[HTML] Midi afspelen zonder frames*

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 11:24
Ik wil graag een midi file afspelen zonder gebruik te maken van frames. Het probleem is dat nu de midi file bij elke refresh opnieuw geladen wordt. Dit is niet de bedoeling gebruik bg sound tag.. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Wat ik tot nu toe heb gedaan is:
Een pagina met frames gemaakt en de onderste frame 1px breed gemaakt en daar de midi in gestopt. Dit werkt, alleen ik vind dit geen goede oplossing. Verder gezocht naar java midi players, maar kan geen 1 vinden waarbij je de midi op de achtergrond blijft spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door hydex op 02-04-2005 17:38 ]

Verwijderd

Mij lijkt het dat dit niet kan.
Ik heb vroeger ook met html en midi gekloot, maar zonder frames is het volgens mij onmogelijk om een midifile te laten draaien en ook zodat ie blijft draaien.

Heb jij zelf al ooit een website gezien waar dit het geval is?

btw ik snap je probleem wel heel goed

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt een probleem met HTML, en dat is clientside. Clientside zaken horen aan de andere kant van de schutting, in Webdesign & Graphics, zoals je in P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc... hebt kunnen lezen.

Verder vind ik je topicstart erg magertjes. Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Waarom voldeden de dingen die je gevonden hebt niet? Lees even P&W FAQ - De "quickstart". :)

Ik mik je topic nu naar de buren van Webdesign & Graphics toe, maar breid wel even je topicstart wat uit, anders wordt dit topic vast geen lang leven gegund. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik vind het eigenlijk wel goed bij elkaar passen, midi op een website met frames ;). Nu nog je opmaak in tables en veel animated gifs erop en je hebt een vette retro site :P

nee maar zonder gein, veel anders zit er volgens mij niet op dan frames te gebruiken. wat evt. nog wel zou kunnen is al je pagina's in een iframe zetten maar dat zet ook geen zoden aan de dijk. of een pop-up/under met de midi daarin, maar dat is ook niks met al die popupkillers van tegenwoordig.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het kan ook door de midi in de sidebar van de browser te laden (als die browser dat ondersteunt) of door gewoon op dezelfde pagina te blijven en met javascript steeds de inhoud vanhaf een andere locatie ophalen, maar dat is wel voor de wat meer gevorderde javascripter.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Een iframe is een makkelijk alternatief voor framesets enzo.

Verwijderd

Je kunt het frame gewoon 0px maken hoor. Er is geen reden om 1hele rij pixels te verspillen :)

Owja MIDI/Muziek + Internet sites zijn zwaar fout (mijn mening)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 23:48

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een midiplayer in een frame zetten is een slecht plan. Daarmee verberg je nl. ook alle knopjes om die takkeherrie weer uit te zetten :) Zoals iemand al eerder suggereerde, je zou een pop-under kunnen openen. Of desnoods een ModalDialog (zie MSDN), hoewel FF die dacht ik niet pakt.
bredend schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:55:
Een iframe is een makkelijk alternatief voor framesets enzo.
Een iframe is een verschrikkelijk alternatief voor framesets enzo.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
Zonder frames lijkt de enige manier mij ook pop-up of -under, maar das wel een foute oplossing IMO. pop-under zal sommige bezoekers ontgaan denk ik. Waarom zou je uberhaupt midi-files willen laten horen trouwens?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Maak een apart playertje in een Popup voor de mensen die muziek willen.
Het merendeel wil het niet, dus kun je gewoon een apart playertje maken :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Pagina: 1