Toon posts:

[XP] DVD kijken gaat niet zonder schokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik kijk vaak eens even een dvdtje dvd op mijn laptop. Ik heb PowerDVD op mijn laptop geinstalleerd, heb een ati 340m video kaart (Compaq evo 1020v) 512 mb intern, 2,4 ghz.

Wanneer ik een dvd afspeel gaat het de eerste 15 minuten ongeveer prima, niks aan de hand. Daarna schokt het beeld (het geluid hapert soms ook) om de 5 minuten voor ongeveer 30 sec a 1 minuut lang. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals het downloaden van andere codecs, het vernieuwen en opnieuw installeren van de video programma's, mijn wisselbestand vergroot, andere dvd programma's, windows ingesteld op de beste prestaties en de DMA instellingen gechecked; maar niks helpt! Ik word er gek van!

Het lijkt wel alsof om de 5 minuten windows een of andere taak druk aan het uitvoeren is. Wanneer ik dan taakbeheer open lijkt er niks aan de hand en is er geen programma dat erg veel geheugen gebruikt. Hebbben jullie hetzelfde probleem gehad of enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:08 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58

Thandor

SilverStreak

Probeer de prioriteit eens via taakbeheer omhoog te gooien.
Start PowerDVD op en ga naar taakbeheer. Zet daar de prioriteit van PowerDVD op 'Hoger dan normaal'

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoopte dat dat het was. Het hielp echter niets. Misschien heeft het niks met mijn geheugen te maken, ik zou het niet weten.

Heeft iemand anders nog suggesties?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je kunt verder in het BIOS ook niets instellen :?
Als ik Video BIOS en System BIOS op cacheble zet loopt het systeem veel lekkerder. Nu weet ik alleen niet of er veel in te stellen staat in het BIOS van een Compaq Laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad maar weinig dingen instellen in mijn bios, zie die opties er niet bij staan.

Zou het er ook iets mee te maken kunnen hebben dat ik de drivers van ATI heb geinstalleerd en dat er misschien betere zijn? (heb overigens wel de laatste update van de drivers voor deze kaart geinstalleerd)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je kunt eens overwegen om nieuwere of juist oudere drivers te gebruiken. Je hebt ook de drivers van het moederbord (of chipset) geinstalleerd en/of geupdated :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat laatste heb ik niet, maar hoe kan je checken of daar updates voor zijn?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Door op de site van de fabrikant te kijken of het nieuwe drivers zijn ;)
Stel je hebt een Intel chipset, je gaat naar www.intel.com en (indien er nieuwere zijn) download de drivers :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-04 01:34
of: gaat het steeds om de éérste circa 15 minuten van de dvd?
dat hij daarna gaat haperen?

of: wat geeft de nero toolkit cd-dvd speed en drive test aan?

of: geen programma als INCD of twee brandprogramma's naast elkaar?

dat gaf mij jaren geleden leesproblemen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
1: Daarna gaat hij haperen, soms ook wel eerder.

2: Ik heb geen idee, ik zal eens kijken.

3: Nee.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Hoe staat je energiebeheer? Kun je alle stroombesparende fucnties voor zowel de accu-modus als de netstroom modus tijdelijk op -nooit- zetten?
Heb je voor het afspelen alle programma's zoals firewall, antivirus, uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn energie beheer heb ik eigenlijk alleen ingesteld dat het beeldscherm na 5 minuten uit zou moeten gaan. Ik heb norton antivirus. Die heb ik wel een keer uitgeschakeld om te testen of dat beter ging maar gaf geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
B.A. Baracus schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:05:
Hoe staat je energiebeheer? Kun je alle stroombesparende fucnties voor zowel de accu-modus als de netstroom modus tijdelijk op -nooit- zetten?
Heb je voor het afspelen alle programma's zoals firewall, antivirus, uitgeschakeld?
Als ik in Nero de drivespeed test wil uitvoeren zegt het programma:

Fout - No additional sense information

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ken dat probleem....maar dat is wel afhankelijk van je PowerDVD versie.

Ik heb het probleem zelfs op mijn eigen pc [niet een laptop]. In gebruik PowerDVD 6, en in het begin kwam ik er ook maar niet achter waar dit lag....stotteren na bepaalde tijd....kreeg het niet direct opgelost.

Via mijn firewall log kwam ik erachter dat dit programma constant het internet opwil om naar updates te zoeken.... [om de 5-10 minuten gaat ie zoeken naar updates] Qua blijkelijk gebruikt het activeringsprogramma dan toch behoorlijk wat resources [Heb een P4 3,06 Ghz @ 3,22 en 1024 MB DDR 400 geheugen; m.i. toch voldoende]

Probeer eens voor de gein PowerDVD 5....die gebruikt minder resources......verschilt niet veel van gebruik en bezit van functies en mogelijk tov 6. Alleen die versie gaat niet constant zoeken naar updates. Want in 6 kan ik het nog niet vinden om het uit te zetten [of een reg-tweak te maken]

Succes!

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat ga ik proberen. Als het probleem daardoor opgelost is laat ik het wel even weten. Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jammer genoeg was dat het probleem niet.

Ik heb nu een volgend iets wat er denk ik ook mee te maken heeft.

Wanneer ik aan het skypen ben is het ook zo dat ik na ongeveer 5 minuten en daarna om de 2 a 3 minuten niks kan doen. Ik hoor de ander praten, diegene hoort mij niet. De tijd van het gesprek blijft ook hangen en simpel gezegd lijkt het of mijn hele computer dan hangt. De indicatie van mijn processor is niet druk aan het knipperen ofzo maar ik moet ongeveer 30 sec a 1 minuut wachten.

Dat is dus hetzelfde als wanneer ik een DVD kijk. Zwaar klote dit. Is er nog iemand die dit probleem kent?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

plextor dvd ?

zoek hier dan eens op plextor en hangen.

Een goede spyware check kan ook nooit kwaad (die detecteerd norton antivirus niet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een TEAC dvd speler. Daarnaast draai ik minimaal 3 a 4 keer per week spybot en ad-aware.

• Black Piet
  • Niet online
hmmm..... zat nog ff bij compaq te kijken, en zag dat er een biosfix was voor een programma dat blijft zoeken op de harddisk naar een *.cab file

Zoeken op je PC zie je niet vaak terug in de taskmanager...

Mooooooeeeee......

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-04 22:46
of probeer eens een ander programma om dvd te kijken, misschien heeft powerdvd een probleem? je kan snel testen met bijv. Media player classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even checken naar die bios fix. thank!

Ik heb ook geprobeerd met andere programma's (ook wmp) dvd's te kijken maar dan heb ik nog hetzelfde probleem. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die bios fix geinstalleerd maar weet niet precies wat er veranderd is eigenlijk afwachten maar ff.

Zit er ook over te denken om misschien maar mijn comp te formatteren. Zit dan alleen wel met 1 probleem. Ik ben nu op stage in Madrid en heb alleen mijn win xp cd bij me. Geen office. Kan je office ook op een of andere manier backuppen? (sorry, ik weet het, deze vraag is wat software gerelateerd)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 23:22 ]

• Black Piet
  • Niet online
ik kan echt niet meer vinden denk ik.....

1] Kijk anders nog ff op deze site van HP/Compaq. Staat nog een fix voor Windows XP met SP 1 op.

2] Daarnaast kan je nu misschien je biosinstelling na je update op defealt zetten
3] Voltage Mobo al bekeken.....
4] Prime 95 al laten draaien..... [Als Prime een foute geeft...kan er ook een probleem zijn met je geheugen....]

Just some another thoughts....

Mooooooeeeee......

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59
Staat je DVD speler wel in UDMA 4 zoals het hoort?
Pagina: 1