Toon posts:

Frame uitbreken vanuit ander frame

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zit met een irritant geval:
ik heb een pagina met 2 frames (Voorbeeld: http://www.yahoogle.nl/frametest/frames.htm).
Nu wil ik dat je vanuit frame 1 (zie voorbeeld), frame 2 uit kan breken, ongeacht wat het adres is van frame 2 (ga me aub niet vragen waarom, het kan niet anders).

Is hier toevallig een scriptje voor ofzo? of is het misschien gewoon veel makkelijker te regelen dan ik dacht? of kan het gewoon helemaal níet...? :/

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 19:16
heeft frame2 een vaste naam? dan is het toch niet moeilijk?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem juist: frame 2 is Geen vaste pagina, en toch moet frame 2 op ieder moment (welke inhoud er op dat moment ook in 'staat' uit kunnen breken, en dan ook nog vanuit frame 1...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 19:04
Uh daar is toch 90% van de frame pagina's op gebaseerd? je hebt een menu in de ene frame welke een pagina laadt in een ander frame. Hier heb je juist die frame namen voor.

Edit:
Je maakt dus als volgt je hyperlinks aan:
<a href="bladiebla.htm" target="2">bladiebla pagina</a>

Lijkt me dat dit wel in de search is te vinden...

Uh javascripts :? vat ik de vraag dan verkeerd op ofzo...

[ Voor 50% gewijzigd door GH45T op 01-04-2005 21:30 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:41

Sick Nick

Drop the top!

target=_top naar target=2 en klaar is kees :?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 19:22
Zolang de naam (name=abcd) van het 2e frame maar wel vast is kan je gewoon dit gebruiken :
HTML:
1
<a href="javascript:window.parent.location=window.parent.frames['framenaam'].location">Klik</a>

De naam van je 2e frame mag niet uit alleen cijfers bestaan, vind javascript niet zo heel leuk.

[ Voor 9% gewijzigd door eXcyle op 01-04-2005 21:31 . Reden: Typo King ]

Verwijderd

Topicstarter
aha... het was dus weer is simpeler dan ik dacht.. en mn framenaam bestond uit cijfers...

Thx!!
_/-\o_

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Goh, vind t toch wel heel moedig dat je gaat trachten Google's manier van zoeken voor 'n bepaald doel na te bouwen... :P

doet me denken aan de dag dat ik eens alle bekende zoekmachines op een pagina 'altafizzta' neerplantte, had er nog succes mee ook... vond f2s niet zo leuk... dat was zoooo 2000 ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Heeheehee... Wat ik 'tracht' te gaan doen is mijn zaak! wacht maar tot ik op een dag de meest populaire zoekmachine ter wereld gebouwd heb! :)

...niet dat ik zelf in het succes van een zoveelste google-imatatie geloof, maargoed... ik moet toch íets te doen hebben....
Pagina: 1