[Targa 19" TFT] Welke drivers

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Het is zo ver, ik heb mijn ouderdomskwaaltjes vertonende 19" Iiyama 451 vision master pro van 5 jaar oud vervangen door een gekregen nieuw Targa Visionary 19" TFT scherm. Afkomstig van de lidl, 1 defecte subpixel in het midden van het beeld, maar voor de rest een mooi en goed scherm zo op het eerste gezicht...

Ik heb nu echter drie vragen:

Vraag 1: Hij wordt in Windows xp pro als standaard monitor herkend. En op de targa site kun je geen drivers downloaden! En in het lijstje van windows drivers komt targa niet voor... Waar kan ik de specifieke drivers vandaan halen?

Vraag 2: Is er een andere fabrikant die dit type monitor levert onder een andere naam? Zodat ik die drivers kan downloaden?

Vraag 3: En hoe werkt het in linux? Ik ga binnenkort voor het eerst suse installeren, hoe gaat het daarbij?

Verwijderd

Tegenvraag 1: waarom denk je een driver nodig te hebben (monitoren hebben nl. nooit drivers nodig)

• C3La
  • Laatst online: 04-02-2021
Antwoord: Waarom kun je specifieke monitoren instellen als je dus in principe overal voor de standaard windows beeldschermeigenschappen kunt instellen?

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Mijn Dell 1025HE 17' CRT wil anders alleen maar op 1280x1024@85 als ik hem als Dell instel. Anders 60Hz B)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Monitordrivers zijn eigenlijk alleen om de juiste refreshrates en resoluties te kunnen ondersteunen. Meestal ziet windows dit meteen al goed met de standaarddriver en is het dus niet nodig om die specifieke driver te installeren...

Maw. als jij gewoon 1280x1024@60Hz kunt instellen dan hoef je ook geen driver te installeren. Je krijgt er geen mooiere kleuren door ofzo ;)

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Bij sommige monitoren kun je via DVI echter ook een refreshrate van 70Hz instellen, hier zijn soms drivers voor nodig, maar in beginsel zijn ze inderdaad niet nodig.
Pagina: 1