Mijn broer heeft sinds kort een laptop met dvd-brander, zelf heb ik er geen en moet ik het doen met mn cdbrandertje. Ik wil nu divx/xvid omzetten naar dvd en ben op zoek naar een goed programma, maar stuit altijd op het feit dat ze of het een niet goed kunnen, of het andere helemaal niet:
-MyDVD/DVDit schijnt brak mpeg te encoden dus dan moet ik TMpegenc gebruiken
-Nerovision Express zelfde als hierboven
-Tmpegenc, hoop gezeur met multiplexen en muxen en weet ik wat niet, geen menu
-Diverse freeware programma's: geen menu keuze, erg primitieve opties, tot vrijwel geen.
wat ik zoek is een programma dat:
- AC3 ondersteund (direct uit divx/xvid) en dan ook echt 5.1
- Menu's kan maken(hoeft niet super uitgebreid)
- Goed kan encoderen bij een goede snelheid (nerovision=snel/drama kwaliteit tmpegenc=traag/goede kwaliteit, psies er tussen in zou mooi zijn)
- Mogelijk externe MPeg2 encoder kan gebruiken???
- Genoeg instellingen voor resolutie/bitrate/formaat
- Kan encoden en authoren en t liefst een dvd image er van maakt
Als het allemaal los kan (Ondertitels in Divx/Xvid muxen, Video encoden met TMPGenc, AC3 geluid uit video halen met virtualdub, met nerovidion express authoren en menu knutselen en gelijk er een image van maken of branden) dan moet dat toch ook in een programma kunnen zonder dat je dan meteen in moet leveren op beeldkwaliteit? Als het encoden net zo lang duurt als met Tmpegenc maar wel dezelfde kwaliteit heeft en ik meteen kan authoren en fikken/dumpen in een image, dan ben ik blij.
Wie o wie weet of er software bestaat met mijn eisen, of zijn de revieuws en comentaren over MyDVD en NeroVision Express achterhaald en encoden ze nu wel goed? Iemand trouwens een idee waarom deze programma's vaak alleen AC3 over 2 kanalen ondersteunen, en bijna nooit 5.1?
-MyDVD/DVDit schijnt brak mpeg te encoden dus dan moet ik TMpegenc gebruiken
-Nerovision Express zelfde als hierboven
-Tmpegenc, hoop gezeur met multiplexen en muxen en weet ik wat niet, geen menu
-Diverse freeware programma's: geen menu keuze, erg primitieve opties, tot vrijwel geen.
wat ik zoek is een programma dat:
- AC3 ondersteund (direct uit divx/xvid) en dan ook echt 5.1
- Menu's kan maken(hoeft niet super uitgebreid)
- Goed kan encoderen bij een goede snelheid (nerovision=snel/drama kwaliteit tmpegenc=traag/goede kwaliteit, psies er tussen in zou mooi zijn)
- Mogelijk externe MPeg2 encoder kan gebruiken???
- Genoeg instellingen voor resolutie/bitrate/formaat
- Kan encoden en authoren en t liefst een dvd image er van maakt
Als het allemaal los kan (Ondertitels in Divx/Xvid muxen, Video encoden met TMPGenc, AC3 geluid uit video halen met virtualdub, met nerovidion express authoren en menu knutselen en gelijk er een image van maken of branden) dan moet dat toch ook in een programma kunnen zonder dat je dan meteen in moet leveren op beeldkwaliteit? Als het encoden net zo lang duurt als met Tmpegenc maar wel dezelfde kwaliteit heeft en ik meteen kan authoren en fikken/dumpen in een image, dan ben ik blij.
Wie o wie weet of er software bestaat met mijn eisen, of zijn de revieuws en comentaren over MyDVD en NeroVision Express achterhaald en encoden ze nu wel goed? Iemand trouwens een idee waarom deze programma's vaak alleen AC3 over 2 kanalen ondersteunen, en bijna nooit 5.1?
Breek je nek voorzichtig