Ik heb 2 dezelfde pcs gebouwd met de volgende specificaties.
Amd athlon 64 3000+
Asus a8v-e deluxe (via kt890)
Maxtor 200gb sata
2x 512mb pc3200 kingston
Antec 350 watt
en een 6600GT
windows 2000 met servicepack 4
ik heb met partition magic 8, 2 partities gemaakt.
1 van 80gb voor windows en 1 van 120gb voor data beide ntfs
Ik heb met een ghost 2003 (ghost helemaal geupdate) boot diskette een image gemaakt en deze op de 120gb geplaatst tot zover geen problemen, alleen toen ik daarna nog een image wilde maken zat ghost helemaal vast na het selecteren van de data partitie. Ik kon alleen met alt ctrl delete opnieuw opstarten.
Ik heb toen het image via peer to peer maar naar de tweede pc gekopieerd.
Alleen toen ik in windows een paar gb van de 80gb paritie naar de 120gb partitie wilde kopieeren startte de pc opeens opnieuw op en gaf de melding "operating system missing"
Ik wilde met powermax de hardeschijf controleren alleen dat kan niet
***pc2***
De andere pc laten we die voor de duidelijkheid maar ff pc2 noemen crashte trouwens soms als er een paar gb naartoe werd gekopieerd, de pc startte dan opnieuw op rond heel de post af maar blijf dan hangen met een brandend diskette station lichtje.
Bij het opnieuw starten van de pc gebeurde er weer hetzelfde. Image terug zetten vanaf de 2de ntfs partitie werkte hier wel totdat er weer bestanden via het netwerk naar de pc gekopieerd werden dan kon de hierboven genoemde actie weer herhaald worden
.
Ik heb met memtest86 bij beide pc's het geheugen gecontroleerd en die gaf bij allebei geen fouten
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Amd athlon 64 3000+
Asus a8v-e deluxe (via kt890)
Maxtor 200gb sata
2x 512mb pc3200 kingston
Antec 350 watt
en een 6600GT
windows 2000 met servicepack 4
ik heb met partition magic 8, 2 partities gemaakt.
1 van 80gb voor windows en 1 van 120gb voor data beide ntfs
Ik heb met een ghost 2003 (ghost helemaal geupdate) boot diskette een image gemaakt en deze op de 120gb geplaatst tot zover geen problemen, alleen toen ik daarna nog een image wilde maken zat ghost helemaal vast na het selecteren van de data partitie. Ik kon alleen met alt ctrl delete opnieuw opstarten.
Ik heb toen het image via peer to peer maar naar de tweede pc gekopieerd.
Alleen toen ik in windows een paar gb van de 80gb paritie naar de 120gb partitie wilde kopieeren startte de pc opeens opnieuw op en gaf de melding "operating system missing"
Ik wilde met powermax de hardeschijf controleren alleen dat kan niet
Ik heb dmv mbrwork de mbr teruggezet, en dan krijg ik een boot disk failure, ghost ziet de 120gb partitie maar bij het selecteren loopt ghost weer vast.Note: PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 3, Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets.
***pc2***
De andere pc laten we die voor de duidelijkheid maar ff pc2 noemen crashte trouwens soms als er een paar gb naartoe werd gekopieerd, de pc startte dan opnieuw op rond heel de post af maar blijf dan hangen met een brandend diskette station lichtje.
Bij het opnieuw starten van de pc gebeurde er weer hetzelfde. Image terug zetten vanaf de 2de ntfs partitie werkte hier wel totdat er weer bestanden via het netwerk naar de pc gekopieerd werden dan kon de hierboven genoemde actie weer herhaald worden
Ik heb met memtest86 bij beide pc's het geheugen gecontroleerd en die gaf bij allebei geen fouten
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?