Toon posts:

Leesbevestiging zonder actie ontvanger?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag ontving ik een mailtje van een kennis van me. Ik heb het doorgelezen, maar had geen tijd om een reactie terug te sturen. Zojuist ontvang ik wederom een bericht van diezelfde kennis met daarin de vraag waarom ik geen antwoord heb gestuurd. Hij had namelijk een leesbevestiging ontvangen, terwijl ik die nooit verstuurd heb en ook niet daarom gevraagd ben ('wilt u een leesbevestiging sturen?'). In mijn 'Verzonden Items' (ik gebruik Outlook XP/2002) staat ook geen verzonden mail. Hieronder het bericht dat mijn kennis ontvangen had:

----- Original Message -----
From: x
To: x
Sent: Friday, April 01, 2005 6:52 PM
Subject: Gelezen: x

> Uw bericht
>
> Aan: x
> Onderwerp: 1-4-2005 17:45
>
> is gelezen op 1-4-2005 18:52.

Mijn vraag: hoe is dit mogelijk? En is dit wel een leesbevestiging? Is het niet gewoon een bevestiging dat het bericht goed is verzonden aan mijn mailbox?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:28 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je Outlook standaard installeert, dan meldt ie het vrolijk aan de verzender dat jij een mailtje (met leesbevestiging aan) hebt gelezen. Als jij dit niet bewust hebt geblokkeerd, worden dit soort bevestigingen dus automatisch verzonden.

offtopic:
Die kennis van je heeft trouwens lekker veel geduld <NOT> ...:X

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

pven schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:24:
Als je Outlook standaard installeert, dan meldt ie het vrolijk aan de verzender dat jij een mailtje (met leesbevestiging aan) hebt gelezen. Als jij dit niet bewust hebt geblokkeerd, worden dit soort bevestigingen dus automatisch verzonden.
Yep, klopt helemaal, Outlook XP gaat hier IMHO weer beter mee om, die vraagt standaard of je de leesbevestiging wil versturen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan de logica van het dialoogvenster '.. Wilt u een leesbevestiging versturen?'. Dit dialoogvenster ontvang ik namelijk wel regelmatig.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, sorry: ik gebruik Outlook XP (2002) en dus niet 2000! Foutje mijnerzijds!

Met andere woorden: de slechte beveiliging is niet op mijn versie van toepassing. Hoe kan het dan toch dat mijn kennis weet wanneer ik de mail gelezen heb?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 23:34 ]

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft hij niet per ongeluk in het originele mailtje aangegeven dat hij een bevestiging wilt ontvangen wanneer het mailtje wordt afgeleverd (ipv gelezen). Deze krijgt ie dan vrijwel direct van jouw provider (indien dit wordt ondersteund).
Pagina: 1