Toon posts:

Laptop keuze voor €900,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege mijn verjaardag mag ik van mijn ouders 900 euro vrij besteden aan een computer/latop.
Omdat ik graag een latop wil, ga ik het niet redden met die 900 euro, wat geen ramp is omdat ik de laatste tijd nog al veel gewerkt heb.

Waarom een latop?
Thuis hebben we nog een Dell met 2,6 GHZ, etc. gewoon een nette pc.
Daarbij vind ik het makkelijk om bv. eens in de woonkamer te gaan zitten om te MSN, internetten, school, etc.

Voornamelijk doe ik de volgende dingen op de computer
- chatten
- surfen
- dvd kijken
- Call of Duty spelen (dit is het enige spel wat ik ook echt speel of hoef te spelen)
- draadloos internet (ik dacht doormiddel van USB stick die ik bij wireless router heb gehad)

Omdat ik de laptop niet voor langetijd ga gebruiken zonder stroomnet dacht ik in eerste instantie aan een AMD Athlon64 3000 of 3400, met min. 512mb RAM en min 128mb videokaart.

Dit alles voor het liefst zo laag mogelijk prijs en toch kwaliteit.

De volgende opties heb ik al bekeken:

Alpha 2100

15.4" WXGA WIDESCREEN TFT Scherm (1280x800)
3.2Ghz Intel Pentium 4
512 MB PC3200 intern geheugen
40GB 5400RPM 8MB harddisk
128MB ATi M11 Radeon 9700 Video
24x combo
TV-out (S-Video)
Firewire
3x USB 2.0, Parallel
VGA, IR, PCMCIA
56k Modem en 10/100Mbit Netwerk
Interne 3 in 1 cardreader
Excl. Besturingssysteem
optie: Pixelgarantie 8 dagen €25

€ 949,00 (inc. BTW)

Daarbij heb ik via de website van Jewel een latop 'samengesteld/uitgebreid'
JEWEL® Saffier 1550 / 15" XGA
* Mobile AMD Sempron™ processor 2600+ - AMD PowerNow!™ - 128 Kb Cache
* 256MB / 40GB-5400rpm-8Mb
* 24x DVD-ROM+CD-RW Combodrive / w-lan optie / TV-out / Cardreader / Bluetooth optie
+
60GB 7200 toeren (8Mb cache) t.o.v. 40 Gb 5400 toeren
1 GB DDR (2x512MB) geheugen ipv 256 Mb (alle modellen )
AMD Athlon 64 Mobile 3400+ (Saffier 1550)

Adviesprijs: € 1282,00 (inc. BTW)
Moet enkel nog kijken of ik hem in deze vorm en ongeveer de zelfde prijs ergens zou kunnen laten bestellen.

Jewel Saffier 1550

Display: 15 inch
Resolutie: 1024x768
Grafisch: Chip: SiS 963L Controller
Processor: AMD Athlon 64 3000+
Geheugen: RAM: 512 MB
Maximaal: 512 MB
Harddisk: Capaciteit: 40 GB
Optical drive: Type: DVD±RW brander
Netwerk: LAN: 10/100 Mbps
Modem: 56 Kbps
Geluid: Line-out: Ja
Microfoon-out: Ja
Invoerapparaten: TouchPad: Ja
Interface: 4 x USB 2.0
1 x FireWire
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA extern
1 x TV-Out
1 x PCMCIA Type II
IrDA
Afmetingen (BxHxD): 332 x 25 x 272 mm
Gewicht: Apparaat: 2700 gram
Toebehoren: 4-in-1 cardreader

Meer info: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=saffier-1550

€ 999,00 incl btw

Heeft iemand een mening of misschien nog andere suggesties over deze 3 systemen, of evt. andere?
Zou laptop #2 ook via alternate te bestellen zijn in die vorm (dus uitbreiding van #3)? Enkel een vraag als iemand het zo weet, want anders bel ik maandag.
Budget is maximaal 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 00:31
Als je kwaliteit wil moet je die 2 merken al laten gaan.. Mijn ervaring is dat zowel jewel als alpha (vrijwel hetzelfde) belabberde behuizingen bieden, of je moet voor de magnesium behuizingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:31
Misschien Alpha 2500 serie van http://www.computerland.nl iets voor jou?

15,4” WXGA Breedbeeld
Intel® Pentium® M 735
1,7GHz, 2MB Cache
1024MB/1GB DDR-RAM geheugen
80GB HDD
256MB ATi M11 Radeon 9700
8x dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
2 Jaar garantie, carry-in
optie: pixelgarantie 8 dagen €25
De Alpha 2500 beschikt over Instant On. Met deze nieuwe technologie hoeft het besturings- systeem niet op te starten om bv. DVD’s te kijken of MP3’s te luisteren.

€ 1.299,- (incl. btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het toch wel belangrijk dat als ik dat geld in een latop stop dat die behuizing ook goed is, eens verder kijken dan.

die Alpha ziet er goed uit, maar zit ik dan niet weer met hetzelfde probleem van de behuizing?
Thnx voor de suggestie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik nog op wat onderzoek uit geweest, en kwam ik met 4 laptops uit de bus, kleine samenvatting van alle 4, en wat vragen.

Acer ASPIRE 1801WSMI P4-2.93G
Intel Pentium 4  2,93
80 GB  / 4200
512
17 - 1440x900 pixels
Super Multi DVD-RW  
ATI Mobility RADEON X600   - 128

€ 1223.32

* Die X600 is ongeveer even snel als 9700?
+ 17"

Fujitsu-Siemens AMILO A-1630 AMD64-3200+
AMD Athlon 64 bit 3200+  
60 GB  
512
15,4 "  - 1280 x 800
DVD±RW double layer  
ATI Mobility RADEON 9700  - 128

€1044.88

Diabloo W2100
Intel Pentium M 725 1600Mhz 2MB Cache (Dothan)
60GB 7200RPM
512MB
15.4 - 1280 x 800
dvd speler cd-rw
ATI Mobility Radeon 9700 128MB VGA

1.170,96

+ 60GB / 7200, heb ik erbij gedaan na het lezen van wat adviezen over de snelheden van HD's in latops.

Alpha 2500
Intel® Pentium® M 735 1,7GHz
80GB HDD
1024
15,4
dual layer DVD +/- R/RW Rewriter
256MB ATi M11 Radeon 9700

1.299,00

+ 1024 mb ddr
+ 256MB ATi M11 Radeon 9700
- Kwaliteit?

Nou las ik dat je bij die Centrino proc. niet echt moet kijken naar kloksnheden, omdat ze sneller zijn als ze lijken. Maar is met een 1,6ghz fatsoenlijk CoD te spelen?

De Daibloo springt er in mijn opzicht uit door zijn snelle HD, dat er geen DVD brander inzit is opzich niet zo erg.

De Alpha heeft veel intern geheugen en veel videogeheugen, plus een 9700, maar als ik die verhal;en hoor over de behuizing begin ik ene beetje te huiveren, daarbij is het de duurste.

De Fujitsu-Siemens lijkt een beetje van alles er tussen in te zitten, maar is wel de goedkoopste en de enige 64bit proc.

De Acer is de enige met 17", wat mij erg fijn computeren lijkt. Gewoon voor het gemak. Zelf twijfel ik of de videokaart genoeg is.

Zelf zou ik geneigt zijn naar de Acer, mits die videokaart ongeveer gelijkstaat aan de 9700 variant.
Als ik er eens een keer een sneller hd bij moet kopen is neit zo'n ramp, net als een snellere proc of meer geheugen. Maar die videokaart kan volgens mij niet, en in dat opzicht zou ik geneigt zijn naar de Alpha.

Laat jullie visie er eens over schijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Als je je laptop toch vaker meeneemt, dan zul je toch ook op gewicht en grootte moeten letten. Persoonlijk heb ik niets met 17" schermen en superzware (desktop) CPU's in een apparaat. Ik ben dan ook erg tevreden met mijn 13,3" widescreen laptop van 1,9kg met Dothan 745. Heerlijk compact apparaat, lekker licht en niet te groot zodat je ook daadwerkelijk nog met het apparaat op schoot (lap!) kunt werken, indien nodig. Een groot scherm is alleen van belang als je presentaties wilt geven op locatie ofzo. Films kijk je niet op je LCD van je laptop, maar gewoon op een lekker grote TV. Centrino's hebben altijd een ruime accuduur, zijn stil en worden nauwelijks warm. Dat zul je met je P4's van hierboven waarschijnlijk wel kunnen vergeten.

(Bij mij staat er Vaio op :*) , wellicht ietwat buiten jouw budget, maar er zijn ook goedkopere merken hoor :))

Over Acer: lees de laatste zut postings in deze draad maar eens... M.a.w., de service is niet om over naar huis te schrijven...

[ Voor 13% gewijzigd door Fuzzillogic op 06-04-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 12:40
ik weet niet zo veel af van prijs / kwaliteit vergelijkingen op het gebied van laptops, maar ik kan je wel vertellen dat de mobile radeon 9700, 9600 en X600 ongeveer gelijk zijn kwa prestaties en dat je met deze redelijk veel kan gamen (dat heb je niet bij de SiS). Kwa geheugen is 512 nog wel voldoende. Een snelle hardeschijf merk je naar eigen ervaring wel goed bij laptops. Tenslotte is een 1.6 gigahertz centrino behoorlijk snel en volgens mij te vergelijken met ~2,6-~2,8 GigaHertz met natuurlijk een goede accuduur.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Althalus schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:25:
ik weet niet zo veel af van prijs / kwaliteit vergelijkingen op het gebied van laptops, maar ik kan je wel vertellen dat de mobile radeon 9700, 9600 en X600 ongeveer gelijk zijn kwa prestaties en dat je met deze redelijk veel kan gamen (dat heb je niet bij de SiS). Kwa geheugen is 512 nog wel voldoende. Een snelle hardeschijf merk je naar eigen ervaring wel goed bij laptops. Tenslotte is een 1.6 gigahertz centrino behoorlijk snel en volgens mij te vergelijken met ~2,6-~2,8 GigaHertz met natuurlijk een goede accuduur.
EENSCH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Een snelle schijf is zeker leuk, maar geen must bij de aankoop imo. Bij eigenlijk alle laptops kun je de HD wisselen, dus je zou na bijv. een jaar een snellere schijf erin kunnen zetten, om zodoende je lappie weer een performance boost te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Acer heeft een rampzalige garantie en klantenondersteuning weet ik uit eigen ervaring. Wat dat betreft ben je beter af bij HP of Dell.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

dadj schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:50:
Acer heeft een rampzalige garantie en klantenondersteuning weet ik uit eigen ervaring. Wat dat betreft ben je beter af bij HP of Dell.
oef, Toshiba is nog nergens vernoemd in dit topic. Het wordt door het Belgische en Nederlandse onderwijs geboycot wegens rampzalige garantie, dubbele RMA's (als ze iets herstellen, dan breken ze de rest van je laptop wel af, dus nog eens RMA) en klantenmishandeling.

Die Fujitsu-Siemens ziet kwijl uit, zeker de Carrefour-edition (supermarkt in België). 1200 euro ofzo en er zit zelfs 1GB ram aanboord. Hoe zit het bij Fujitsu-Siemens met de RMA's en kwaliteit? Liefst een studentikoze survival-test met paar honderd dezelfde laptops.

Ik ben gewend aan 1600*1200 scherm op mijn laptop en zoekt dus ook laptops met deze resolutie (lees: moet weer bij de hoge school een laptop zoeken, special-editions, deze herken ik direct als ze dat in de krant/eBay proberen verkopen).

[ Voor 51% gewijzigd door rapture op 06-04-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik zou voor de diablo gaan, laptop wordt niet warm, maakt geen lawaai en zal waarschijnlijk niet zwaar zijn door pentium M.
En een leuk videokaartje :)

Maarja ik hou dan ook niet zo van computers in een laptop.. daar bedoel ik mee. Een p4 3.2 of een AMD 64 3200+ in een notebook.. dan kun je net zo goed een normale comp kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@TS: Kiezen voor een apparaat van 900 euro is hetzelfde als kiezen voor een budget laptop. Hier heb ik een BBG over geschreven. Ik raad je aan die te lezen, en te laten blijken dat je dat gedaan hebt. Wat je moet/kan kiezen en waarom staat daar in beschreven. Zelfs een selectieproces. Zie hier Notebook Best Buy Guide 2005.1: Budget

Tot nog toe doe je niks anders de de Pricewatch hier dumpen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

rapture schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:53:
[...]

oef, Toshiba is nog nergens vernoemd in dit topic. Het wordt door het Belgische en Nederlandse onderwijs geboycot wegens rampzalige garantie, dubbele RMA's (als ze iets herstellen, dan breken ze de rest van je laptop wel af, dus nog eens RMA) en klantenmishandeling.
Wat ik dan zo raar vind is dat Hogeschool inholland alleen maar Toshiba notebooks verspreidt onder het personeel enzo terwijl het bekend is dat er gare support is. Wat het nog gekker maakt is dat ze vanaf nu niets meer bij Dell bestellen omdat er in de workstations per dag 2 schijven kapot gaan gemiddeld.

Toshiba kan zijn support verbeteren dus boycot je ze.. terwijl Dell niets fout doet worden ze er op afgerekend. De schijven zijn van een compleet ander merk en komen hoogstwaarschijnlijk uit een verkeerde levering.

Maargoed, systeembeheer inholland is één grote amateuristische zooi, net zoals de docenten etc hoorde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop mijn acer 1522 wlmi voor 900 euro, is 3 maanden oud en komt van mcdos en die hebben eigen garantie service dus stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Voor verkoop van 2ehands producten is de vraag en aanbod gemaakt:

http://www.tweakers.net/aanbod
gelieve hier de volgende keer uw advertenties te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Pixal schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:18:
Maargoed, systeembeheer inholland is één grote amateuristische zooi, net zoals de docenten etc hoorde ik :)
Bij ons in de hoge school in Kortrijk is het een uitzondering, het worden de goeie systeembeheerders opgeleid. Hier heeft een eerstejaars ooit eens een DHCP-server gedraaid op z'n laptop, zodat de lan down ging. Die student patst op het Internet met z'n DHCP-server, ff de nickname doorgeven aan de admins. De admins sniffen ff aan de msn-traffic in de hoge school en weten exact aan welke walljack, deze student zit. _/-\o_

Van een universiteit (ik ga geen namen noemen) hebben de Linux-gebruikende-studenten alle root-paswoorden en het is zo lek als het maar kan zijn, zodat men de volledige IT-infrastructuur kan down gooien als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:12:

Nou las ik dat je bij die Centrino proc. niet echt moet kijken naar kloksnheden, omdat ze sneller zijn als ze lijken. Maar is met een 1,6ghz fatsoenlijk CoD te spelen?
Tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

rapture schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:40:
Hier heeft een eerstejaars ooit eens een DHCP-server gedraaid op z'n laptop, zodat de lan down ging. Die student patst op het Internet met z'n DHCP-server, ff de nickname doorgeven aan de admins. De admins sniffen ff aan de msn-traffic in de hoge school en weten exact aan welke walljack, deze student zit. _/-\o_
Mja precies hetzelfde op mijn oude school gehad trouwens. Iemand ging linux op een van de clients installeren en de hele school lag op zn gat. Alleen is niet echt een buiging waard hoor. Zijn de standaard dingetjes die je op elk systeembeheer tegenkomt. Zelfs hier op het nova waar de serverruimte in de omgebouwde oude toiletten was gemaakt en de systeembeheerders rechtstreeks van paswerk kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
zit je echt vast aan die 900 euro? want je gaat er zelf al overheen, dus nuttig is zo'n limiet mijns inziens niet

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 900 euro is een bedrag wat ik krijg de rest leg ik zelf bij.
Staat onderaan mijn startpost dat ik een budget van 1300 heb.

Als ik het zo lees kan ik misschien het beste de Fujitsu-Siemens AMILO A-1630 AMD64-3200+ nemen of de Diabloo W2100.
Waarbij ik dus moet kiezen tussen een AMD of een Intel Centrino.
Kan later altijd nog een snellere hd, meer geheugen er in zitten.

Iemand heeft de topictitel gewijzigd.
De originele titel was Latop Keuze.

Mijn budget is eigenlijk max 1300

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:49 . Reden: wijzinging topictitel voor iemand ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Doe er iets bij en neem deze:

Asus M6700Ne (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD-RW;15.4"TFT; WXP Home) -> 1167 euro

http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 06-04-2005 19:48 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Mooooody schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:47:
Doe er iets bij en neem deze:

Asus M6700Ne (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD-RW;15.4"TFT; WXP Home) -> 1167 euro

http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php
Die kan ik ook zeker aanbevelen, boven die diablo. :)
Heb zelf een Asus M3700N en iemand die een laptop nodig had heb ik de Asus M6700 aanbevolen. Hij is heel erg blij met zijn notebook.. en kan er supergoed op gamen.
NFSU2 bijv. loopt helemaal soepel :)

Dus kijk ook even naar die asus (vooral het design is zo mooi :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een 64mb videokaart, maakt die extra 64mb tov van die 128mb videokaarten niet veel uit? Ook met zicht op de nabije toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 07:21
ik ga me aansluiten bij Xof en Moody

heb zelfs 2 asus laptops, en werk er dagelijks mee, mijn compaan/broer/moeder heb ik er ook aangesmeert en deze werken en nu allemaal al ruim een jaar of langer met plezier mee

tel hierbij de 2 jaar garantie die er te allen tijde op zit, en 1 jaar garantie op de accu (meestal 3 of 6 maanden)

en voor het geval je ergens acers tegenkomt, deze kunnen dan misschien goedkoper zijn echter gaat de garantie via acer en deze zijn enkele weken geleden niet voor niets bij kassa op tv geweest.
Ik heb inmiddels bijna een jaar aan mogen zien hoe klanten letterlijk voorgelogen worden door acer, garantieafhandeling als deze binnen de beloofde 5 tot maximaal 10 werkdagen gebeurt is het een wonder, normaliter kun je op gemiddeld minimaal 20 tot 40 werkdagen tellen mits ze je notebook niet ineens kwijt zijn.

en ten zeerste kan ik je de jewel/alpha/paradigit notebooks afraden, meestal komen deze van 2L/Tulip of in ieder dezelfde toeleveranciers af en zijn vaak van middelmatige tot slechte kwaliteit.

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Tulip koopt het grootste deel van hun barebones ook. (Zag oa paar modellen die wel heel erg op asus'en leken)
(Ik heb met de Directeur van verkoop van Tulip gesproken op de cebit)

Ze maken btw idd ook wel hun eigen laptops, maar die verkopen ze alleen onder hun naam.
Kijk dan oa naar de eGO :)

http://www.notebookadvies.nl/forum/viewtopic.php?t=23
Die maken ze zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze thread eens doorgelezen en ik zit in hetzelfde schuitje.
Nou heb ik eens op de website van 4launch gekeken maar deze website hanteerd toch wel erg lage prijzen.

Is dit wel betrouwbaar voor de TS en voor mij om hier te gaan kijken voor een nieuwe laptop aangezien ze zo goedkoop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 14-10 08:38
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:56:
Ik heb deze thread eens doorgelezen en ik zit in hetzelfde schuitje.
Nou heb ik eens op de website van 4launch gekeken maar deze website hanteerd toch wel erg lage prijzen.

Is dit wel betrouwbaar voor de TS en voor mij om hier te gaan kijken voor een nieuwe laptop aangezien ze zo goedkoop zijn...
Ik had er ook mijn twijfels bij maar als ik zo de shop survey lees is dat dus onterecht. Vanmiddag mailde ik even een paar vragen en 2!!! minuten later had ik al antwoord.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zoek ook een laptop! :). Maar aangezien ik volgend jaar op kamers ga moet ie wel zo goedkoop mogelijk zijn. Budget is 1500 euro, maar geld kan ik maar 1x uitgeven dus hoe goedkoper hoe beter!

Zelf vond ik de Acer TM 4502LCi wel goed (~€ 900). Maar ik wacht nog even met kopen aangezien ik hem volgend jaar pas nodig heb.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reskobon schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:16:
[...]

Ik had er ook mijn twijfels bij maar als ik zo de shop survey lees is dat dus onterecht. Vanmiddag mailde ik even een paar vragen en 2!!! minuten later had ik al antwoord.
Alhoewel dat ook niets wil zeggen.
Als de eventuele "oplichter" gewoon thuis is en meteen reageert wil dat niet meteen zeggen dat hij/zij geen "oplichter" is.

Het zou toch zonde zijn als je 1200 euro overmaakt aan iemand die je er niets voor terug geeft.
Dus mij vraag is eigenlijk heeft er ooit wel eens iemand iets beteld via hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Laatst online: 12-10 18:53

redyak

Try and Fail

ACER 1363 LMI

Acer - ACER ASPIRE 1363LMI AMD S XP 28000 XPH 15 512MB 40GB DUAL DVD (bestelnr. LX.A3805.074).
Meer productinfo: Er staat 2800 maar ik heb er 2 thuis en het zijn 3000 semprons, gaan als de brandweer.

By Takeitnow voor 800 euro neem je er extra garantie 3 jaar bij voor 143 euro of 192 met ook ongelukkenverzekering. Ben je klaar voor 950 /1000

Afhalen in Amsterdam of Utrecht , eerst dozen inspecteren en dan pinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door redyak op 08-04-2005 09:27 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:14:
Het zou toch zonde zijn als je 1200 euro overmaakt aan iemand die je er niets voor terug geeft.
Dus mij vraag is eigenlijk heeft er ooit wel eens iemand iets beteld via hen?
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4974

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ja dat noemde ik ook al maar drong niet door volgens mij. Die mail zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid maar wel iets over de service. Ik ga van het weekend mijn Asus flapdoos daar bestellen.

Overigens wil ik dit laten versturen onder rembours. Dit doe ik regelmatig maar tot nu toe nog niet bij bedragen van 1100 euro. Moet ik dat ook gewoon contant aan de postbode geven? :?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik dan weer :)
Ja, je moet dat geld dan aan de postbode geven en er voor tekenen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:57:
Dat weet ik dan weer :)
Ja, je moet dat geld dan aan de postbode geven en er voor tekeken :7
Je krijgt dan geloof ik een bewijs dat je hebt betaald. Goed bewaren dus en je hebt dus 2 voeten om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Roodey schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:14:
[...]

Je krijgt dan geloof ik een bewijs dat je hebt betaald. Goed bewaren dus en je hebt dus 2 voeten om op te staan.
Ja bedankt, weet wel hoe het werkt. Bestel teveel platen op die manier :+ maar ik vind het zo ouderwets dat je meer dan 1000 euro aan cash aan iemand geeft.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Even trouwens nog over Asus laptops.. Volgens mij krijg je bij een aantal modellen deadpixel garantie! Zijn volgens mij de modellen W1, V6 en M6. Daar hoef je dus niet nog extra garantie bij te kopen!

Dit staat nl. bij bijv. het model M6000R

"The highest display quality is promised with the Zero Bright Dot LCD policy. If even only one bright dot is found, a free panel exchange is guaranteed within 30 days of original purchase with no questions asked."

Hier is ook nog wat te vinden:
http://www.asus.com/999/html/events/notebook/zbd/index.htm

EDIT: geldt alleen voor bright pixels, niet voor dark/black pixels...

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 08-04-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze net een mailtje gestuurd of ik de laptop ook eventueel kan ophalen.
Ik kreeg meteen een standaard mailtje terug...

Volgens mij is het niet zo dat hun meteen reageren maar dat er een of ander systeem mee draaid die automatische mailtjes terug stuurd.

"Afhalen is mogelijk, maar op dit moment enkel na vooraf betalen en op vaste tijden (ma tm/ vr tussen 16:00 en 18:30 uur). Wij hebben geen "fysieke" winkel en geen pinautomaat of kassa. U moet eerst een bestelling plaatsen via onze webshop. Hierdoor kunnen wij de kosten en dus onze prijzen laag houden. Bovendien mogen wij op onze huidige locatie geen directe verkoop laten plaatsvinden. Als uw bestelling bij ons klaar staat, krijgt u van het shopsysteem automatisch een e-mail dat u uw bestelling kan komen afhalen. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om contact met mij op te nemen."

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:11:
Ik heb ze net een mailtje gestuurd of ik de laptop ook eventueel kan ophalen.
Ik kreeg meteen een standaard mailtje terug...

Volgens mij is het niet zo dat hun meteen reageren maar dat er een of ander systeem mee draaid die automatische mailtjes terug stuurd.

"Afhalen is mogelijk, maar op dit moment enkel na vooraf betalen en op vaste tijden (ma tm/ vr tussen 16:00 en 18:30 uur). Wij hebben geen "fysieke" winkel en geen pinautomaat of kassa. U moet eerst een bestelling plaatsen via onze webshop. Hierdoor kunnen wij de kosten en dus onze prijzen laag houden. Bovendien mogen wij op onze huidige locatie geen directe verkoop laten plaatsvinden. Als uw bestelling bij ons klaar staat, krijgt u van het shopsysteem automatisch een e-mail dat u uw bestelling kan komen afhalen. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om contact met mij op te nemen."
Een systeem wat precies het goede antwoord terug stuurt? Denk het niet, ik vroeg specifieke details en kreeg die snel teruggestuurd. Het bovenstaande kan vast een standaard tekstje zijn wat ze even snel copy pasten omdat ze dat anders blijven typen. Ik ga vandaag mijn spulletjes daar bestellen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reskobon schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:56:
[...]

Een systeem wat precies het goede antwoord terug stuurt? Denk het niet, ik vroeg specifieke details en kreeg die snel teruggestuurd. Het bovenstaande kan vast een standaard tekstje zijn wat ze even snel copy pasten omdat ze dat anders blijven typen. Ik ga vandaag mijn spulletjes daar bestellen.
Laat me aub weten hoe het gegaan is.
Dan ga ik hem daar van de week ook bestellen als alles goed is afgelopen.
Niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar het blijft toch een grote aankoop die je doet.

Welk type ga je kopen overigens?
En laat me weten of je misschien toch nog extra kosten heb gekregen of dat het echt de inclusief prijs is die je daar op de website ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
reskobon schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:36:
[...]

Ja bedankt, weet wel hoe het werkt. Bestel teveel platen op die manier :+ maar ik vind het zo ouderwets dat je meer dan 1000 euro aan cash aan iemand geeft.
Techno platen 8)7

Geintje....

ik verzamel hardstyle vinyls ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Roodey schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:44:
[...]

Techno platen 8)7

Geintje....

ik verzamel hardstyle vinyls ;)
Hardstyle is zonde van je geld :+
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:17:
[...]

Laat me aub weten hoe het gegaan is.
Dan ga ik hem daar van de week ook bestellen als alles goed is afgelopen.
Niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar het blijft toch een grote aankoop die je doet.

Welk type ga je kopen overigens?
En laat me weten of je misschien toch nog extra kosten heb gekregen of dat het echt de inclusief prijs is die je daar op de website ziet.
Ok doe ik. Ik heb inmiddels besteld en bevestigingsmailtje binnen gehad. Verzending onder rembours hakt er best in met 23 euro maar dat komt door het hoge bedrag (ik meen dat de tpg 0,85% rekent + basistarief)

Ik heb het volgende besteld:
Asus Notebook A3527N-LH €994,50
Linksys Router WRT54G €70,00

Ik moest eigenlijk enkel een accesspoint hebben maar incl router is praktisch net zo duur dusja. Ik laat weten hoe het bevallen is (levertijd 6 tot 10 dagen)

[ Voor 69% gewijzigd door reskobon op 09-04-2005 17:16 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom heb jij precies gekozen voor dit type laptop wat is je motivatie waar ga je hem voor gebruiken en waar heb je opgelet?

Waarom kies je niet voor de A6722NE-LH die is € 968.00 (incl. BTW) en heeft een breedbeeld scherm.
Nadeel is alleen dat er 256mb geheugen in zit. Maar je kan er dan ook 256mb bij kopen.

Wat ik zelf niet snap is hoe het geheugen in een laptop wordt aangeduid.
Dus ik kan niet goed zoeken welk type geheugen ik b.v. zou moeten kopen om te upgraden en wat dat dan kost. Bij een pc wordt dit aangeduid met DDR geheugen pc 3200 b.v. hoe heet dit voor een laptop?

Nog een vraag:
Ik zit te twijfelen tussen deze twee type's:
A6722NE-LH (€ 968.00 (incl. BTW)) of de M6727NE-LH (€ 1176.50 (incl. BTW))

Volgens mij zijn deze modellen precies hetzelfde (kan iemand die verifieren?)
Alleen de inhoud en de prijs verschillen.
de M6727NE-LH heeft 256mb geheugen meer 20 gig schijf meer en een losse videokaart.
Dit allemaal boeit me niet echt behalve het geheugen dan.
Daarom zat ik er zelf over na te denken om de A6722NE-LH te kopen en dan een reepje geheugen bij te kopen.

Daarom zou ik graag willen weten of iemand kan aangeven wat 256mb geheugen kost zodat ik een keuze kan maken.

Alvast bedank!

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:07:
En waarom heb jij precies gekozen voor dit type laptop wat is je motivatie waar ga je hem voor gebruiken en waar heb je opgelet?

Waarom kies je niet voor de A6722NE-LH die is € 968.00 (incl. BTW) en heeft een breedbeeld scherm.
Nadeel is alleen dat er 256mb geheugen in zit. Maar je kan er dan ook 256mb bij kopen.

Wat ik zelf niet snap is hoe het geheugen in een laptop wordt aangeduid.
Dus ik kan niet goed zoeken welk type geheugen ik b.v. zou moeten kopen om te upgraden en wat dat dan kost. Bij een pc wordt dit aangeduid met DDR geheugen pc 3200 b.v. hoe heet dit voor een laptop?

Nog een vraag:

de M6727NE-LH heeft 256mb geheugen meer 20 gig schijf meer en een losse videokaart.
Daarom zat ik er zelf over na te denken om de A6722NE-LH te kopen en dan een reepje geheugen bij te kopen.

Daarom zou ik graag willen weten of iemand kan aangeven wat 256mb geheugen kost zodat ik een keuze kan maken.

Alvast bedank!
Ik wou een gewoon scherm en geen breedbeeld en graag onder de 1000 euro blijven. Andere eisen waren vooral centrino - 512 mb minimaal - 40 of 60 GB
Ik gebruik hem enkel om te internetten en te programmeren dus het hoeft geen desktopvervanger te zijn.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun jij hier nog antwoord op geven?

Nog een vraag:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Die "losse" videokaart scheelt een hele klap op het grafische vlak. Ook krijg je er nog wat voor als je hem over een tijdje misschien kwijt wil. Absoluut gaan voor de M6 serie.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

al eens naar een ibook voor 999E gekeken?

die dingen worden binnenkort ge-speedbumpt, en zijn hoge kwaliteit hardware....

goede behuizing (althans sterk, of je het mooi vind is jouw keuze). Zeker de goedkopere laptops van die prijs zijn niet zo sterk als deze is mijn ervaring... ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat info over 4launch,
Ik heb daar mijn nieuwe pctje besteld, eerst heb ik gevraagd of dat alle onderdelen pasten op elkaar en ik kreeg al heel snel antwoord dat het past
Toen kreeg ik na een paar dagen een mailtje dat de levertijd van 1 onderdeel wat langer zou duren en of dat ze de bestelling hetzelfde konden laten. Ik heb de bestelling hezelfde gelaten.
Toen kreeg ik de volgende dag een mailtje dat alles klaar stond en dat ik het kon komen halen.
Ik ben dezelfde dag nog ernaartoegereden alleen was t moeilijk te vinden en was het al later dan "openingstijd" . Maar ik belde mobiel naar hun en ik kreeg beschreven hoe ik rijden moest en ze waren toch nog wel daar dus kon ik gewoon komen.
Als iemand het ziekenhuis in Eindhoven kent dan moet je vanuit daar naar het tankstation en dan ligt het in 1 van de flats daar.
Toen kwam ik daar en het was een flatje waarvan de onderste verdieping leeg lag. Ik werd begroet door een student die naar een hok liep waar alle onderdelen lagen. ik kreeg al mijn onderdelen en kon vertrekken.
Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sport_Life schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:28:
Ik zoek ook een laptop! :). Maar aangezien ik volgend jaar op kamers ga moet ie wel zo goedkoop mogelijk zijn. Budget is 1500 euro, maar geld kan ik maar 1x uitgeven dus hoe goedkoper hoe beter!

Zelf vond ik de Acer TM 4502LCi wel goed (~€ 900). Maar ik wacht nog even met kopen aangezien ik hem volgend jaar pas nodig heb.
Gewoon de aankoop uitstellen totdat je de laptop nodig hebt, met andere woorden, ga tijdens de laatste weken van de zomervakantie zoeken achter een nieuwe laptop. Tegen die tijd is er de volgende golf van nieuwe laptops en prijsverlagingen, daarna gaat er half jaar weer niks veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 10-04-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:06:
Wat info over 4launch,
Ik heb daar mijn nieuwe pctje besteld, eerst heb ik gevraagd of dat alle onderdelen pasten op elkaar en ik kreeg al heel snel antwoord dat het past
Toen kreeg ik na een paar dagen een mailtje dat de levertijd van 1 onderdeel wat langer zou duren en of dat ze de bestelling hetzelfde konden laten. Ik heb de bestelling hezelfde gelaten.
Toen kreeg ik de volgende dag een mailtje dat alles klaar stond en dat ik het kon komen halen.
Ik ben dezelfde dag nog ernaartoegereden alleen was t moeilijk te vinden en was het al later dan "openingstijd" . Maar ik belde mobiel naar hun en ik kreeg beschreven hoe ik rijden moest en ze waren toch nog wel daar dus kon ik gewoon komen.
Als iemand het ziekenhuis in Eindhoven kent dan moet je vanuit daar naar het tankstation en dan ligt het in 1 van de flats daar.
Toen kwam ik daar en het was een flatje waarvan de onderste verdieping leeg lag. Ik werd begroet door een student die naar een hok liep waar alle onderdelen lagen. ik kreeg al mijn onderdelen en kon vertrekken.
Ik ben zeer tevreden.
Natuurlijk zijn we allemaal blij (toch?) met deze info, hoewel het mij een beetje vage zaak lijkt, maar goed.. wellicht kan je dit ook in de Shop Survey zetten, dan maak je de shop er ook blij mee. ;)

Andere dingen:
iBooks zijn van een hogere kwaliteit om te zien en te voelen dan Asus laptops. Waarbij je Asus niet moet onderschatten, zeer degelijk en ik ben nog altijd _zeer_ tevreden met mijn s5je. Maar de afweging van het overstappen op een ander OS is wellicht niet zo handig om te doen als je een laptop uit aan het zoeken bent.
De m6 en de a6 zijn natuurlijk 2 compleet verschillende produkten. De m6 is veel meer monster, waar de A6 volgens mij een heel andere doelgroep heeft. Maar goed, ik zou zeggen: bij Mycom hebben ze ze misschien wel naast elkaar liggen; kijken mag natuurlijk altijd.

Voor de student met de Acer: hou de markt de komende maanden in de gaten, dan heb je tzt een zeer goed beeld van wat er te krijgen is. Als het niet zo is dat je nu acuut een apparaat nodig hebt, zou ik wachten. Turion komt eraan, de dualcare p-m, mooie ontwikkelingen die de prijs van de p-m zeer zullen drukken waardoor systemen uiteraard goedkoper worden. (tenzij je een dualcore p-m in je laptop wil hebben - maar wat ga je ermee doen? Internetten, office en soms een spelletje? Dat kan op een 1,6Ghz p-m ook prima...)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik denk dat ik maar voor de Asus M6707R-LH ga... voor niet al te veel geld toch een aardige laptop met een Celeron M 350 (1.3 Mhz), 512mb, 15.4" scherm, ATI 9100 IGP onboard VGA, cardreader... :) En Asus levert tenslotte een tas en muis mee... die moet je bij de andere merken nog weer los erbij kopen.

Denk dat ik hem ook ga bestellen bij 4Launch.. daar zit deze laptop ook net onder de 900 euro!!

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 14-04-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
hars73 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:13:
Ik denk dat ik maar voor de Asus M6707R-LH ga... voor niet al te veel geld toch een aardige laptop met een Celeron M 350 (1.3 Mhz), 512mb, 15.4" scherm, ATI 9100 IGP onboard VGA, cardreader... :) En Asus levert tenslotte een tas en muis mee... die moet je bij de andere merken nog weer los erbij kopen.

Denk dat ik hem ook ga bestellen bij 4Launch.. daar zit deze laptop ook net onder de 900 euro!!
Ik heb gisteren mijn bestelling van 4Launch ontvangen. De Asus A3527 en ben er tot nu toe erg blij mee!
Mijn bestelling was maandag in behandeling genomen en de levertijd zou 6 tot 10 dagen zijn, echter kwam hij dus gisteren al binnen! Echt top!

Hij is wel iets duurder maar dan heb je wel 60 GB en een Centrino.....

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

reskobon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:39:
[...]

Hij is wel iets duurder maar dan heb je wel 60 GB en een Centrino.....
Hij moet bij ons dienen als vervanger van een geleende Jewel laptop met een 800mhz P3, 20GB en 256mb (wil nu toch wel een eigen laptop ;) )... die voldoet eigenlijk al best wel voor wat ik ermee doe.. Dus die M6707R-LH lijkt me dan ook meer dan voldoende...
Pagina: 1