[excel] tekst bij overschrijden kolom naar volgende rij

Pagina: 1
Acties:
  • 1.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik een tekst aan het typen ben in excel, en de tekst de kolombreedte overschrijdt, de tekst automatisch overgaat in de volgende rij. Standaard gaat de tekst dan gewoon door in de cel rechts ervan. Dat wil ik dus niet. :/ Ik kan het in de help-functie niet vinden, dus ik ben bang dat deze functie er niet inzit. :?

Hier een voorbeeld van hoe het dus zou moeten:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/voorbeeld.JPG

btw: wanneer dit wel mogelijk is, zou het dan ook op een of andere creatieve manier mogelijk zijn om oude tekst die is getypt in excel waarbij wanneer de kolombreedte werd bereikt, handmatig werd overgegaan in de cel daaronder, nu opnieuw in te voeren in een excel bestand met bredere kolommen waarbij de zinnen toch nog wel tot het einde van de kolom lopen??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

Dido

heforshe

Naar de cel eronder kan niet vziw, maar als je text wrap aanzet (rechter muis, format cells, alignment, vinkje bij wrap text), maakt ie er meerder regels in een cel van. Dan wordt wel je cel hoger...

Overigens is het niet zo heel gek dat de exacte functionaliteit die jij zoekt er niet in zit: Excel is een spreadsheetprogramma, geen tekstverwerker of dtp-pakket.
Je zou er meer last van hebben dan nut, omdat je de link tussen gelijke cellen in verschillende kolommen totaal vernaggelt.

[ Voor 43% gewijzigd door Dido op 02-04-2005 17:35 ]

Wat betekent mijn avatar?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan met VBA misschien wel een leuke functie schrijven. Die de tekst opknipt in stukjes van x letters (die dus in 1 cel passen) en ze dan onder elkaar zet.