Toon posts:

Laden site verschilt in IE en firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een paar maand lang aan een site gewerkt te hebben zijn we tegen een wat rare bug aangelopen.
Het is namelijk het geval dat de site in IE heel anders "aanvoelt" dan in Firefox. De laadtijd is dan ook
een stuk minder. Waar die in Firefox direct ervoor springt zie je hem in IE langzaamaan laden. Ook als je van een ander scherm alt-tabbed naar het IE scherm dan zie je dat de pagina als het ware van boven naar beneden geladen wordt. In Firefox springt de site direct naar voren..

Bij het naar beneden scrollen op een lange pagina lijkt het ook een beetje te haperen..

Helaas kan ik de site niet als voorbeeld geven en kan ik weinig kwijt over de gebruikte technieken van de site (ik heb de site niet gecode). Ik hoop dat iemand dit geval herkent of dat iemand misschien weet waar het aan kan liggen. Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 00:24 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deze omschrijving is IMHO te vaag om er uitspraken over te doen. Je zult toch met meer moeten komen vrees ik.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Naast het feit dat clientside zaken, waar je hier overduidelijk mee te maken hebt, in Webdesign & Graphics horen, post je nu ook een bekend verschil tussen Internet Explorer en Firefox. Je "probleem" is niet noodzakelijkerwijs iets dat te maken heeft van de HTML die je gebruikt, maar meer met de manier waarop Firefox een pagina rendert in vergelijking met de manier van IE. Verder wordt Firefox over het algemeen als sneller ervaren, al heb ik daar geen benchmarks voor bij de hand.

Je had er sowieso beter aan gedaan om meteen een linkje naar je site te plaatsen, dan kon iemand hier nog even kijken of er wat aan de hand is met je HTML. Een tag die niet afgeloten is zou er eventueel voor kunnen zorgen dat IE langzamer rendert bijvoorbeeld.

Omdat je "probleem" bekend is, en je topic verder veel te vaag is om wat mee te kunnen doen, gooi ik hier een slotje op. :)

Zie overigens ook P&W FAQ - De "quickstart". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.