Lip Sync problemen met je Plasma / LCD en receiver...

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemens een plasma dan wel een LCD tv te gaan aanschaffen. Nu lees ik overal dat 2/3 van die schermen problemen hebben met het 'scalen' van het beeld en dat geluid sneller omgezet wordt door een receiver van menig HTset en dus sneller op de plaats aankomt en dat daardoor het beeld en geluid ongelijk lopen. Het zogenoemde 'lip-sync' probleem. Het weerhoudt mij er niet van een scherm aan te schaffen, maar graag wil ik hiervoor een oplossing zoeken.

Ik heb zelf de receiver Pioneer VSX 811. Weet iemand of hier een delay functie opzit? Weet iemand of dit model lip sync problemen heeft?

Wat is, om dit probleem zo veel mogelijk te ontwijken, de beste oplossing qua aansluiten van de set op een plasma/dan wel LCD? Maakt het voor lip sync wat uit of je een LG met ingebouwde tuner hebt of een Panasonic met externe tuner?

En is een PLASMA met geluid via de receiver PER DEFINITIE een vertraging?

Zijn er hier ook mensen die met een LG plasma nergens last van hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen of ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een aantal antwoorden. Ik zou als ik jou was eens bij kieskeurig kijken bij de tv's die je wil kopen, daar staat vaak handige informatie en vrijwel altijd klagen mensen dan over lip sync, vooral de wat goedkopere merken (samsung, lg, daewoo) hebben hier problemen mee. Ik zou zowieso altijd een wat duurder merk tv kopen, maar ik ben dan ook van mening dat goedkoop duurkoop is.Ik weet niet of lip sync minder of meer wordt met losse tuner, ik denk dat het er weinig mee te maken heeft.

Jou pioneer receiver heeft geen lip synch delay. De goedkoopste receivers die dat hebben zijn de yamaha 650 (en hogere modellen) en de marantz 5500.

Succes met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Philips 42pf9965(review november 2003) sinds dec 2003 Plasma scherm.
Als ht-reciever heb ik een Denon ASC-a10se. Daar zit idd time delay op over alle in / out video's. Ik hoef het zelf niet te gebruiken want ik/het scherm hebben er geen last van. Ik stuur namelijk me plasma vanaf de dvd speler naar plasma over RGB kanalen en de audio over digitaal coax. Tja en eerlijk gezegt had ik bij aankoop er helemaal niet opgelet 8)7 .....
Verder zoals meneer boven me zegt... Struin het internet af op reviews. Maar ga vooral zelf kijken wat je het mooiste vind kwa beeld. De een vind LG de beste de andere samsung en de andere zegt philips.... Dus kijk en vergelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Aan de TS, ff een correctie. ;)

Het Lip-sync probleem zit nooit in de receivers, maar altijd in het scherm. Het geluid van de DVD komt namelijk netjes op tijd bij de receiver aan, het is echter altijd de TV, die door zijn processing het beeld vertraagt weergeeft. :)

Dat er nu receivers zijn met een functie om de fout van een ander apparaat te fiksen is leuk, (lip-sync adjustment, oftewel time-delay) maar maakt het nog niet zo dat de fout bij de receivers zit. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:24:
Ik heb zelf een Philips 42pf9965(review november 2003) sinds dec 2003 Plasma scherm.
Als ht-reciever heb ik een Denon ASC-a10se. Daar zit idd time delay op over alle in / out video's. Ik hoef het zelf niet te gebruiken want ik/het scherm hebben er geen last van. Ik stuur namelijk me plasma vanaf de dvd speler naar plasma over RGB kanalen en de audio over digitaal coax. Tja en eerlijk gezegt had ik bij aankoop er helemaal niet opgelet 8)7 .....
Verder zoals meneer boven me zegt... Struin het internet af op reviews. Maar ga vooral zelf kijken wat je het mooiste vind kwa beeld. De een vind LG de beste de andere samsung en de andere zegt philips.... Dus kijk en vergelijk ;)
Ik zit nu zelf te denken aan de philips PT9956, en ik heb de pioneer dvr 320 als dvd speler (eventueel ook nog de pioneer 454 dvd) en een pioneer 811 VSX receiver... denk jij dat dat gaat werken?
Zou het ook te maken hebben met het merk? Ik bedoel... LG misschien toch wat minder als Philips?

En hoe bedoel jij nu om het aan te sluiten? Dus beeld over RGB naar de plasma en het geluid van de receiver over digital coax?