Toon posts:

Harde schijf probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dezelfde pcs gebouwd met de volgende specificaties.

Amd athlon 64 3000+
Asus a8v-e deluxe (via kt890)
Maxtor 200gb sata
2x 512mb pc3200 kingston
Antec 350 watt
en een 6600GT
windows 2000 met servicepack 4

ik heb met partition magic 8, 2 partities gemaakt.
1 van 80gb voor windows en 1 van 120gb voor data beide ntfs

Ik heb met een ghost 2003 (ghost helemaal geupdate) boot diskette een image gemaakt en deze op de 120gb geplaatst tot zover geen problemen, alleen toen ik daarna nog een image wilde maken zat ghost helemaal vast na het selecteren van de data partitie. Ik kon alleen met alt ctrl delete opnieuw opstarten.

Ik heb toen het image via peer to peer maar naar de tweede pc gekopieerd.
Alleen toen ik in windows een paar gb van de 80gb paritie naar de 120gb partitie wilde kopieeren startte de pc opeens opnieuw op en gaf de melding "operating system missing"

Ik wilde met powermax de hardeschijf controleren alleen dat kan niet
Note: PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 3, Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets.
Ik heb dmv mbrwork de mbr teruggezet, en dan krijg ik een boot disk failure, ghost ziet de 120gb partitie maar bij het selecteren loopt ghost weer vast.

***pc2***
De andere pc laten we die voor de duidelijkheid maar ff pc2 noemen crashte trouwens soms als er een paar gb naartoe werd gekopieerd, de pc startte dan opnieuw op rond heel de post af maar blijf dan hangen met een brandend diskette station lichtje.

Bij het opnieuw starten van de pc gebeurde er weer hetzelfde. Image terug zetten vanaf de 2de ntfs partitie werkte hier wel totdat er weer bestanden via het netwerk naar de pc gekopieerd werden dan kon de hierboven genoemde actie weer herhaald worden :S.

Ik heb met memtest86 bij beide pc's het geheugen gecontroleerd en die gaf bij allebei geen fouten

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EnableBigLba registry setting ook gebruikt in verband met je 200GB schijven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb EnableBigLba registry setting niet gebruikt dat ga ik meteen proberen, bedankt voor de tip!

Maar hoe kan het trouwens dat windows wel de juiste grote ziet en er meestal ook op kan schrijven?
En dat ghost in het begin wel probleemloos werkte maar daarna niet meer?

Krijg ik geen problemen als die registerinstelling word veranderd nadat alles al geinstalleerd is?
Of kan ik gewoon beter windows xp installeren?

En kan ik het image wat op PC2 staat nog gebruiken want op die pc heb ik die register instelling ook niet veranderd (dat het image corrupt geraakt is ofzo)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff een update ik heb de partities opnieuw ingedeeld met partition magic 8, geformateerd en het image terug gezet en toen het register aan gepast. Ik kopieer 40gb naar de pc hij crasht (bij de laatste gb :( ) start opnieuw op "operating sytem missing" :( :(

Straks even proberen om windows xp te installeren mischien werkt dat beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp geinstalleerd, image gemaakt disk to disk met ghost en alles lijkt nu goed te werken :)
Bedankt BackSlash32 :)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien is het wat makkelijker als je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje gebruikt ;)

Allebei de problemen zijn opgelost nu :?

[ Voor 130% gewijzigd door Micha op 03-04-2005 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die replies waren een soort van updates van de vorderingen :P
Dus vandaar geen edit.

Maar de problemen lijken nu idd opgelost (lijken idd ik blijf wantrouwig ;) :P )
Pagina: 1