons en jouzelf een plezier, neem voortaan o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum door voordat je een vraag stelt ;) Daarin staat meer dan je denkt. Kijk onder de hoofdstuk "Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?".

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde bootproblemen zijn weer terug!
Ik ga deze week dus HD omwisselen voor een WD en kijken wat er dan is :D

Verwijderd

Topicstarter
De Maxtor schijf omgeruild voor een Western Digital echter deze werkte helemaal niet en werd niet eens herkent in de bios

Nu alles werkend met een ander moederbord (Gigabyte)
Pagina: 1