extensie bepalen van onbekend bestandstype

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een filetje gedownload. nou wil het dat de extensie fout is. ik heb de meest gangbare al geprobeerd: rar, zip, iso, exe. hoe kan ik weten welke extensie het moet hebben. de filename is The.Matrix.Online.rar. filesize is 1.008.922 kB.

en ja, ik heb de search al gebruikt. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07 10:27

Thandor

SilverStreak

Staat er niets achter die laatste .rar :?

Zet dus (indien je Windows XP gebruikt) via "Extra - Mapopties - Weergave" de verborgen extensies uit ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee daar staat niets achter... ik wil zowiezo altijd de extensie kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Gebruik het "file" commando, daarmee bepaal je in een oogwenk onbekende bestandstypen aan de hand van bestandskenmerken en zogenaamde magic-numbers.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag het op de plek waar je de file geleeched hebt. :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
Waarschijnlijk is het een iso of een bin. Overigens lijkt het me nogal vreemd om jou te helpen met iets wat je niet eens gekocht heb. Als je hulp nodig wilt hebben kan je hem beter kopen!

Voor een klein bestand zou ik zeggen openen met textpad en het staat in de eerste regel, maar dat is met zulke grote bestanden niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik gok 000 of 001 oid, waarschijnlijk van een multi-span rar archive. of een multi-part bestand dat eerst weer samengevoegd moet worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Magic op 02-04-2005 17:04 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien is het een rar die corrupt is?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 22:53

Gotiniens

Fairly odd Tim

linux heeft het "file" commando, dat commando kan zien welk type bestand een bepaald bestand is. mischien zit het ook in cygwin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Post eens de eerste 8 bytes van de file
Voor rar zou het
code:
1
52 61 72 21 1A 07 00
moeten zijn.
Voor een klein bestand zou ik zeggen openen met textpad en het staat in de eerste regel, maar dat is met zulke grote bestanden niet te doen.
In de file viewer van Total Commander kun je best grote bestanden bekijken hoor, indien gewenst als text of hex code.

[ Voor 59% gewijzigd door Henk007 op 02-04-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier trouwens in winXPpro SP2 en geen linux.
verder lijkt het mee geen odnerdeel van een gespanned setje gezien de grootte en het missen van de nieuwe stijl archiefnamen.

ik kan de eerste regfels niet uit de file lezen. niet met notepad, wordpad, word :S en ook niet met editpad lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik was ook eigenlijk op zoek naar een programma waarmee zoiets kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

We helpen je op GoT niet verder met je warez; als je er niet uitkomt dat ga je naar de winkel; daar helpt men je graag verder :) Verder is dit vrij basic; pak wat bestanden waarvan je denk dat het type overeen zou komen en vergelijk de headers. Succes :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.