[iBook G3] Installatie OSX 10.2.1

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Beste mensen,

Ik heb zojuist 2e hands een iBook G3 aangeschaft om eens mee te spelen. Er stond OS 9.2 op geïnstalleerd maar probeer nu OSX (10.2.1) te installeren. De hele installatie gaat goed, echter na een herstart komt er een grijs scherm met eerst een apple logo gevolgd door een "geen toegang" symbool. De iBook start daarna niet door, wat kan het probleem zijn?

edit: Waarom geeft Mac OS niet gewoon aan wat er mis gaat? :/

[ Voor 10% gewijzigd door RpR op 02-04-2005 01:48 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• RpR
Ik lijk hier al het e.e.a. gevonden te hebben:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106464#symp1

edit: Elke oplossing die is aangegeven op de site geprobeerd (Resetten NVRAM, Boot-Force met "X", Powermanagement reset enz.) maar niets lijkt te werken...

Need help here...

[ Voor 46% gewijzigd door RpR op 02-04-2005 03:49 ]

• RpR
Oke het lijkt er op dat het gewoon niet gaat werken... Ik ga straks proberen OSX 10.3 er op te zetten, misschien dat dat beter draait. Iemand nog suggestie's?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je bent niet de eerste die dit probeert. De search levert mij onder andere:

OS X installeren op G3 met non-Apple DVD Player
OSX installeren op een beige G3 lukt niet
Macos 10.3 op powermac G3 266mhz

Heb je daar al gekeken naar mogelijke oplossingen? Heb je bijvoorbeeld al eens aan XPostfacto gedacht?

Tot slot: Hier op GoT wordt het niet zo gewaardeerd als je binnen 24 uur je topic omhoog kickt met een reactie, dus gebruik in het vervolg aub even je edit knopje :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• RpR
Het punt is dat de gehele installatie goed verloopt, alleen na het rebooten krijg ik een kernel panic zoals dat genoemd wordt. Nog een ander probleem: De OSX 10.2.1 CD's bootte eerst wel, maar na de NVRAM reset niet meer. Ik heb de oude toetsencombinatie geprobeerd, maar daarmee crasht de gehele iBook (strepen door het scherm).

Wat betreft het kicken: Het was niet zo bedoeld, met edit kick je toch ook?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je een dual-USB iBook of zo'n kleurige? De beschrijving die je geeft, grijs scherm, apple logo, geen toegang, lijkt niet echt op een kernel panic. Krijg/kreeg je afwisselend een smiling mac en een folder te zien? Zo ja, is de boot loader niet goed geconfigureerd. Had je de schijf opnieuw gepartitioneerd?

Wat bij mij al enkele keren bij installatie/boot heeft gewerkt is met een linux-cd alles even goed nagaan. Je kunt proberen om linux(bv ubuntu) op de schijf te zetten, en tijdens de hele installatie alle bestaande partities te verwijderen, dan even testen of linux wel goed werkt en OSX installeren.

• RpR
Zojuist OSX 10.3 Panther geïnstalleerd (vriend van me had de cd's) en dit loopt perfect! XPostfacto was niet eens nodig. Het lag waarschijnlijk aan de OSX versie die ik probeerde te installeren, ik las op verschillende sites dat er problemen mee waren op oudere iBooks.

De performance van OSX 10.3 op deze iBook G3 300 (blueberry) verbaast mij enorm, en die vriend van me ook (levenlange Mac gebruiker), het loopt namelijk echt zalig!

Het is een kado voor mijn vriendin dus ze zal erg happy zijn!! O+ O+

Pagina: 1