[XP] Geen geluid meer na systeemcrash

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen geluid meer in windows (XP home)

Gisterenavond was ik druk bezig in het programma Hammer (3d World editor voor Half-life 2/CS:S). Ik was lekker bezig met een mapje maken enzo.
En plots sloeg mn pc vast nadat ie een hevige berekening moest maken voor Hammer.
Ik probeerde vanalles om het weer goed te krijgen. Denk aan proces activeren, Proces beeindigen enz..
Vervolgens (ondertussen was Winamp, Windows taakbeheer en Firefox ook al vastgelopen, deze stonden nog aan) heb ik dus mn pc maar opnieuw opgestart om tijd te besparen.

Dus krijg ik bij opstarten een melding dat mn gebruikersprofiel corrupt is. Ik maar vrolijk (nou ja leuk is anders) op het OK knopje drukken.
En hij gaat verder met een Temporary user (nog nooit meegemaakt).
Ik dacht, aangezien de naam van dat account wel van mn normale account was, dat ie heel mn account gereset had.
Op dit punt doet het geluid het nog wel. Tenminste in het account van die Temp user.
Ik was dus op zoek gegaan naar een systeem herstelpunt. Toevallig had mn pc s'ochtends een herstel punt gemaakt. Dus ik heb die maar gepakt.

Na het "herstellen" van mn pc kon ik weer mn normale account in. Alleen nu doet het geluid het dus niet meer. Ook in andere accounts doet het geluid het niet.

Wie weet een oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door Zerora op 02-04-2005 12:56 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het al opgelost.

Door die crash heeft windows mn geluidsdrivers blijkbaar door verneukt.
Deze heb ik deinstalled en opnieuw geinstalleerd.

Nu is alles weer goed.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk dit soort dingen horen ook bij de eigen inzet die we hier op GoT verwachten. Drivers herinstalleren een van de eerste dingen die ik overweeg als alles goed aangesloten is. Maargoed dat doet er niet zo veel toe. We verwachten van je dat je een gedegen vooronderzoek doet en wat dingen probeert voordat je je vraag hier neerzet, en dan vervolgens binnen twee uur zelf met een oplossing komt. Lees hierover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Mijn excuses voor het te snel neerplanten van het topic.
Ik had iets te snel een conslusie getrokken zonder eerst te gaan proberen.