Problemen KPN ADSL sinds laatste upgrade

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-01 22:54
Hoi allemaal,

Ik heb een KPN ADSL-verbinding via XS4ALL, de snelste variant, die dus sinds kort is geupgrade naar ~8Mbit downstream. Sinds die echter is gebeurd is mijn verbinding veel minder betrouwbaar: normaliter duurde het altijd een minuutje voordat het tweede lampje (Line Sync) op mijn Alcatel Speedtouch ging branden en de PPTP-verbinding gemaakt kon worden (loopt via een Draytek router bij mij, maar dat staat er los van).

Sinds de laatste upgrade is dat nog steeds zo van dat lampje, alleen de verbinding kan dan nog lang niet gemaakt worden - daar gaat na het aanblijven van dat lampje toch nog ruim 5 minuten overheen, hetgeen nogal onhandig is. Maar opzich is dat geen ramp, wel lastig is dat de verbinding er tussendoor ook uitvalt. Soms gaat dan Line Sync ook daadwerkelijke knipperen, maar soms ook niet. Rebooten van de modem lijkt dit soms op te lossen.

Gisteren ontdekte ik dat een vriend van me, met een tragere snelheid maar dezelfde config (KPN/XS4ALL met Speed Touch modem) exact hetzelfde probleem heeft sinds de upgrade!

Hebben anderen hier ook last van? Weet iemand of het aan die Speed Touch ligt of aan iets anders?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Schijnt te liggen aan een oude versie van die modem, die kan de upstream net niet aan. Zijn al redelijk wat threads over geweest.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mycroft schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:09:
Schijnt te liggen aan een oude versie van die modem, die kan de upstream net niet aan. Zijn al redelijk wat threads over geweest.
Er is volgens mij geen enkel topic over STHome's geweest.

Maar wat de TS moet doen is gewoon even kijken of het niet aan bekabeling ligt, door de modem even met max 2m kabel direct op de ISRA te testen, kijken of-ie daar dezelfde problemen heeft, zoja, even de firmware van de modem upgraden naar de allernieuwste (indien niet al gedaan) en de kpn bellen als het probleem van wegvallend signaal en traag opkomende verbinding blijft bestaan.

KPN neemt dat soort dingen namelijk allemaal netjes in behandeling en dat heeft veel meer zin dan er op een forum over vragen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JeroenB
JvS schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:24:
KPN neemt dat soort dingen namelijk allemaal netjes in behandeling en dat heeft veel meer zin dan er op een forum over vragen...
Bedankt voor de tip. De reden dat ik hier vraag is omdat ik in het verleden een paar keer heb meegemaakt dat mijn verbinding het een paar dagen niet deed en ik bij contact opnemen met de KPN steeds te horen kreeg dat de verbinding het wel deed, dat ze alles hadden doorgemeten, dat het toch echt aan mijn software instellingen moest liggen, etc. om dan na een paar dagen zonder wijzigingen aan mijn kant ineens weer te gaan werken. Dus "netjes in behandeling" bij de KPN neem ik tegenwoordig met een korreltje zout :)

Maar ok, goed om te horen dat het ws. niet iets met mijn verbinding zelf is, dan ga ik wel het eea. proberen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als op je modem je linesync lampje knippert, dan is dat voor de kpn wel na te kijken hoor. Dat is gewoon fysiek geen verbinding. De vorige keer had je waarschijnlijk een heel ander probleem, net zoals ongeveer 95% van de mensen die de helpdesk meldt een storing te hebben ;)

• JeroenB
JvS schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:41:
Als op je modem je linesync lampje knippert, dan is dat voor de kpn wel na te kijken hoor. Dat is gewoon fysiek geen verbinding.
Helemaal mee eens!
De vorige keer had je waarschijnlijk een heel ander probleem, net zoals ongeveer 95% van de mensen die de helpdesk meldt een storing te hebben ;)
Nouja, ik had mijn router er tussen uit gehaald, een andere kabel geprobeerd, zonder splitter direct op de modem aangesloten, etc. Line sync bleef gewoon anderhalve week *niet* branden. En iedereen van KPN die ik aan de lijn kreeg (ze namen het wel serieus, gingen me zelfs terugbellen erover) bleef claimen dat er aan hun kant niks mis met de verbinding was. Ik had het al bijna opgegeven en toen werkte het ineens weer.

Dus sure, het zal wel zo zijn dat er iets anders aan de hand was dan een reguliere storing, maar regulier of niet, dat zal me als betalende klant me r**t roesten, zeker als ik alles wat ze me opdragen braaf probeer (terwijl ik op voorhand al weet dat het daar niet aan ligt).

(Maareh, nu gaan we off-topic door toedoen van een mod? :))

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenB op 02-04-2005 13:02 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

probeer dan in elk geval een ander modem. Misschien is je modem wel gewoon stuk gegaan

• JeroenB
JvS schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:02:
probeer dan in elk geval een ander modem. Misschien is je modem wel gewoon stuk gegaan
Ik ga de firmware eens proberen te upgraden, als dat goed werkt zal ik hier weer posten, hebben anderen er wellicht weer iets aan.

Verwijderd

Ik heb ook een gelijksoortig probleem sinds ongeveer 31-3-2005. Als ik verbinding heb valt deze soms ineens weg, soms 2x per uur en soms 10x per uur voor 1 of meer minuten.

Ik werk al een tijdje mat een linksys wag54 router en ook hier valt de verbinding uit. Soms moet er alleen opnieuw ingelogd worden en is de adsl verbinding nog up maar soms is deze ook weg.

Ik heb mijn provider gebeld (Planet) en omdat deze geen linksys ondersteunen heb ik mijn oude speedtouch home modem weer aangesloten en ja hoor hiervan gaat het linesync lampje
knipperen en is de verbinding weg of staat stil.

Volgens KPN ligt het niet aan de lijn maar aan mijn ST modem... (vreemd dat ik het op 2 modems heb maar hier luisteren ze niet naar/ondersteunen ze niet)

Advies: koop een nieuw modem (die ik 8 dagen mag testen en evt terugbrengen) en als het daarbij ook gebeurt kunnen ze een monteur sturen omdat ik dan garantie heb!!

Ik vrees dat ik straks met 3 modems zit waarmee ik verbindings problemen heb!! :-((
Pagina: 1