Toon posts:

Wireless verbinding verbreekt telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele tijd al draadloos, en dit is altijd goed gegaan. Maar sinds kort is er iemand in de buurt gekomen die ook draadloos heeft genomen. Sindsdien heb ik telkens last dat mij verbinding zich telkens verbreekt.

De signaal van die andere draadloos netwerk is beter dan de signaal van mij. Zelf denk ik dat het hierdoor komt, dat mij verbinding zich telkens verbreekt. Kan iemand mij vertellen, wat ik hieraan precies kan doen?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zet jezelf eens op een ander kanaal. Twee WLAN's op 1 kanaal werkt meestal niet ideaal (ik spreek uit ervaring ;( )

[ Voor 53% gewijzigd door spone op 02-04-2005 12:53 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:52:
Zet jezelf eens op een ander kanaal. Twee WLAN's op 1 kanaal werkt meestal niet ideaal (ik spreek uit ervaring ;( )
Hoe/waar kan ik dit doen? Ik ondervind namelijk exact hetzelfde probleem als TS....

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
je kan toch aangeven dat je NIET wilt connecten naar een bepaald netwerk.. Dat zou het dan moeten oplossen

Verwijderd

gideon82 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:35:
je kan toch aangeven dat je NIET wilt connecten naar een bepaald netwerk.. Dat zou het dan moeten oplossen
Jep, lijkt me ook idd. Kan het alleen nergens vinden.

Kan bij "te gebruiken netwerken" enkel kiezen uit het volgende:

- Alle beschikbare netwerken (bij voorkeur via een toegangspunt)
- Alleen netwerken met toegangspunten (vaste netwerken)
- Alleen computer-tot-computer netwerken (tijdelijke netwerken)

En uit de optie:

- Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben.

Had eerste de 1ste keuze aan staan, maar dat werkt blijkbaar niet. Nu de 2de, maar lijkt me dat ook dat het niet is. De laatste optie staat gewoon uit...

Iemand een idee waar ik kan instellen dat ie met andere netwerken geen verbinding maakt/probeert te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere kanalen heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet, en ik heb uit uitgezet dat hij geen verbinding mag maken , maar het is nog steeds het geval lag mijn signaal nog steeds verbreekt

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

Welke kanalen heb je geprobeerd?
Kijk eens met NetStumbler welke kanalen er in je buurt gebruikt worden, en probeer daar even een ander van. :)
Pagina: 1