win2k in zijn geheel verplaatsen naar nieuwe disk?

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:59
Hoi,

'k heb een nieuwe schijf en wil mijn huidige win2k eigelijk in een keer overzetten ... kan dat ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja..... bijvoorbeeld met Norton GHOST...
misschien ook met partitionmagic.. maar daarmee heb ik het nog nooit geprobeerd...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Partition magic zal niet werken, aangezien je daar geen image mee kan maken, maar Ghost of drive Image daar gaat het wel goed mee

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

maar je kan toch partities verplaatsen?? (nogmaals.... nooit geprobeerd... ik zweer bij GHOST als het om dit soort gein gaat)

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik zou een backup maken en dan Win2k opnieuw installeren op je nieuwe schijf en dan een restore. Dit is voor windows 2000 een veilige methode. Kost wel wat tijd.

Bolke

http://www.hroling.nl

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik zou inderdaad ook voor ghost gaan, dan gewoon je nieuwe hdd (A) als slave doen bij je ouwe HDD (B). Vervolgens ghost en dan from disk to disk doen en voila, daar staat alles van je master (meestal de bovenste in het scherm) tot je slave en dan een paar keer ok ok ok indrukken en daar ga je dan.
Als alles ok gaat dan staat je Win2k op je nieuwe hdd.
mzzls,

Liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 januari 2001 16:24 schreef bolke het volgende:
Ik zou een backup maken en dan Win2k opnieuw installeren op je nieuwe schijf en dan een restore. Dit is voor windows 2000 een veilige methode. Kost wel wat tijd.

Bolke
Indeed.... errug veel tijd..
Als je huidige installatie goed is, kijken of je GHOST van iemand kan lenen (of kopen)... misschien een sharewareversie downloaden (:? als die er zijn)
Andere harde schijf ERBIJ drukken in je bak... en dan regelrecht van partitie naar partitie kopieren.... je oude installatie loopt op dat moment geen gevaar....
Oude HDD eruit, nieuwe dus alleen erin... testen... draait het goed? Oude hdd wipen... ;)

Verwijderd

Ik zou alles gewoon overpompen op je nieuwe schijf, w2k setup draaien en voor repair kiezen.

Verwijderd

klinkt misschien gek maar pleur er een bootdisk in en doe diskcopy c: d:
een voorbeeld
oude hd is c nieuwe d

Verwijderd

maar ik geloof dat dat alleen werkt op een diskette

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 16:24 schreef bolke het volgende:

Bolke
Kom op zeg.... wat kan er mis gaan met Ghost... je hebt de source HDD toch nog.... die bewaar je gewoon een weekje. Als het fout gaat heb je die nogsteeds :) Ik heb de afgelopen tijd meerdere Ghost acties uitgevoerd klein uurtje werk en klaar.

• Grijns
en dat ghost is gratiz of moet ik het ergens betalen ?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tis niet gratis... kep net gekeken op de site.. kzie ook geen shareware oid staan.... Dus dat wordt kopen, lenen of op een andere manier zien te regelen... maar voor dat soort zaken moet je hier niet zijn......

• Grijns
k, ik heb em gekocht. zo'n proggie komt altijd van pas

Verwijderd

Jammer, je had me ook ff kunnen ICQ'en voor dat proggie.....
Pagina: 1