[MSSQL] Hoe zit het met licenties mbt Dual Processor servers

Pagina: 1
Acties:

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024
Weet iemand hoe het zit met de prijs van MS SQL mbt de extra licentie die je voor de 2e
CPU moet hebben. Wat ik nu zie is dat de prijs voor een 2 CPU licentie vele malen hoger
is dan voor de single CPU.

Is er eigenlijk wel software die standaard gebruikt maakt van de tweede CPU op 2000/2003
servers?

ALs je een dual cpu plaatst in een 2003 server en daarnaast een SQL server laat draaien,
heeft dit dan wel of geen extra performance ( single cpu license MS SQL )

grtz

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met hardwareproblemen te maken :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Software Algemeen + titelverduidelijking

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Op een machine waar meerdere services op actief zijn (= meerdere onafhankelijke threads) heb je al snel voordeel van een extra processor. Op het moment dat je echter meerdere processen hebt draaien die 'vechten' om CPU-tijd lijkt het me dus wel aan te raden.

Het heeft natuurlijk alleen nut als de CPU-belasting regelmatig richting de 100% gaat (verdeeld over meerdere processen). Heb je 1 proces wat 100% CPU-tijd 'vreet' en heeft de server verder niets te doen dan is het zonde van de euro's (en de moeite).

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024
THNX Ik weet genoeg.

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...