Hallo beste luitjes (lol wat een intro
),
zoals je wel aan m'n topic titel kunt zien ben ik aan het proberen om een film (testfilm: The Matrix Reloaded) over 2 monitors te spreiden. Dit is alles wat je moet weten:
Hardware
Ik start VLC, open disk, DVD, H:\ in mijn geval, start ie fullscreen, van het moment dat ik spreid over 2 schermen krijg ik het beeld zoals hierboven i/h screenshot.
Dit is wel een gigantische post, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
zoals je wel aan m'n topic titel kunt zien ben ik aan het proberen om een film (testfilm: The Matrix Reloaded) over 2 monitors te spreiden. Dit is alles wat je moet weten:
Hardware
- ATI Sapphire 9600 PRO
- 2*Hyundai Q17 (eventjes die van m'n broer gepikt, 1 via DVI, andere via VGA)
- 1. Ik heb de 'Hardware acceleratie uitgezet in m'n hardware instellingen
- 2. De software:
- WinDVD: no go => altijd overlay nodig
- Na wat zoeken kwam ik er op uit dat VLC dit wél kon: zonder hardware overlay een film weergeven, gespreid over 2 monitors. (1 of ander topic uit oktober 2004). Dit ben ik nu zelf aan het proberen, voorlopig ZONDER het gewenste resultaat.
- Het venster, waarin video afspeelt, succesvol op zowel monitor 1 als 2 afspelen.
- Het venster spreiden over beide monitors, maar dan wordt de film zelf echter zéér sterk verkleind, terwijl ik hem vóór het spreiden van het venster over beide monitors fullscreen kon afspelen. Een screenshotje hiervan:

(clickable)
- Algemene instellingen > Video > Video uitvoer module: Windows GDI video uitvoer
- Modules > video output > vout_directx > Naam van gewenst beeldscherm: display
Ik start VLC, open disk, DVD, H:\ in mijn geval, start ie fullscreen, van het moment dat ik spreid over 2 schermen krijg ik het beeld zoals hierboven i/h screenshot.
Dit is wel een gigantische post, maar ik hoop dat iemand me kan helpen...
[ Voor 3% gewijzigd door Wim Leers op 02-04-2005 12:16 ]