Toon posts:

Goedkope watercooling voor OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ideetje, en mijn vraag is: is dit mogelijk en heeft het nut.

Zou ik een grote bak met koelwater op mijn kamer kunnen zetten, en hier een pomp (vijver pomp van praxis) + cpu waterblokje op aansluiten (dus zonder radiator) en het (koel)water koelen met regenwater in ijs vorm ;) (ja heb een grote diepvries hier) of ik plaats die bak gewoon in de ijskast op mijn kamer (+het ijs erin). ja ik weet het is een gestoord idee, maar zal het werken. en zullen de temperaturen beter worden.

Iemand een ideetje voor een @cheapo waterkoeling (mag ook wel iets degelijks zijn, maar ik kan niet buiten maastricht onderdelen bestellen :( .

Op dit moment heb ik een CoolerMaster Hyper48, dus ik weet niet of waterkoeling veel nut zal hebben

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

dat regen water is niet echt slim.. je moet schoon water hebben (gedestileerd en verkrijgbaar bij het benzine station)

je kunt het best het water in een gesloten kring laten lopen. dus dat er geen dingen in kunnen komen.

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Welleweerd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:12:
dat regen water is niet echt slim.. je moet schoon water hebben (gedestileerd en verkrijgbaar bij het benzine station)

je kunt het best het water in een gesloten kring laten lopen. dus dat er geen dingen in kunnen komen.
Regenwater is toch schoon, (geen kalk enz).

En hoe is dat koelwater wat in auto,s word gebuikt. (of is dat gewoon standaard gedestileerd water).

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

regen water is niet schoon...(algen e.d) en in de auto wordt ook gedestileerd water gebruikt.

maar lees de FAQ eens.. daar staat ook aardig wat over watercooling

en op GOT & Tweakes is aardig wat te vinden.. dus ff zoeken

[ Voor 42% gewijzigd door Welleweerd op 02-04-2005 13:18 ]

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Welleweerd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:17:
regen water is niet schoon...(algen e.d)
dus dat gaat niet werken en iedere keer koelblokken er in gooien (zeg 2 blokken voor 1 uur, en zo om het uur nieuwe blokken erin).

Wie o wie heeft een goede idee voormij, (of zou ik gewoon bij lucktkoeling blijven).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 13:25 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:21
Wat jij wil...

Als je geen problemen heb met de luchkoeling ?, waarom dan waterkoeling gaan gebruiken..
If it ain't broke, don't fix it :)

Of heb je serieuze overclock neigingen, dan zou ik toch niet zelf iets in elkaar gaan knutselen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:19:
[...]

dus dat gaat niet werken en iedere keer koelblokken er in gooien (zeg 2 blokken voor 1 uur, en zo om het uur nieuwe blokken erin).

Wie o wie heeft een goede idee voormij, (of zou ik gewoon bij lucktkoeling blijven).
Gewoon een normalen WC-set aanschaffen/maken. En dan in plaats van de radiaitor te gebruiken, de slangen verlengen en dan in de ijskast/diepvries/bak met water leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het dan toch maar ietjes extremer aanpakken

Mijn budget ligt ongeveer op 200 euro, wil ook best meer uitgeven (maar alleen als het het dan ook echte heel wat graden gaat uitmaken), liefst geef ik minder uit danb 200 euro.

ik ben niet zo bekend met wc,tjes dus kan de hulp goed gebruiken.

hoe is dit (van freezing hardware)

Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 754 / 939 / 940
Alphacool NexXxoS HC 360-LE
Coolplex 25 waterreservoir
Eheim 1048

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

http://xcsystems.nl/produ...h=228_241&products_id=583

DD Altijd goed, maar wel wat duurder dan wat jij in gedachten hebt.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een goed plan:

Men neme een Zalman reserator... (ja, die superstille, dat is al een voordeel)..

Dan vul je de reserator voor ongeveer 30% met water...

Je pakt 2 a 3 literflessen gedestileerd water met een beetje antivries, die leg je in de koelkast/diepvries. Als je de pc opstart giet je die flessen leeg in het reservoir. De gemiddelde temperatuur van het water zal dan niet boven de 10 graden liggen.

Dan ben je klaar voor ong 200 euro en je hebt een mooie stille pc.

PS: Deze nitrous-achtige methode is natuurlijk niet te realiseren als je uren op een hoge overclock wilt draaien. Maar wel voor een benchmakrje of extra power op een bepaald uur. >:)

Goud is geen geld

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Thandor

SilverStreak

Kijk hier even rond voor veel informatie :)
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
JVLK schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:33:
http://xcsystems.nl/produ...h=228_241&products_id=583

DD Altijd goed, maar wel wat duurder dan wat jij in gedachten hebt.
zjeez wat een dure set voor een maze4 :/ Dat is het echt niet waard naar mijn mening.
Maar idd zoals mijn voorganger zegt kijk in het WC topic :) (en de voorgangers)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56

Syzzer

Prutser

Of je koopt hier een waterblokje, ergens een degelijk pompje (Sicce Idra kan goed tegen lage temps) en bouwt dit na.

Het is even werk, maar je zult voor onder de 200 euro een koelsysteem hebben dat zijn geld meer dan waard is. Ik las al dat je een vrieskist op je kamer wilde zetten, dus dan heb je vast ook ruimte voor iets als dit. Is nog aanzienlijk kleiner ook.

[spam]Hij is te koop zonder pompje en blokje voor 50 e O-) [/spam]

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:45:

[spam]Hij is te koop zonder pompje en blokje voor 50 e O-) [/spam]
Waarom verkoop je de jouwe. als ie het goed doet ben ik wel geintresseerd. :)

Verwijderd

In een auto wordt als koelwater gedestilleerd water gebruikt waar antivriesmiddel, anticorrosiemiddel, anti schuimmiddel en smeermiddel aan toegevoegd zijn.
Pagina: 1