Ik ben pas begonen met php en ben nu bezig om een formulier te makenwaarin een tekst vak staat en daarnaast een mogelijkheid om een plaat te uploaden. Zie hieronder:
<body>
<form name="form1" method="post" action="ntest.php">
<input name="tekst" type="text" id="tekst">
<input name="afbeelding" type="file" id="afbeelding">
<input name="Post" type="submit" id="Post" value="Submit">
</form>
</body>
In eerste instantie had ik in ntest.php voor allebei de variabelen gebruik gemaakt van post. Alleen wordt bij het gebruik van Post ook het hele bestandspad in de mysql tabel gezet en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik het geprobeerd met de optie $_FILES maar nu wordt de tekst wel geplaatst maar de bestandsnaam in zijn totaliteit niet hoewel ik uit verschillende voorbeelden begreep dat dit wel zo zou moeten werken.. Kan iemand mij vertellen hoe ik er voor zorg dat in de rij ook de waarde wordt geplaatst voor de bestandsnaam die in het formulierveld is ingeven, want ik kom er op dit moment echt niet uit.. Alvast bedankt!
<?php
include("miscb.inc");
$connection = mysql_connect($host,$user,$password)
or die ("couldn't connect to server");
$db = mysql_select_db($database,$connection)
or die ("Couldn't select database");
$filename = $_FILES['afbeelding']['name'];
$tekst = $_POST['tekst'];
$query = "INSERT INTO test (tekst,afbeelding)
VALUES ('$tekst','$filename')";
$result = mysql_query($query)
or die ("Couldn't execute query.");
<body>
<form name="form1" method="post" action="ntest.php">
<input name="tekst" type="text" id="tekst">
<input name="afbeelding" type="file" id="afbeelding">
<input name="Post" type="submit" id="Post" value="Submit">
</form>
</body>
In eerste instantie had ik in ntest.php voor allebei de variabelen gebruik gemaakt van post. Alleen wordt bij het gebruik van Post ook het hele bestandspad in de mysql tabel gezet en dat is niet de bedoeling. Nu heb ik het geprobeerd met de optie $_FILES maar nu wordt de tekst wel geplaatst maar de bestandsnaam in zijn totaliteit niet hoewel ik uit verschillende voorbeelden begreep dat dit wel zo zou moeten werken.. Kan iemand mij vertellen hoe ik er voor zorg dat in de rij ook de waarde wordt geplaatst voor de bestandsnaam die in het formulierveld is ingeven, want ik kom er op dit moment echt niet uit.. Alvast bedankt!
<?php
include("miscb.inc");
$connection = mysql_connect($host,$user,$password)
or die ("couldn't connect to server");
$db = mysql_select_db($database,$connection)
or die ("Couldn't select database");
$filename = $_FILES['afbeelding']['name'];
$tekst = $_POST['tekst'];
$query = "INSERT INTO test (tekst,afbeelding)
VALUES ('$tekst','$filename')";
$result = mysql_query($query)
or die ("Couldn't execute query.");