Probleem met SATA HD (crash)

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo Ik heb 2x 250GB Maxtor Maxline Plus II 7200 SATA HD's in mijn shuttle.
Nu is ik geloof woensdag toen ik een dvd wou branden mijn pc uit gegaan zomaar daarna kreeg ik de melding Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\Windows\System 32\Config\System
Nu heb ik natuurlijk echt van alles gebrobeert maar niets werkte :(

Maar opzich maakt het niet uit ik wil nu gewoon mijn data backuppen en gewoon een nieuwe install doen. Maar nu komt het probleem ik heb dus op een andere HD WinXP geinstalleerd heb eerst mijn andere 250GB gebackupt om mijn 1TB extern zonder probleem maar nu sluit ik dus de HD waar windows opstond dus die gecrasht was en nu blijft dus het lampje van mij HD branden en winXP start niet op.
Ook heb ik wat eigenlijk niet mag, het stoom van de HD gehaald WinXP opstarten en dan die stroom er op doen dan vind die wel gewoon de HD maar later looopt WinXP weer vast.
En ik heb zelf het printplaatje van de HD geschroeft en die van mijn andere HD erop gedaan maar dat hielp ook niet.
Ik heb ook nog mij oor even tegen de HD gedaan om te horen of die iets geks doet maar hij doet het gewoon normaal.

Maar ik wil die data hebben er staan belangrijke en niet super belangrijke data op en hij is ook helemaal vol. En het rare is dat Speedfan altijd aangaf dat de HD 100% goed was hij is ook nog maar 1,3jaar oud maar staat wel 24/7 aan maar goed daarvoor heb ik deze HD's ook gekocht.

Maar weet iemand een oplossing hoe ik de data er vanaf kan halen. Of wat ik kan doen om het te fixen. Omdat ik niet dat als ik hem opstuur dat ik mijn data ooit weer terug zie en daarom wil ik nu eerst alles proberen wat mogelijk is.
En natuurlijk had ik belangrijke data moeten backuppen dat had ik ook gedaan maar omdat ik geen ruimte meer had heb ik toen allees wat ik had gebackupt weg gegooit 8)7 en daarom was ik ook dvd's aan het branden om ruimte te maken maarja alles komt altijd op het verkeerde moment.

• pimpimmers
  • Niet online
Probleem is nu nog groter ik heb namlijk vette dikke pech :(

Ik heb dus ff maxblast gedownload en was net de HD die zo raar deed aan het testen nou eerst paar dingen stond allemaal passed achter toen was die de SMART test aan het doen en toen hoorde ik in een op de kamer hiernaast waar de pc staat BOEM !!! Ik dacht ooo nee he niet de HD, en ja hoor daar lag die op de grond dikke k*t zooi. Dus weer aangesloten hoor ik een rare sirene geluidje en daarna een dik gekraak in de HD mooi dus vet stuk nu, nu kan ik helemaal niets meer het lijkt wel of de kop vast zit. Ik denk dat ik nu ook geen garantie meer heb :( nouja als dat zo is sloop ik hem uitelkaar kijken of ik de kop nog los kan krijgen. Moet eerst maar eens het bedrijf mailen waar ik hem gekocht heb. Zou wel mooi kloten zijn als ik nu ook nog eens geen garantie meer heb.

Wat een k*t dag

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
hmm :S ....
WHAHAHAHAAHAHAHAHAH
sorry dat ik t zeg maar ik vind t best wel grappig als je pc op de grond valt...
maar ja je kan proberen als de data heel belangrijk is het naar zo'n bedrijf te brengen.
dat kost dan wast maar die kunnen zelfs de data van een half verbrande disc af halen

Modbreak:Dus je vindt het leuk als ik jou doodleuk uitlach wanneer je een vet probleem hebt met je PC, waarbij je al je documenten, foto's, films, muziek, mails, whatever definitief kwijtraakt?

Triest :/

Reageer eens normaal en weest ten allen tijde vriendelijk en behulpzaam :)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 02-04-2005 17:31 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe je data te recoveren kun je in de FAQ van dit subforum vinden:
OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Meer tips en info dan ik daarin heb geschreven kan ik je niet geven :)

• pimpimmers
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:25:
hmm :S ....
WHAHAHAHAAHAHAHAHAH
sorry dat ik t zeg maar ik vind t best wel grappig als je pc op de grond valt...
maar ja je kan proberen als de data heel belangrijk is het naar zo'n bedrijf te brengen.
dat kost dan wast maar die kunnen zelfs de data van een half verbrande disc af halen

Modbreak:Dus je vindt het leuk als ik jou doodleuk uitlach wanneer je een vet probleem hebt met je PC, waarbij je al je documenten, foto's, films, muziek, mails, whatever definitief kwijtraakt?

Triest :/

Reageer eens normaal en weest ten allen tijde vriendelijk en behulpzaam :)
Ja leuk hoor en het is alleen de HD trouwens die viel omdat ik die los op de pc had liggen.

• pimpimmers
  • Niet online
BalusC schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:32:
Hoe je data te recoveren kun je in de FAQ van dit subforum vinden:
OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Meer tips en info dan ik daarin heb geschreven kan ik je niet geven :)
Ik had dat graag willen doen maarja hij is nu echt stuk kop zit vast als ik met mijn oor luister.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

als je kop echt vast zit kun je nog altijd de "diepvries-truck" proberen :)
(zelf nog nooit gedaan .. blijkt in sommige gevallen te werken)

anyway, disk goed inpakken paar uur vriezer waardoor je platen krimpen en met wat geluk kan je weer lezen, zorg wel dat je dan een plaats klaar hebt staan om te dumpen.... eenmaal je disk terug warm wordt gaan je platen weer uitzetten, de rest moet ik niet zeggen zeker :p

nuja, testen op eigen risico :+ Het is me lector iig al eens gelukt (beweerde hij zelf toch) ..

edit:

ook (nog) maar eens faq gelezen, zou jij ook beter doen :D
OM FAQ / Beleid

onderaan staan paar methodes indien je disk écht kapot is, (oa die ik net vermelde)

[ Voor 19% gewijzigd door ripperke op 02-04-2005 20:08 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• pimpimmers
  • Niet online
Hey bedankt voor de tip kan het altijd proberen :D

• pimpimmers
  • Niet online
Hij ligt nu dus in de vriezer maar nu heb ik nog een vraag voordat die echt stuk ging (voor de val) liep Windows dus vast als die HD erbij kwam hoe kan ik nu staks de boel backuppen ? Een tooltje zoals GetDataBack, Easy Recovery, R-Studio gaat denk ik ook niet werken. Iemand nog een tip ?

Als het gaat werken zal ik ff mijn PC naast de vriezer zetten omdat 250GB heb ik niet in 6min op en andere HD staan ;)

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:37

Neo

Kan je hem niet op de één of andere manier koud houden. Ik heb het ff nagekeken. De maxline werkt van 5 tot 55 graden. Als je hem koud kan houden dan heb je meer tijd.

• pimpimmers
  • Niet online
AMD user schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:23:
Kan je hem niet op de één of andere manier koud houden. Ik heb het ff nagekeken. De maxline werkt van 5 tot 55 graden. Als je hem koud kan houden dan heb je meer tijd.
Ja maar wat ik bedoel toen die nog niet gevallen was klonk alles 100% goed schrijf hoorde ik netje opstarten kop hoorde je heen en weer gaan, gewoon zoals het hoort dus. Maar het enige is dat steeds men pc vast liep als die hd er dus bij kwam, ook als ik windows had opgestart en dan de HD op het stroom deed, hij zag wel de HD maar daarna liep die steeds vast, in de bios was die ook gewoon te zien. Dus als ik hem straks uit de vriezer haal kan het zijn dat de kop het wel weer doet maar dan heb ik dus nog het probleem wat ik hier voor had dus kan geen tooltje gebruiken om hem te backuppen
Pagina: 1