Ik heb thuis sinds gisteren Debian draaien met exim4 als mail server. Deze staat ingesteld als imap server en ik heb weinig gebruikers, dus ik kan ip adressen bij de setting dc_relay_hosts invoeren om geen open relay server te zijn (anti spam
).
Nu heb ik alleen de vraag hoe ik deze precies moet instellen. Ik heb momenteel twee ips ingevoerd, zoals hieronder, maar alleen de eerste reeks krijgt toegang, het tweede ip niet. Ik denk dat ik het moet scheiden met een komma oid, maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet scheiden.
Kan iemand mij helpen?
mijn huidige staat ingesteld als:
Dc_relay_nets='192.168.2.0/24 80.57.147.34'
Ik denk dus dat er tussen 192.168.2.0/24 en 80.57.147.34 een komma oid moet, maar durf het niet zo snel in te stellen omdat ik mijn server niet down wil halen.
Heb gezocht op Google, maar kon het niet vinden.
Nu heb ik alleen de vraag hoe ik deze precies moet instellen. Ik heb momenteel twee ips ingevoerd, zoals hieronder, maar alleen de eerste reeks krijgt toegang, het tweede ip niet. Ik denk dat ik het moet scheiden met een komma oid, maar ik kan niet vinden hoe ik dit moet scheiden.
Kan iemand mij helpen?
mijn huidige staat ingesteld als:
Dc_relay_nets='192.168.2.0/24 80.57.147.34'
Ik denk dus dat er tussen 192.168.2.0/24 en 80.57.147.34 een komma oid moet, maar durf het niet zo snel in te stellen omdat ik mijn server niet down wil halen.
Heb gezocht op Google, maar kon het niet vinden.