bios

Pagina: 1
Acties:

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb zo'n aldi bak met zo'n oem mobo van msi. Ik kan de multiplier maar niet vinden. Waar zou die normaal moeten staan. Je temperaturen moet je normaal toch ook in de bios kunnen aflezen. Heeft er iemand een idee?

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Aldi bak... helaas pindakaas noemen we dat, als je zulke opties wilt moet je GEEN aldi pc halen ^_^

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor een pc hebben we het hier?
want aldi bak met OEM mobo komen we natuurlijk niet ver mee.

Wat wil je met je multiplier doen dan en vind je cpu dat ook leuk. Temps uitlezen staat bij de hardware monitor, de vraag is alleen of die in je bios zit.

Verwijderd

Normaal gesproken kun je bij het opstarten toch bijv. del in drukken of F10 ? Ik weet niet hoe dat bij msi mobo's zit, maar dat zijn wel de meest standaard knopjes ;)

Daarbij komt dat sommige pc's van de Aldi niet zo'n mogelijkheid hebben ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:32 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aldi verkoopt al 100 jaar computers en elke maand wel weer een andere, dus een typenummer, merk en aankoopdatum zijn wel practisch in deze.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04

Thandor

SilverStreak

Zover ik weet hebben de ALDI PC's geen overclock mogelijkheden. Alleen softwarematig.
Daarnaast moet je een Pentium 'Engineering Sample' hebben, alle andere CPU's hebben een gelockte multiplier.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
De processor is een pentium 4HT 3GHz het is het model 8088 met het MSI-7048 mobo
De bios kan ik zonder problemen inkomen.

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wil je ook nog wat met die multiplier gaan doen? Anders kan je hem gewoon uitlezen met CPU-Z oid. Ik geef je weinig kans dat je hem kan veranderen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Intel processors kun je de multiplier zowiezo niet mee veranderen, die zit naar boven en naar beneden toe gelockt.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

_Ernst_

Mark It Zero!

rammstein schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:48:
De processor is een pentium 4HT 3GHz het is het model 8088 met het MSI-7048 mobo
De bios kan ik zonder problemen inkomen.
Daarvan kun je de MP dus zoiezo niet veranderen, overklokken zal alleen gaan via de FSB.
Maar een fsb overklok mogelijkheid is dus waarschijnlijk niet aanwezig op een aldi pc, je zou het nog softwarematig kunnen proberen vanuit windows. (via een programma als bijvoorbeeld softFSB)

Last.fm

Pagina: 1