[Debian] Courier IMAP server

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mijn Debian installatie draait als e-mail server Courier. Het draait allemaal prima, maar om een of andere reden geeft mijn IMAP/mailserver geen datum en tijd, maar alleen tijd weer bij ontvangen en verzonden e-mail berichten. Dit gebeurd in mijn webmail en in mijn e-mail client Mozilla Thunderbird. Ik krijg dus gewoon geen datum te zien wanneer het e-mailtje is verzonden of ontvangen. Dit vind ik best wel irritant, aangezien ik dan niet kan zien van wanneer het mailtje precies dateert. Ik denk dat dit in mijn instellingen niet goed staat, maar kan niet vinden waarin dit dat precies staat, ook niet in de documentatie van Courier.

Nogmaals, het gebeurd dus ook op mijn webmail, waarbij ik met imap natuurlijk de mail direct vanaf de server lees.

Kan iemand me misschien vertellen wat ik hieraan kan doen?

Profile

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk in thunderbird met ctrl-u (view source) eens of de Date-header wel aanwezig is?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
little_soundman schreef op zondag 03 april 2005 @ 01:48:
Kijk in thunderbird met ctrl-u (view source) eens of de Date-header wel aanwezig is?
Die is aanwezig en daarin staat ook de juiste datum. Vaag is dat de tijd alleen voor de dag waarop ze ontvangen zijn geldt, de dag erna komt de datum er wel bij te staan. Toch zou ik graag hebben dat ook de dag waarop de mail binnenkomt de datum erbij komt te staan.

Enig idee hoe je dit aan kunt passen in de opties van de mailserver? Ik vind de documentatie totaal niet overzichtelijk van Courier.

Profile

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Dat de datum alleen maar verschijnt bij mailtjes die niet van vandaag zijn is een 'functie' van Thunderbird en je webmail client. Het heeft dus niets met je mailserver te maken.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Godjira schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:57:
Die is aanwezig en daarin staat ook de juiste datum. Vaag is dat de tijd alleen voor de dag waarop ze ontvangen zijn geldt, de dag erna komt de datum er wel bij te staan. Toch zou ik graag hebben dat ook de dag waarop de mail binnenkomt de datum erbij komt te staan.
Dat is een functie van je mail client, (Thunderbird) zoals fl!pneus ook terrecht opmerkt. Volgens mij is dat niet met een pref aanpasbaar. Je zult dan de source in moeten als je het anders wil hebben.

Verwijderd

IMO had je dit zelf ook wel kunnen vinden.
Van de Mozilla Thunderbird Knowledge Base:

http://kb.mozillazine.org/Change_the_Date_Format

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 00:33 ]

Pagina: 1