chaintech video+ mobo

Pagina: 1
Acties:

• jeffrynr1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 08:42
Oké, ik heb een Chaintech 9EJL1 mobo + Maxtor 200Gig/8MB Cache/133ATA + Chaintech 4200 Ti met 128 mb erop, en telkens als ik een grafisch game wil spelen, slaat het spel vast om de zoveel seconden. Het gebeurt niet in het menu scherm of tijdens de intro's wat dat zijn toch maar vids meestal. Ik heb veel gezocht in dit forum of google, en ook een aantal oplossingen geprobeerd, maar dat resulteerde niet tot een verbetering.
Het gebeurt echt als de game echt gestart is en ik in het spel zit.
Eerst dacht ik dat mijn videokaart te warm werd, nu heb ik een zalman 700 cooler erop gezet en nu is het nog steeds. Ik heb 2 HD's maxtor120 gig + WD200 gig, en allebei heb ik ze al eens single aan de pc gehangen met een nieuwe windows install.
Nvidia drivers en Omega heb ik beiden geprobeerd wat geen resultaat had. Ook als ik alle opties in spellen uit zet en op 800*600 ga spelen, komen de haperingen nog steeds voor.
Ik heb het dan over spellen als Act of War en Driv3r en Brothers in Arms en Constantine.

De processor blijft koel, 30-40 graden en de videokaart ook.
Dit alles draait op een Pentium 4 2.66 met 1 gig ddr geheugen & win2000

Als ik andere dingen wil doen zoals videobewerkingen in windows of dvd's heb ik helemaal geen problemen. Ik weet het niet meer, misschien dat iemand kan helpen ??

[ Voor 9% gewijzigd door jeffrynr1 op 02-04-2005 02:21 ]

JuSt FxP

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
andere drivers al geprobeerd?
chipset drivers geinstalleerd?
welke SP van windows 2000?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• jeffrynr1
BiG-GuY schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 07:54:
andere drivers al geprobeerd?
chipset drivers geinstalleerd?
welke SP van windows 2000?
Ja, ik heb SP4 geïnstalleerd,
andere drivers heb ik ook geprobeerd en chipset ook.............

JuSt FxP

• jeffrynr1
het spel blijft hangen, de muis kan ik dan ook niet meer bewegen, het toetsenbord slaat ook helmaal vast, numlock werkte niet eens en het geluid komt dan in een loop van een 1 of 1 1/2 seconden. Dit duurt een half minuutje en dan kan je weer wat doen 1 of 2 seconden, en dan slaat ie weer vast....... etc. etc.

JuSt FxP

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de nieuwste versie van 'het spel' geïnstalleerd? (Al dan niet door mideel van een patch...)

Heb je je geheugen al gecheckt met bijv. memtest? Wat zijn de waardes van je voeding?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2005 10:39 ]

• jeffrynr1
ja, heb het trouwens met meerdere spellen, originele

JuSt FxP

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jeffrynr1 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:38:
ja, heb het trouwens met meerdere spellen, originele
Heb je je geheugen getest? En de voedingswaarden gemeten?

• jeffrynr1
GJ-tje schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:42:
[...]
Heb je je geheugen getest? En de voedingswaarden gemeten?
Ik heb het geheugen een tijdje laten lopen, en er zijn geen fouten gevonden. De voedingswaarden heb ik ook getest in het bios, en dat is ook allemaal oké.

Iemand anders nog een idee/tip

JuSt FxP

• jeffrynr1
niemand ?

JuSt FxP

• jeffrynr1
Waarschijnlijk heb ik een oplossing gevonden. Mijn kaart is niet overgeklokt, maar toch werken er nu al 2 games wel die ik zojuist getest heb als ik de klokfrequentie kern van de videokaart lager zet op 200 MHz ipv 250 en van het geheugen, van 500 naar 400 MHz, van de videokaart ook omlaag zet.

Heel vreemd vind ik het allemaal dat het daaraan ligt als je niks overgeklokt heb............ Ik ga nog wat meer games testen.

Misschien iemand een verklaring hiervoor ?

JuSt FxP

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Dus de boel werkt wel als je het onderklokt? Dat kan maar 1 ding betekenen: Warmteprobleem. Een nieuwe koeler zal veel helpen.

• jeffrynr1
Brainless-NL schreef op zondag 03 april 2005 @ 00:19:
Dus de boel werkt wel als je het onderklokt? Dat kan maar 1 ding betekenen: Warmteprobleem. Een nieuwe koeler zal veel helpen.
Nieuwe cooler zit er sinds gisteren op van zallman,
Ik heb de de hele kaart gevoeld en niks is heet of warm erop, dus zal het dat wel zijn ?

JuSt FxP

Pagina: 1