[All-in-one video]prog met: Goede encoder+authoring en menu?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Mijn broer heeft sinds kort een laptop met dvd-brander, zelf heb ik er geen en moet ik het doen met mn cdbrandertje. Ik wil nu divx/xvid omzetten naar dvd en ben op zoek naar een goed programma, maar stuit altijd op het feit dat ze of het een niet goed kunnen, of het andere helemaal niet:

-MyDVD/DVDit schijnt brak mpeg te encoden dus dan moet ik TMpegenc gebruiken
-Nerovision Express zelfde als hierboven
-Tmpegenc, hoop gezeur met multiplexen en muxen en weet ik wat niet, geen menu
-Diverse freeware programma's: geen menu keuze, erg primitieve opties, tot vrijwel geen.

wat ik zoek is een programma dat:

- AC3 ondersteund (direct uit divx/xvid) en dan ook echt 5.1
- Menu's kan maken(hoeft niet super uitgebreid)
- Goed kan encoderen bij een goede snelheid (nerovision=snel/drama kwaliteit tmpegenc=traag/goede kwaliteit, psies er tussen in zou mooi zijn)
- Mogelijk externe MPeg2 encoder kan gebruiken???
- Genoeg instellingen voor resolutie/bitrate/formaat
- Kan encoden en authoren en t liefst een dvd image er van maakt

Als het allemaal los kan (Ondertitels in Divx/Xvid muxen, Video encoden met TMPGenc, AC3 geluid uit video halen met virtualdub, met nerovidion express authoren en menu knutselen en gelijk er een image van maken of branden) dan moet dat toch ook in een programma kunnen zonder dat je dan meteen in moet leveren op beeldkwaliteit? Als het encoden net zo lang duurt als met Tmpegenc maar wel dezelfde kwaliteit heeft en ik meteen kan authoren en fikken/dumpen in een image, dan ben ik blij.

Wie o wie weet of er software bestaat met mijn eisen, of zijn de revieuws en comentaren over MyDVD en NeroVision Express achterhaald en encoden ze nu wel goed? Iemand trouwens een idee waarom deze programma's vaak alleen AC3 over 2 kanalen ondersteunen, en bijna nooit 5.1?

Breek je nek voorzichtig

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dan moet je ze of kopen of een andere manier zien te krijgen (die hier niet genoemd mag worden, maar veel mensen toch wel vanaf weten ;)).
ik gebruik zelf Ulead DVD Workshop om DVD's met menu's te maken, alleen de conversie gaat best sloom, en is niet superkwaliteit, je hebt wel redelijk wat opties voor menu's ed...
DivXtoDVD werkt erg snel, en met goede kwaliteit, en met behoud van het bron geluid indien AC3 5.1, MP3 geluid zet die om tot AC3 2.0 geluid dacht ik :), alleen geen menu's en/of ondertiteling, hij maakt automatisch de vob's aan...

Home Assistant Configuratie V&A

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Tja...als je goede kwaliteit wilt dan moet je wat inleveren op de all in one proggies, ik heb er zelf nog geeneen gevonden die doet wat ik wil (ongeveer hetzelfde als jij, ;) )
Maar waarom probeer je TMPGenc dvd author niet eens is een redelijk eenvoudige author die de ac3 snapt. Alleen moet je het omvormen nog steeds met tmpgenc doen, nog beter is cce. Als je bv een avi met ac3 hebt vorm je in tmpgenc alleen het video gedeelt om en voeg je ze samen in tmpcgenc dvd author...werkt prima. alleen zit er idd nog wel wat handmatig werk aan.

Misschien kun je DIKO eens proberen of The Film Machine, beide freeware en hebben beide zo'n beetje de mogelijkheden die jij vraagt.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 02-04-2005 16:47 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !