Geluidskaart met front-panel aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb op het moment een oude SoundBlaster Live! Player (schaam). Op zich komt er redelijk geluid uit, maar ik heb enorme ruzie gehad met mijn profisorische front-panel oplossing. Ik heb nml een kabeltje dat je in de lineout van de geluidskaart moet steken. Dat loopt dan helemaal naar de voorkant van de PC, en dan daarvandaan loopt er weer een kabel terug naar de achterkant, alwaar ik de boxen kan inprikken. Met dus alle overspraak, interferentie en weet ik allemaal wat nog meer van dien.

Dus ben ik op zoek naar een geluidskaart waar ik die front-panel stekker op aan kan sluiten. Het is een stekker voor een 10-pins connector (ziet er hetzelfde uit als een IDE-stekker, maar dan kleiner). Hij ziet er zo uit:
L-retleegR-retleegground
L-outleegR-outmic-powermic-in

Er zit dus inderdaad ook microfoon in, maar die boeit me niet zo. Weet iemand een geluidskaart (die niet zo schandalig duur is) die zo'n stekker snapt? De pinnetjes kunnen eventueel wel verwisseld worden, maar volgens mij is deze stekker redelijk standaard voor mATX-bordjes...

日本!🎌

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als het goed is kan dat op je onboard sound (tenzij je dat niet hebt natuurlijk....)

Home Assistant Configuratie V&A

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ja, maar ik heb destijds niet voor niets een geluidskaart gekocht. Mijn on-board geluid klinkt echt voor geen meter (en bovendien kan ik nergens een dergelijke connector op het mobo vinden).

Heeft een Audigy 2 ZS niet zo'n aansluiting? Ik kan me toch niet voorstellen dat dergelijke kaarten niet bestaan, hoeveel kasten hebben nou front-panel audio? De meeste wel...

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zou ik dan echt een mobo moeten kopen met behoorlijke onboard-audio? En met de hoop dat ie een dergelijke connector heeft? Want mijn huidige mobo (een Asus P4C800 Deluxe) heeft dat volgens mij niet. Ik dacht dat ik in dit forum wel wat respect kon krijgen voor het uitschakelen van mijn onboard audio :)

Anyway, ben dus nog steeds zoekende naar een kaart met een front-audio connector... die kaarten moeten gewoon bestaan. Ik heb ze ook gezien in de wat oudere Aldi-PC's...

日本!🎌

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Losse geluidskaarten hebben alle aansluitingen op de achterkant.
Creative heeft wat kaarten waar een losse 5'1/4'' module bijgeleverd wordt met een hele reeks aansluitingen. Soms ook wel een losse breakout box.

Om de aansluitingen van de kast te gebruiken heb ik eigenlijk nog nooit losse kaarten gezien. Meestal wordt het dan doorgelust vanaf de achterzijde van de kast.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mja, dat doorlussen had ik ook, maar heb ik inmiddels weer verwijderd, omdat het hevige storing veroorzaakt en soms zelfs de linker of rechter speaker uitvalt door de keur aan draadjes en stekkertjes.

Maar, zijn er dan moederborden bekend die echt *goed* geluid hebben, zonder dat je de CPU of netwerkkaart erop kan horen?

日本!🎌

Pagina: 1