[XP]&[98se]draadloos netwerk tussen 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb op een windows XP bak een draadloze netwerkkaart zitten (zat al op het moederboard). Nu wil ik ook op een laptop draadloos kunnen internetten. Alle andere computers in huis zijn verbonden door middel van een vast netwerk.

Is het mogelijk om met een draadloze (.11g) netwerkkaart verbinding te maken met een laptop die ook een .11g netwerkkaart heeft? Of MOET er een router tussen. Het is dus een simpele 1:1 verbinding. Met een vast netwerk is het namelijk wel mogelijk dmv. een crosslink cable. Maar werkt dat met draadloos ook zo??

Verwijderd

ad-hoc (sleutelwoord/tip)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19
Voor de duidelijkheid voor de TS:
Ja dat kan, de wireless kaarten moeten echter beide in ad-hoc mode staan (bij configuratie instellingen)

Simpel gezegd:
Ad-hoc mode bij wireless is als een crosscable tussen 2 pc's
Infrastructure mode bij wireless is als een netwerk, compleet met hub/switch. Hierbij is een Access Point of Wireless Router nodig.

• burlapp
Mooi, het is gelukt!! Alles werkt. Zowel internet als het netwerk. Ook is het netwerk beveiligd op dit moment. Het is nu alleen niet mogelijk om alle sites op te roepen.

Remote desktop werkt wel, als ik via die manier sites oproep werkt alles wel (maar dat is logisch, want de sites worden op een andere computer opgeroepen en verwerkt).

Simpele sites zoals Google werken wel, maar fok, tweakers, nu.nl, hotmail, msn etc. niet. Windows Update meestal wel....
Heeft iemand een idee hoe dit kan. De laptop met een draadloze verbinding heet Win ME, (hiervoor win 98SE, maar daar had ik hetzelfde probleem, 32 mb ram, 266 Mhz.
Het lijkt te liggen aan een vertraging in de verbinding ofzo, maar dat zou niet uit mogen maken lijkt mij

Verwijderd

Zou aan je 'MaxMTU' kunnen liggen, een waarde in je registry, die de pakketgrootte bepaalt.
Hier een 'uitgebeide' uitleg

• burlapp
Yes, dit was het dus! Thnx. En helemaal niks met teweinig vermogen ofzo
Pagina: 1