Toon posts:

Onbekende geluidskaart, hoe te installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij mensen met zo'n f*cked oude Vobis pc waarvan ik niet weet wat voor geluidskaart erin zit. Die lame Vobis lui zeggen alleen maar te kunnen helpen door (weer) langs te komen met de pc.

Maar ik vroeg me nu af hoe ik nu hier 't geluid aan de praat krijg, terwijl ik niet weet wat voor geluidskaart hierin zit??:?

Tips/hulp?

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Zit je nog met DOS te werken dan??? -> Soundblaster Pro drivers proberen te installeren. Onder W95+ zul je wat generieke drivers moeten proberen. Windows Sound System of zo. Misschien kun je wat achterhalen door eens op het kaartje zelf te kijken.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit allang in Windows98 Second Edition..

Ik zou idd eens op de kaart moeten kijken, anders moeten die lui hier wéér langs die sh*t Vobis.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff op de achterkant gekeken en zie meteen dat 't een onboard-geluidskaart is :( dus dat wordt helemaal lastig,ofniet:?:?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
kaartje er ff uit halen kijken of er iets van een type op staat.... meestal wel. of een fcc-id. Die id's kun je terug zoeken bij www.fcc.org. Daar staat de fabrikant in, dus kun je daarna de site bezoeken en daar wordt je misschien wel iets wijzer....

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Klinkt als een soundboostar. Krengen zijn het en geleverd door de vobis

Verwijderd

Topicstarter
The domain name http://www.fcc.org/ has been reserved.

krijg ik bij die url...

mm,zit dus niets anders op dan de kast maar open te halen:? (heeft dat wel zin als 't een onboard-geluidskaart is?:?)

Verwijderd

Topicstarter
Soundboostar? Merk? uh.. url op drivers te downen en te proberen?? of zitten ze in Windows98SE?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ff op bordje kijken, zoeken naar de geluidschip. Zal wel een ec .. nog wat zijn. daar kan je wel drivers voor vinden..

I have usernames older than you.

Verwijderd

Topicstarter
'ff op bordje kijken'

uh.. jongens, ff niet zo vaag..... :?:?

kan ik op dat mobotje ergens iets vinden over de onboard-geluidskaart?

• teigetjuh
  • Niet online
Als het onboard is, wordt het lastig...

De url moest trouwens www.fcc.gov zijn...

Verwijderd

Topicstarter
ah nee! Niet weer langs die Vobis lui.. :(:(

ps. ff voor de 'fijne' duidelijkheid gaan die lui hier met die kast daarin, installeren zij de geluidskaart met een cd-rom van hun, vragen ze of ze die cd-rom ook mogen hebben ivm het nog een keer opnieuw installeren van deze pc (zoals een uurtje geleden), zeggen die lui dat dat de enige van hun is en dat ze hem niet 'mogen/kunnen' kopiëren :r:r :(

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ehh, je kunt ook gewoon ff moeite doen en drivers gaan zoeken... Probeer de soundboostar eens zoals posters voor mij zeiden. :Z

Verwijderd

Topicstarter
moeite:?

Ik ben al uren met die f*ck geluidskaart bezig geweest :(

Tuurlijk heb ik gezocht naar Soundboostar, kan ik niets van vinden met zoekmachines,zal wel weer nog een keer zoeken :(

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 09 januari 2001 15:43 schreef [nM.Locutus] het volgende:
ah nee! Niet weer langs die Vobis lui.. :(:(

ps. ff voor de 'fijne' duidelijkheid gaan die lui hier met die kast daarin, installeren zij de geluidskaart met een cd-rom van hun, vragen ze of ze die cd-rom ook mogen hebben ivm het nog een keer opnieuw installeren van deze pc (zoals een uurtje geleden), zeggen die lui dat dat de enige van hun is en dat ze hem niet 'mogen/kunnen' kopiëren :r:r :(
Kun je dan niet gewoon vragen wat voor geluidskaart het is? Ik vind het een slechte zaak als je niet eens de drivers krijgt. Maar tja, Vobis he.. :r:r

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
probeer het type moederbord eens te achterhalen en kijk ff op de site van de makers. Meestal is er voor die onboard shit wel een driverpack of update bij het moederbord. Ik neem aan dat je wel achter dat type of serienummer kan komen.

Have fun
8-)

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het op die lame Vobispcbon weer niet vinden welke mobo erin zit,ik installeer ff Sandra2001 om dat te achterhalen, misschien vind ik idd wat op de mobo-site;)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Probeer eens op www.driverguide.com te zoeken op soundboostar...

Waarom maak je hem niet ff open en kijk je op je mobo wat voor onboard soundchip het is. Dat zoekt wat makkelijker.

[off-topic]
Is dit dezelfde locutus als van #flatrate?
[off-topic]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
op www.vobis.de staan ook veel drivers voor hardware dat ooit bij vobis te koop is geweest. Ik vond er laatst nog een driver voor mijn oeroude geluidskaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx guys, ik zit nu weer thuis, dus kan er niet echt verder mee gaan, maar zal iig proberen te achterhalen wat voor geluidskaart 't is...

Verwijderd

Ik heb ook een oude geluidskaart van een computer die ooit bij vobis is gekocht.
Ik weet wel welke het is, en heb de laatste drivers van www.vobis.de gehaald, maar krijg hem toch niet aan de praat. En in de computer waar die uit komt heeft ie ook nooit goed gewerkt.
Dus ik geef je weinig hoop om die troep nog aan de praat te krijgen

succes

Verwijderd

Topicstarter
Geef ik je hoop terug, bij de Vobis lukt ze 't ook met een cd-rom, dus dan moet mij 't ook lukken!! >:)>:)

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Met CTbios kan je achterhalen welk merk/type moederbord je hebt, vervolgens is het een koud kunstje om de benodigde drivers bij de fabrikant van dit bord te downloaden. CTbios kan je vinden op www.ping.be/bios

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
uh heb je een directere link? ik kan het niet op de site vinden (met zoeken):?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:34

BertV

Handgemaakt

zoek dan met google.com

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Stefano
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Hij staat in de FAQ, hier heb je het linkje:

ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios13.zip

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
link werkt niet

Verwijderd

de Soundboostar is een gewone Terratec. In het geval Sandra onzinnige resultaten geeft, zou je eens een DOS (Dr. Hardware bv) progje kunnen proberen.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Dit is de site waar je de DOS versie van Dr hardware kunt leechen.

http://www.dr-hardware.com/Default.htm

Je hebt dus een kast van Vobis en dat zal dus een Highscreen zijn.
Op deze site staan alle drivers en ook die van je soundbooster geluidskaart.

http://www.vobis.de/bbs/support/brett07/index.html

And The Only One

Pagina: 1