Toon posts:

[VB.NET] Inloggen webmail automatiseren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een vb.net app willen schrijven die het mogelijk maakt om in te loggen op een webmail pagina, m'n gebruikersnaam+ pwd meegeven en dan die pagina submitten. Uiteindelijk leest deze dan uit hoeveel mails ik ontvangen heb.

Ik ben echter niet echt thuis hoe ik het eerste gedeelte moet aanpakken: doorgeven username/pwd en dit dan doorsturen. Kan iemand me een idee geven welke technieken ik nodig heb en hoe deze noemen, zodat ik wat verder met Google kan spelen?

Thx

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Het woord wat jij zoekt is HTTPRequest.
Te vinden op MSDN: http://msdn.microsoft.com...tprequestmemberstopic.asp

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er onbreken wat dingen aan dit topic. :) Zo zie ik nergens wat je zelf al geprobeerd hebt, en waarom dat wat je gevonden hebt niet voldeed. Straks zijn we 10 replies verder, en hebben er alleen maar mensen dingen gepost die je al gezien en geprobeerd hebt. :) Ook mis ik een taal in je titel. Ik neem aan dat het om ASP.NET gaat?

Verder zie ik niet echt wat het probleem is. Wat snap je niet? Ik neem aan dat je weet dat je gewoon een formulier kan maken, en dat posten naar een andere pagina? Waarom voldoet dat niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
-NMe- schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:44:Ook mis ik een taal in je titel. Ik neem aan dat het om ASP.NET gaat?

Verder zie ik niet echt wat het probleem is. Wat snap je niet? Ik neem aan dat je weet dat je gewoon een formulier kan maken, en dat posten naar een andere pagina? Waarom voldoet dat niet?
ASP.Net is niet echt een taal he. De topicstarter heeft het over VB.Net.
Wat hij wil is gegevens vanuit zijn script kunnen posten naar een bepaalde pagina en dara de content vervolgens van ophalen.

Heb hier nog een C# example:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    string strId = UserId_TextBox.Text;
    string strName = Name_TextBox.Text;

ASCIIEncoding encoding=new ASCIIEncoding();
    string postData="userid="+strId;
    postData += ("&username="+strName);
    byte[]  data = encoding.GetBytes(postData);
    // Prepare web request...
    HttpWebRequest myRequest =
      (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://localhost/MyIdentity/Default.aspx");
    myRequest.Method = "POST";
    myRequest.ContentType="application/x-www-form-urlencoded";
    myRequest.ContentLength = data.Length;
    Stream newStream=myRequest.GetRequestStream();
    // Send the data.
    newStream.Write(data,0,data.Length);
    newStream.Close();

edit:
Het hele stuk code voor de volledigheid

[ Voor 15% gewijzigd door Alex op 02-04-2005 13:52 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:44:
Er onbreken wat dingen aan dit topic. :) Zo zie ik nergens wat je zelf al geprobeerd hebt, en waarom dat wat je gevonden hebt niet voldeed. Straks zijn we 10 replies verder, en hebben er alleen maar mensen dingen gepost die je al gezien en geprobeerd hebt. :) Ook mis ik een taal in je titel. Ik neem aan dat het om ASP.NET gaat?

Ok, sorry, volgende keer concretiseer ik het. Het gaat hem over VB.NET, ik dacht dat dit duidelijk was door '.NET' te zetten. Dat neemt niet weg dat mijn vraag heel concreet gesteld was: het maken van een stand-alone windows applicatie die gaat uitlezen hoeveel mails, welke mails, etc.. er binnengekomen zijn door een webmail-applicatie te raadplegen.

Nu mag je me eens vertellen hoe ik iets kan posten van code als ik niet weet hoe of waarmee ik moet beginnen. (Ik had ook een form met een paar controls op kunnen posten, maar dat is niet de bedoeling, hé?)

@Alex de Groot: Thx voor de informatie. Nu heb ik leesvoer en weet ik tenminste waar ik mag beginnen zoeken. Van harte bedankt! _/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu mag je me eens vertellen hoe ik iets kan posten van code als ik niet weet hoe of waarmee ik moet beginnen. (Ik had ook een form met een paar controls op kunnen posten, maar dat is niet de bedoeling, hé?)
Daarom vroeg ik ook niet op een lapje code, maar om wat voorbeelden van termen en/of sites die je al bent tegengekomen tijdens je zoektocht, en wat uitleg waarom je er daar niet mee uit komt. Het was verder niet als beschuldiging bedoeld ofzo, maar gewoon als suggestie voor een manier om meer en betere antwoorden te krijgen op je vraag. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1