Luidsprekers, waar plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een redelijk klein kamer (3x3) en m'n luidsprekers (redelijk grote 3-wegs van technics) hingen altijd over elkaar aan de muur. Nu vroeg ik me af wat de beste opstelling is ? Naast elkaar ? Of over elkaar ?

Op got vond ik tig topics over plaatsing, maar ging 9 op 10 over plaatsing van een surroundsetje.

(offtopic : ik overwoog om bose melkpakjes te kopen om van de logge technics vanaf te zijn, maar blijkbaar zijn bose hun geld toch niet echt waard :/)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Blizard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:01:
(offtopic : ik overwoog om bose melkpakjes te kopen om van de logge technics vanaf te zijn, maar blijkbaar zijn bose hun geld toch niet echt waard :/)
Koop dan andere melkpakjes? Keuze genoeg! KEF, Celestion, Mordaunt-Short, Mission, ...

Wat betreft plaatsing, dat is zeer persoonlijk en hangt af van de kamer, de akoestiek, de speakers, de "sweetspot", enz ...

[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 01-04-2005 21:37 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier in België weet ik niet onmiddelijk goede winkels zijn die deze verkopen ?
En zijn vb KEF's dan daadwerkelijk goedkoper dan Bose ?

Hangt af van de kamer .. Tja, het is een kamer van 3x3 dus veel mogelijkheden zijn er niet echt. Het jammere is dat ik het door omstandigheden niet kan uitproberen. Vond ze over elkaar eigenlijk niet slecht klinken, maar beetje onnatuurlijke richting ?

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Er zijn winkels genoeg hoor. Check gewoon even www.audioforum.be, is een dealerpagina.
En ik zeg niet dat je voor KEF moet gaan trouwens, er is veel leuks voor 1/3 Bose prijs maar dan 10 keer beter. Celestion AVP bijvoorbeeld.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.