[php] source encryption

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ben al enige tijd bezig aan een product dat commerciëel gezien potentieel heeft om het te gaan redden. Nu ben ik niet paranoïde ofzo, maar ik zou het erg zonde vinden als iemand de broncode zou aanpassen/voor eigen doeleinden gebruiken. Plus het feit dat in de broncode zelf gegevens staan waarvan ik niet wil dat andere deze zomaar kunnen zien. Ik wil dit dus beveiligen.

Nu weet ik dat er een aantal standaard oplossingen zijn voor dit probleem:
  • obfuscation: onveilig, maar maakt source onleesbaar
  • zend encoder: veilig, maar vereist een extra installatie van zend op de server
  • source guardian: veilig, maar vereist een extensie in php.ini
  • andere tools...
alle andere tools die ik tegen ben gekomen (zoals bCompile en turckMMCache) vereisen een geinstalleerde extensie/programmatje server-side. Vaak zelfs nog op zo'n manier dat PHP opnieuw gecompileerd moet worden. Dit gaat ten koste van de portabiliteit van het product dat ik wil distribueren. Is er een oplossing voor dit probleem die overeenstemd met mijn wensen?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Tux

De PHP engine heeft geen standaard mogelijkheden om ge-encrypte bestanden uit te voeren, dus een module op de server is nodig.
En een beetje webhoster draait tegenwoorig toch wel Zend Optimizer tegenwoordig :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Veel webhosters draaien tegenwoordig gewoon Zend Optimizer, en dan kan de server gewoon overweg met Zend encoded stuff. Het nadeel is alleen dat Zend Encoder een klein kapitaal kost, het duurt even voor je dat hebt terugverdiend.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook iOncube encoder gebruiken.. deze hoeft niet persee geinstalleerd te zijn, want er zit een .mod of .so (geen idee meer, maar zoiets) file bij... en die wordt door het php script ingelezen... meer info: http://www.ioncube.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Niet online
ja... maar toch gaat het ten koste van de portabiliteit, het is een extra requirement voor een webserver wat ik graag wil voorkomen. ik heb er aan gedacht om zelf een phpscript te schrijven die de source 'decompiled' before execution. maar volgens mij kan dat niet zonder dat je key/password ook op de webserver staat opgeslagen, en daarmee is dus nogsteeds je source niet erg veilig.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat je moet gaan kiezen tussen de verschillende "kwaden". Ik ken geen andere manieren van source bescherming dan die je nu zelf al genoemd hebt, en ik betwijfel dat die bestaan voor een standaard PHP-install.
Wat betreft obfuscaten: er zijn tools die je source vanzelf voor je kunnen obfuscaten. Op die manier hou je zelf gewoon je eigen, leesbare source, en distribueer je de onleesbare. Nadeel is natuurlijk dat hier (met een hoop werk) ook wel uit is te komen. Daarom zou ik gewoon voor de oplossing met de Zend Encoder gaan. Zoals Tux al zegt wordt dat bij het merendeel van de hosts wel ondersteund. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:04:
je kan ook iOncube encoder gebruiken.. deze hoeft niet persee geinstalleerd te zijn, want er zit een .mod of .so (geen idee meer, maar zoiets) file bij... en die wordt door het php script ingelezen... meer info: http://www.ioncube.com/
goeie tip, ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Niet online
het is alleen mogelijk om ioncube te gebruiken zonder extensions wanneer php draait in safe mode (de functie dl() werkt dan, waarmee handmatig een extension geladen kan worden). Ioncube bied dus ook niet de portabiliteit die ik wens. Is er echt geen oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

samo

yo/wassup

Ravenof schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:19:
het is alleen mogelijk om ioncube te gebruiken zonder extensions wanneer php draait in safe mode (de functie dl() werkt dan, waarmee handmatig een extension geladen kan worden). Ioncube bied dus ook niet de portabiliteit die ik wens. Is er echt geen oplossing voor dit probleem?
Je kan er ook voor kiezen een pakket met vereisten aan te bieden:
- of zend engine optimizer geinstalleerd hebben
- of jij regelt hosting
En als het een commercieel product betreft, kan je een gebruikersovereenkomst sluiten waarin de gebruikende partij accoord gaat de broncode te laten zoals het is.

[ Voor 2% gewijzigd door samo op 02-04-2005 14:32 . Reden: sorry tux ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Tux

samo-arne schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:21:
[...]

- of zend engine geinstalleerd hebben
Als php op een server draait staat Zend Engine er _altijd_ op ;) Ik denk dat jij Zend Optimizer bedoelt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Wat ook mogelijk is, is om een gedeelte van de bestanden alleen op je eigen host te laten draaien en deze dan vanuit de andere bestanden op te roepen.

Ik heb geen idee om wat voor script het gaat en of dit in jouw geval mogelijk is maar ik heb dit tijdens een installatie wel eens gebruikt om een configuratie weg te schrijven (via ftp omdat dit op sommige hosts uitgeschakeld was) en om installaties van mijn script te loggen (en zo mensen die de copyright mededeling verwijderden uit te schelden).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pietje63 schreef op zondag 03 april 2005 @ 01:31:
Wat ook mogelijk is, is om een gedeelte van de bestanden alleen op je eigen host te laten draaien en deze dan vanuit de andere bestanden op te roepen.

Ik heb geen idee om wat voor script het gaat en of dit in jouw geval mogelijk is maar ik heb dit tijdens een installatie wel eens gebruikt om een configuratie weg te schrijven (via ftp omdat dit op sommige hosts uitgeschakeld was) en om installaties van mijn script te loggen (en zo mensen die de copyright mededeling verwijderden uit te schelden).
Als je dat zou doen, dan heb je twee opties: HTML doorgeven, of PHP code doorgeven. HTML doorgeven zorgt voor een soort van beveiliging, maar weinig dynamiek, terwijl PHP-code doorgeven simpelweg geen nut heeft, omdat degene die je script dan gebruikt, ook beschikking krijgt over diezelfde PHP code, door simpelweg op te zoeken waar die code opgehaald wordt, en het dan weg te schrijven naar een bestand. Bovendien werkt geen van de sites die je script gebruiken in het geval dat je eigen site uit de lucht gaat, om welke reden dan ook.

Al met al is dit niet echt een beveiliging waar ik voor zou kiezen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

turckMMCache bestaat niet meer. De ontwikkelaar daarvan werkt nu bij Zend. Daarnaast wekt het niet meer met PHP >= 4.3.10. Het project gaat echter verder als eAccelerator.

Zelf had ik bijna Turck gebruikt om ons systeem ge-encode en vele malen sneller bij een klant te draaien. Helaas lukte het toen niet meteen om het op Windows aan de praat te krijgen, dus hebben we het niet gedaan. Voor de volgende klanten zoek ik echter zelf ook een manier om het te encoden. Het liefste natuurlijk zo dat het meteen sneller wordt!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Heb je al gedacht over de installatie, bijvoor beeld door middel van rpm. Hiermee is het mogelijk om veranderingen in de configuratie aan te brengen bijvoorbeeld een regel toe te voegen in php.ini maar ook het plaatsen van alle benodigde bestanden (extensions).

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
volgens mij kan dl() ook buiten safe mode om, tenminste in php.ini stond hij bij mij aan zonder dat safe mode aan stond.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gezegd.. maar als je zeker wilt weten dat niemand bij je broncode kan, gewoon niet het pakket verkopen, maar de dienst verkopen die je pakket levert.

Zelf de hosting regelen dus, dan weet je zeker dat ze niet bij je bronbestanden kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

AtleX schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:04:
Veel webhosters draaien tegenwoordig gewoon Zend Optimizer, en dan kan de server gewoon overweg met Zend encoded stuff. Het nadeel is alleen dat Zend Encoder een klein kapitaal kost, het duurt even voor je dat hebt terugverdiend.
Dat valt heel erg mee. Juist voor dit soort eerderkleinschalige producten hebben ze bij zend het small buisness program. Daarbij betaal je voor de encoder maar iets van $295. Dat lijkt mij in ieder geval een minimale investering.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.phplockit.com/

misshien is dit iets ? het is alleen php encryptie zonder server extensies of iets dergelijks. Het is misschien niet zo veilig als Zend maar zeker een optie aangezien het programmatje maar 30 dollar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe zou die oplossing dan moeten werken als a) het niet in PHP (Zend Engine) zit, en b) je geen extra software wilt/kunt installeren? Gaat niet vanzelf, natuurlijk.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
encrypten van source = foetsie portabiliteit... kun je niets aan veranderen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook voor deze vraag gestaan en ik heb gekozen om het zelf te hosten (gaat perfect voor mijn applicatie). De gebruiker krijgt een tooltje aangeboden, in die tool kan je een gebruikersnaam/wachtwoord invullen waarnee je toegang krijgt naar het niet open-source gedeelte van mijn script. Het script is grotendeels open-source, dus ik heb de scheiding zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Simon schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:36:
Dat klopt niet helemaal volgens mij. TurckMMCache cached gewoon de door PHP gecompilede scripts. Met PHP-Encoder kon je vervolgens je scripts pre-cachen en ze distributen.
Ik weet niet wat er bij het compilen gebeurt en of scripts daardoor platform-afhankelijk worden. Maar ik kan mij toch best voorstellen dat het op dezelfde manier werkt als Java. Met een compiler die bit-code schrijft ipv machine code.

// edit: Oh, en door Turck gecachede / precompilede scripts waren "niet triviaal" te reconstrueren. Ik weet niet of daarvoor extra encryptie gebruikt werd. Je had iig de TurckLoader nodig (die in de cache zat maar die je bij je klant dus los kon installeren) om die scripts te kunnen draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door JayVee op 05-04-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Was er ook niet zo'n ongeloofelijk ranzige "encoder" die er zoeits van
PHP:
1
eval(b64_decode("helelangestring"));

van maakte?

Van eval, echo maken werkte niet heb ik een keer geprobeerd maar vraag me wel af of dit ook nog maar enigzins veilig is. Om nog maar niet te spreken van de enorme overhead die je zo creeerd door eval te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Suepahfly schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:09:
Was er ook niet zo'n ongeloofelijk ranzige "encoder" die er zoeits van
PHP:
1
eval(b64_decode("helelangestring"));

van maakte?
Tja...

PHP:
1
echo(b64_decode("helelangestring"));

Heb je je source weer ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bananeman op 05-04-2005 11:48 ]

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
JayVee schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:54:
[...]

Dat klopt niet helemaal volgens mij. TurckMMCache cached gewoon de door PHP gecompilede scripts. Met PHP-Encoder kon je vervolgens je scripts pre-cachen en ze distributen.
Ik weet niet wat er bij het compilen gebeurt en of scripts daardoor platform-afhankelijk worden. Maar ik kan mij toch best voorstellen dat het op dezelfde manier werkt als Java. Met een compiler die bit-code schrijft ipv machine code.

// edit: Oh, en door Turck gecachede / precompilede scripts waren "niet triviaal" te reconstrueren. Ik weet niet of daarvoor extra encryptie gebruikt werd. Je had iig de TurckLoader nodig (die in de cache zat maar die je bij je klant dus los kon installeren) om die scripts te kunnen draaien.
caching != encryption imho...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Simon schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:36:
Encryptie hoeft toch niet per se portabiliteit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Laatst online: 20-09 18:03
Ravenof schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:54:
  • obfuscation: onveilig, maar maakt source onleesbaar
Dat zou je eigenlijk niet eens als optie mogen noemen, dat is wel hele slechte reclame naar je klanten toe...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
JayVee schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:48:
[...]

Encryptie hoeft toch niet per se portabiliteit tegen te gaan?
binnen php is geen standaard support voor het runnen van encrypted scripts. Dan verlies je binnen php portabliteit..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verder is het nooit 100% veilig (ook de genoemde produkten niet -- dat kan namelijk technisch niet). Het enige dat je doet is het, voor leken, moeilijker maken om het te gebruiken, terwijl de slimmen het kopieren en je ideeen jatten. Hierbij laat ik in het midden hoe slim je moet zijn om bij de slimmen te horen; hoe moeilijker jij het maakt hoe slimmer zullen we maar zeggen. Maar hoe moeilijker jij het maakt, hoe lastiger voor de leken.

Zoek dus de gulden middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:10:
http://www.phplockit.com/

misshien is dit iets ? het is alleen php encryptie zonder server extensies of iets dergelijks. Het is misschien niet zo veilig als Zend maar zeker een optie aangezien het programmatje maar 30 dollar kost.
Vrijwel hetzelfde, maar dan gratis ;) -> http://encode.qualitysign.nl/ Dus vrijwel nutteloos, omdat het redelijk simpel weer terug te vormen is.

[ Voor 9% gewijzigd door TRON op 05-04-2005 16:25 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1