Geen surround in media player met SB live

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
Hallo,

Ik heb net mijn PC kast verplaats. Nu wil ik wat muziek luisteren en kom ik er achter dat er maar 2 van de 5 speakers gebruikt worden in media player en winamp. Namelijk links en rechts voor. Ik snap er niks van. Het werkte prima voordat ik m'n kast verplaats heb. Met de test programmatjes doen alle speakers het, en met spellen ook.
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd na ze eerst verwijderd te hebben. In media player bij devices vanalles geprobeerd (d.w.z. speakers op 5.1 zetten..), maar het help niets.
Ik heb het idee dat ik iets drastich over het hoofd zie, maar wat?

[ Voor 8% gewijzigd door Pkunk op 02-04-2005 14:07 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

ik heb ook een SB live! 1024 en ik heb de driver die er bij zat geinstalleerd maar bij mij heeft hij nooit 5.1 ondersteund.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
Als je alleen de kast verplaatst hebt, en voor de verdere rest helemaal nix, dan is het niets software matigs, maar iets hardware matigs ;) Heb je de kabels wel goed aangesloten nadat je de kast opnieuw verplaatst hebt?

Wanna play?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
F-Tim schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:31:
Als je alleen de kast verplaatst hebt, en voor de verdere rest helemaal nix, dan is het niets software matigs, maar iets hardware matigs ;) Heb je de kabels wel goed aangesloten nadat je de kast opnieuw verplaatst hebt?
De snoeren zitten best. Dat moet ook wel, want anders zouden spellen e.d. geen surround hebben. Het klopt gewoon voor geen meter. Ik weet zeker dat ik eerst gewoon 5.1 had bij elk nummer in Windows media player. En nu eeneens nietmeer.

Kan het echt niet zijn dat ik per ongeluk iet is aangevink ofzo?

Hallo met Tim

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:17

houthakker

Poehé

1: zet je output plugin op directsound.
2: werkt dat nog niet, gebruik dan deze plugin. Mp3's zijn namelijk maar 2 kanaals, met deze plugin kun je de boel naar 5.1 dolby prologic (II) encoden:
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=129453

[ Voor 9% gewijzigd door houthakker op 02-04-2005 17:42 ]

Specs