Ik ben voornemens een plasma dan wel een LCD tv te gaan aanschaffen. Nu lees ik overal dat 2/3 van die schermen problemen hebben met het 'scalen' van het beeld en dat geluid sneller omgezet wordt door een receiver van menig HTset en dus sneller op de plaats aankomt en dat daardoor het beeld en geluid ongelijk lopen. Het zogenoemde 'lip-sync' probleem. Het weerhoudt mij er niet van een scherm aan te schaffen, maar graag wil ik hiervoor een oplossing zoeken.
Ik heb zelf de receiver Pioneer VSX 811. Weet iemand of hier een delay functie opzit? Weet iemand of dit model lip sync problemen heeft?
Wat is, om dit probleem zo veel mogelijk te ontwijken, de beste oplossing qua aansluiten van de set op een plasma/dan wel LCD? Maakt het voor lip sync wat uit of je een LG met ingebouwde tuner hebt of een Panasonic met externe tuner?
En is een PLASMA met geluid via de receiver PER DEFINITIE een vertraging?
Zijn er hier ook mensen die met een LG plasma nergens last van hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen of ervaringen!
Ik heb zelf de receiver Pioneer VSX 811. Weet iemand of hier een delay functie opzit? Weet iemand of dit model lip sync problemen heeft?
Wat is, om dit probleem zo veel mogelijk te ontwijken, de beste oplossing qua aansluiten van de set op een plasma/dan wel LCD? Maakt het voor lip sync wat uit of je een LG met ingebouwde tuner hebt of een Panasonic met externe tuner?
En is een PLASMA met geluid via de receiver PER DEFINITIE een vertraging?
Zijn er hier ook mensen die met een LG plasma nergens last van hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen of ervaringen!