Ik heb op het moment een oude SoundBlaster Live! Player (schaam). Op zich komt er redelijk geluid uit, maar ik heb enorme ruzie gehad met mijn profisorische front-panel oplossing. Ik heb nml een kabeltje dat je in de lineout van de geluidskaart moet steken. Dat loopt dan helemaal naar de voorkant van de PC, en dan daarvandaan loopt er weer een kabel terug naar de achterkant, alwaar ik de boxen kan inprikken. Met dus alle overspraak, interferentie en weet ik allemaal wat nog meer van dien.
Dus ben ik op zoek naar een geluidskaart waar ik die front-panel stekker op aan kan sluiten. Het is een stekker voor een 10-pins connector (ziet er hetzelfde uit als een IDE-stekker, maar dan kleiner). Hij ziet er zo uit:
Er zit dus inderdaad ook microfoon in, maar die boeit me niet zo. Weet iemand een geluidskaart (die niet zo schandalig duur is) die zo'n stekker snapt? De pinnetjes kunnen eventueel wel verwisseld worden, maar volgens mij is deze stekker redelijk standaard voor mATX-bordjes...
Dus ben ik op zoek naar een geluidskaart waar ik die front-panel stekker op aan kan sluiten. Het is een stekker voor een 10-pins connector (ziet er hetzelfde uit als een IDE-stekker, maar dan kleiner). Hij ziet er zo uit:
| L-ret | leeg | R-ret | leeg | ground |
| L-out | leeg | R-out | mic-power | mic-in |
Er zit dus inderdaad ook microfoon in, maar die boeit me niet zo. Weet iemand een geluidskaart (die niet zo schandalig duur is) die zo'n stekker snapt? De pinnetjes kunnen eventueel wel verwisseld worden, maar volgens mij is deze stekker redelijk standaard voor mATX-bordjes...
日本!🎌