[HDD] - Harde Schijf Dood? - Hulp Nodig

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Paar maanden geleden heb ik een Acer 1511 Laptop gekocht van een nederlandse webwinkel.

Acer Laptops / Acer Aspire 1511LMi (A64 3000+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15"TFT; WXP Home mooi dingetje werkte perfect, elke week gedefragt alles ging prima totdat.

Gister tijdens het spelen van een spel hij vast liep, niks aan de hand dacht ik, hij reageerde helemaal niet meer dus dmv powerknop volledig ingedrukt houden heb ik m maar een harde reboot gegeven.

Hij was aan t booten en terwijl ik het Windows XP Prof schermpje zag met het progress balkje kreeg ik heel snel echt 0.1seconde een blauw scherm te zien met een error msg en hij boote weer opnieuw. Hij bleef zichzelf booten dus.

Toen maar in veilige modes gestart, dit werkte in het begin 1 keer, maar daarna kreeg ik bij elke boot optie (veilige modes/last known working configuration of windows normaal opstarten) telkens dat blauw schermpje en weer een reboot erachteraan.

Windows CD erin, naar Repair modes en geprobeerd een chkdsk te starten maar die blijft constant op 25% hangen (echt voor een uur++ ofzo). Daarna bootfix geprobeerd maar die gaf aan dat de bootcyclus niet gerepareerd kon worden.

Enfin het rook naar een format, wat geen groot probleem was. Windows CD erin en geprobeerd te formatteren maar ik kreeg de melding "Could not format this partition", ook de partition verwijderen werkte niet.

Terug naar repair modes en een harde format c: geprobeerd. Maar nee die bleef hangen zodra ik dat intikte. Zelfs een simpele DIR command op C bleef hij hangen.

Niks werkte dus, dus had ik via het Model Nr van mn HD de Manufactur Tool van de website van de fabrikant gehaald, (is een Hitachi) waarmee je een low lvl format kan doen en problemen kan opsporen. Dit 2MB programmatje wat op een CD gebrand werd bleef OOK hangen tijdens het opstarten.

Kortom ik kan niks meer doen, hij start wel voor de helft op, hij ziet de hardeschijf wel maar ervan lezen gaat absoluut niet. Ik probeer nog daaraan vast te houden en te hopen dat mn hardeschijf niet kapot is omdat dat voor een laptop nogal kut is. Ik heb nog wel garantie maar ik wil die pas inschakelen zodra ik weet dat ik niks maar kan doen.

Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is? Of is mn hardeschijf helemaal dood? Alle hulp is welkom want ik zit helemaal vast.

Thanks

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als de eerste paar sectoren van je harde schijf kapot zijn dan krijg je inderdaad dit soort effecten.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ik denk dat je hdd er gewoon doorheen zit.
schakel de garantie maar in een goede webshop regelt dat wel met acer dat het zo gemaakt is.
Nogmaals dat ding is nog best nieuw en dan mag je heus wel iets goeds verwachten.

Wat zegt de smart status van de hardeschijf.
je kunt dit uitlezen met speedfan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 17:19 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:18:
Wat zegt de smart status van de hardeschijf.
je kunt dit uitlezen met speedfan.
Dan moet je wel Windows kunnen booten. ;)
Verder zegt een Acer BIOS vrij weinig over de HDD status (geen SMART info als ik me niet vergis).

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Yup klopt hele beperkte opties in mn BIOS en ook geen SMART functionaliteit dus ik vrees ook garantie inschakelen ;x