Film spreiden over 2 monitors.

Pagina: 1
Acties:

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Hallo beste luitjes (lol wat een intro :p ),

zoals je wel aan m'n topic titel kunt zien ben ik aan het proberen om een film (testfilm: The Matrix Reloaded) over 2 monitors te spreiden. Dit is alles wat je moet weten:

Hardware
  • ATI Sapphire 9600 PRO
  • 2*Hyundai Q17 (eventjes die van m'n broer gepikt, 1 via DVI, andere via VGA)
Software + settings
  • 1. Ik heb de 'Hardware acceleratie uitgezet in m'n hardware instellingen
  • 2. De software:
    • WinDVD: no go => altijd overlay nodig
    • Na wat zoeken kwam ik er op uit dat VLC dit wél kon: zonder hardware overlay een film weergeven, gespreid over 2 monitors. (1 of ander topic uit oktober 2004). Dit ben ik nu zelf aan het proberen, voorlopig ZONDER het gewenste resultaat.
Wat me wel al gelukt is:
  • Het venster, waarin video afspeelt, succesvol op zowel monitor 1 als 2 afspelen.
  • Het venster spreiden over beide monitors, maar dan wordt de film zelf echter zéér sterk verkleind, terwijl ik hem vóór het spreiden van het venster over beide monitors fullscreen kon afspelen. Een screenshotje hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/btsunattended/dualscreen_film_small.png
    (clickable)
Mijn (niet-standaard) instellingen in VLC:
  • Algemene instellingen > Video > Video uitvoer module: Windows GDI video uitvoer
  • Modules > video output > vout_directx > Naam van gewenst beeldscherm: display
Nog een opmerking:
Ik start VLC, open disk, DVD, H:\ in mijn geval, start ie fullscreen, van het moment dat ik spreid over 2 schermen krijg ik het beeld zoals hierboven i/h screenshot.

Dit is wel een gigantische post, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...

[ Voor 3% gewijzigd door Wim Leers op 02-04-2005 12:16 ]

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:13
Maak even een thumbnail van je plaatje als je wilt...
Deze afbeelding is 2560 * 1024 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt. Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
edit: ok :)

[ Voor 3% gewijzigd door Eegee op 02-04-2005 12:17 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Was ik net mee bezig :p

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even kijken hoor; is de film wel geschikt hiervoor; maw; is deze niet te vierkant om op een rechthoekig vlak weer te geven? Welke windows versie hebben we het hier verder over? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik heen gedeeltelijke oplosssing, je kan het aspect ratio forceren en dan rekt hij het beeld wel op. En ik heb 'm op opne gl gezet. Maar idd. fulscreen gaat niet echt lekker, alleen windowed. Ook is het beeld niet handig uit te rekken als in mediaplayer classic.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

Mentalist

[avdD]

Spider.007 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:57:
Even kijken hoor; is de film wel geschikt hiervoor; maw; is deze niet te vierkant om op een rechthoekig vlak weer te geven? Welke windows versie hebben we het hier verder over? :)
De gemiddelde film is toch breedbeeld, hoewel je als ik het goed had wel zwarte balken links en rechts krijgt in theorie zou het wel gaan (idd : ik ben te lui om de verhouding nu weer uit te gaan rekenen).

Maarrum.. Ik heb het al eens geprobeerd. Ik had gewoon een paar seconden film met VirtualDub in 2 halve stukken gehakt (en dan op iedere monitor eentje afspelen). Maar het kijkt echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend met zo'n rand ertussen. Ik had dan wel een wat dikkere rand, maar kan me nog steeds absoluut niet voorstellen dat het ooit lekker gaat kijken. Je hebt trouwens pech, want die testfiles heb ik nadat ze maanden op m'n HD zaten een paar dagen terug getrasht, dus daar kan je ook niet meer mee testen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 17-04-2005 19:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

OMG, nm

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 19:09 ]

Pagina: 1