Toon posts:

[ervaringen] Yakumo 84d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn ouders die nog in het stenen tijdperk leven maar toch meer met de pc willen doen wil ik een camera kopen met goede specs en een niet te hoge prijs.

Dit model kwam ik tegen en de specs zijn behoorlijk en de prijs is inclusief verzendkosten nog geen € 300,00.

Helaas ken ik niemand die deze camera heeft en ook het merk Yakumo zegt me niets.

[Specs]

Yakumo Mega-Image 84 D

Afbeeldingslocatie: http://www.yakumo.com/grafik/produkte/digicam//1035403_1.jpg

Yakumo Mega-Image 84 D
De Yakumo Mega-Image 84D is de ideale metgezel voor de ambitieuze fotograaf. De CCD met een resolutie van 4 megapixels (effectief) en 8 megapixels (geïnterpoleerd) levert kristalheldere foto's op. Als u een close-up opname wilt maken, kunt u de 8x optische zoom met een brandpuntsafstand van 6,6 - 58mm (kleinbeeldequivalent: 39,88 - 319mm) gebruiken en zo inzoomen op onderwerpen in de verte. Het diafragma kan worden ingesteld van F2.8 tot F5.58 voor groothoekopnamen en van F3.41 tot F6.82 voor teleopnamen. Uiteraard kan dit handmatig worden aangepast. De elektronische zoeker werkt zeer nauwkeurig, zodat u altijd het juiste beeld vindt.

De Yakumo Mega-Image 84D biedt 15 verschillende belichtingsprogramma's, waaronder zelfportret, nachtportret en landschap. De camera bevat ook allerlei aanvullende functies, zoals meerdere foto's achter elkaar maken, een digitaal filter, rasterlijnen weergeven of een handmatige witbalans, zodat de fotograaf over een ultieme flexibiliteit beschikt.

De flitser kan zo nodig worden verwijderd en bevat vier verschillende instellingen, waaronder rode-ogenreductie en nachtopnamen. De camera kan tevens korte videoclips opnemen die, dankzij de ingebouwde microfoon, ook geluid bevatten. Via de bijgeleverde videokabel kunt u de Yakumo Mega-Image 84D rechtstreeks op uw televisietoestel aansluiten, zodat u opnamen op uw gemak in de huiskamer kunt bekijken. Een uitgebreid softwarepakket biedt eindeloze mogelijkheden voor nabewerking van foto's.

Artikelnummer: 1035403

Op basis van de specs heb ik wel oren naar deze camera.

De mm voor de lens zeggen me niet zoveel (is dit een goede of slechte lens)
Wat is in hemelsnaam een fnummer?

Mocht je een alternatief hebben voor ongeveer € 250,00 met vergelijkbare specs, geef deze dan zeker door.

ps: ik weet dat er betere camera's zijn, mijn ouders zijn echter geen professionals die prijzen willen winnen voor hun foto's. Ze gaan er ook hun geld niet mee verdienen. Vergelijken met camera's van enkele duizenden Euro's zoek ik ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 09:45 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03

DarkSide

theres no place like ::1

Goeden specs en een niet al te hogen prijs gaan over het algemeen niet echt samen.
Ik heb nog nooit gehoord van dit merk (wat overigens niet betekend dat het meteen slecht is)
Maar het komt mij nogal goedkoop over. Vind €300,- Nou niet echt veel voor dit soort specs
En pas op met die 8MP geinterpoleerde CCD. Interpolatie betekend inprinciepe altijd slechte kwaliteit. CCD en lens zijn heel belangrijk voor een camera.
En het is leuk dat hij 8MP heeft. En het is leuk dat hij zover kan inzoomen. Maar of de kwaliteit dan ook goed is. Ik ben bang van niet.
Je kan, volgens mij, een camera kopen die gewoon 4MP is. En dan wat minder zoom heeft.
De kans is vele malen groter dat je dan ook gewoon mooie foto's krijgt.

Het is verlijdelijk om zoveel mogelijk MP en zoveel mogelijk Zoom te kopen voor zo weinig mogelijk geld. Maar kijk ook naar camera's die bv 3 of 4 x optische zoom hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Met wat zoekwerk, kom je erachter dat het een zilveren versie van de Praktica Luxmedia 4008 is. Op zich zijn de specs er niet slecht uit, maar hoe zit het met de ruis van de CCD en de kwaliteit van de lens?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de tips! Zeker die van de praktica is nuttig!

Uiteraard heb ik ook verder zitten kijken en ben nu aanbeland bij de Konica Minolta Dimage z20. Goede prijs en een merk wat is als goed beschouw.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb wel eens foto's gezien van een Yakumo maar dan een ander type en dat was echt bagger.

Ik zou iets meer (zo'n 50euro) uitgeven aan een Canon is-s1 of een panasonic fz3 (3,2 Mpixel)

[ Voor 44% gewijzigd door Pinin op 02-04-2005 12:46 ]

www.casarodriguillo.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Yakumo doet mij toch een beetje trust-achtig overkomen: Een willekeurig merkje voorzien van je eigen naam.

Van die Praktika kun je weinig reviews vinden eigenlijk, dus hoe de feitelijke kwaliteit is is moeilijk te beoordelen.

Je zou eventueel ook de Fuji S5500 kunnen overwegen. Is dezelfde prijsklasse, heeft 10x zoom, en is uitgebreid getest en kun je zat reviews van vinden waar ie goed uitkomt.

En de rest van het geld geef je uit aan batterijen, lader, geheugenkaartje en tasje, dus voor zo'n 400 eur moet je het prima compleet kunnen vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 02-04-2005 12:56 ]

Verwijderd

Of eventueel de Fujifilm s3500. Kijk anders even hier: De nieuwe Fuji Finepix S serie

Volgens mij heeft de Mediamarkt de Yakumo ook, misschien kun je eens gaan kijken?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 20:15 ]

Pagina: 1