Compaq Proliant 850R CD Boot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81439

Topicstarter
Na 2 dagen klooien en nu helemaal vast... Ik heb een oude proliant server 850R gekregen van een kameraad die bij een grote compaq dealer werkzaam is. Op zich al een oud beestje maar daar houd ik nu net van.
De CD rom bleek stuk te zijn dus die heb ik vervangen door een wat oudere plextor 16/10/40 cd writer, die na opstarten van een bootdisk van windows 98 Se de cd rom in dit station kan lezen.
Er zit een Copaq Smart 2SL Array controller in met 2 scsi schijven van 4.1 gig die reeds geconfigd staan als 1 logical drive. Er staat zelfs een officiele windows 2000 server op. Ik heb de smartstart cd's 4.90 de booatable en de management cd. Maar hier komt het probleem.
Het ding weigert in alle staten te booten van de cd-rom. Of het nu de windows 2000 server cd-rom is
of de smartstart cd ...

Wat heb ik reeds ondernomen...

Op dit forum gezocht naar eventuele gelijkaardige problemen ...
1 topic had hetzelfde probleem maar die zijn cd-rom station was ook stuk en bleek na vervanging gewoon te booten

Heb in de (F10) bios gezocht en allerlei combinaties uitgeprobeerd om de boot sequentie aan te passen.( hij staat nu A, CD, C.

Ik heb de plextor cd-rom terug gevonden in de gegevens van het system... ( F10)
Waar juist kan ik nu niet meer vertellen want ik geraak niet meer na F10

In het menu dat je tijdens het booten met F10 kan benaderen kan ik niet meer in omdat ik als laatste stap de primaire gewone controller heb gezet als first en de scsi als second.
En nu geeft ie de optie F10 niet meer weer alleen non system disk or disk error disk, replace and strike any key when ready.

En nu weet ik het niet meer.
Nog bijvermelden dat op de reeds geinstaleerde versie van windows 2000 server op de array het administrator paswoord zoek is dus dat ik niet aan de slag kan met die install... zodoende dat ik vast zit.
Ik zou inderdaad een aantal bootfloppy's kunnen maken om win 2k server te installeren ...
Maar ik vind het irritant dat ie niet wil booten van CD.
Terwijl dit blijkbaar moet kunnen ...
Hopelijk heb ik mijn probleem goed toegelicht

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81439

Topicstarter
Probleem van booten opgelost door private mail
Zorg dat je CD-rom station op master staat...
Ik had em reeds op de primaire poort aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126507

Kan even je mail adres niet vinden... dus ik post het maar.
Heb hier nog div. onderdelen uit compaq proliants liggen, ook een CD station op IDE, orgineel compaq met sparepart number erop.

Mail/MSN me maar, staat in sig \/.