Outlouk Express 6 w98/.mbx -> XP/.dbx

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Titel zegt genoeg lijkt me.

We willen de emails uit outlook express 6 onder windows 98 overzetten naar die onder XP. De import functie helpt ons niet en ik kan geen goede converters vinden. Is dit wel mogelijk? |:(

ps. de email database uit 98 is ooit begonnen in Outlook 4.

[ Voor 14% gewijzigd door DoubleJ op 01-04-2005 20:57 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12

Acheron

updatepack.nl

Al geprobeerd mbx naar dbx te hernoemen. In principe zijn beide Outlook Express versies hetzelfde :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Helaas werkt dit niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik snap niet helemaal wat je probleem is.

Als je nu IE6sp1 draait op windows 98 kan je de hele Outlook Express - map waar de .dbx'en instaan overkopieren en deze als nieuwe Store opgeven.
de mbx files worden alleen maar in OE4 gebruikt, en die zijn bij het installeren van OE5/6 al overgezet naar het nieuwe dbx formaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Erg makkelijk, je zorgt er voor dat je onder XP een sessie van Outlook Express geopend hebt gehad en zet daarna de files over naar Documents and settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{3116B32A-5985-4A00-8114-FE55C73858EB}\Microsoft\Outlook Express.

Hierna zijn alle mails gewoon weer in te lezen onder Outlook Express

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mad-dog schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:08:
{3116B32A-5985-4A00-8114-FE55C73858EB}
Leuk, die GUID is uniek, en dus anders voor elke identity en elke User op elke PC.

Bovendien onnodig, je kan je Store ook op bijv. D:\mail\uitkijk zetten ...

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2005 23:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Hmm.. ik ben op dit moment niet bij mijn vader waar dit probleem zich voordoet maar laat ik de situatie wat verduidelijken:

het gaat om 1 en dezelfde pc. M'n pa heeft zn mail gebackupped, niet door te exporteren in outlook express maar door de mails uit de outlook map te halen. Vervolgens XP geinstalleerd en en wil nu dus de .mbx-jes inporteren.
Erg makkelijk, je zorgt er voor dat je onder XP een sessie van Outlook Express geopend hebt gehad en zet daarna de files over naar Documents and settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{3116B32A-5985-4A00-8114-FE55C73858EB}\Microsoft\Outlook Express.
Dit heb ik geprobeerd en heeft niet gewerkt. ik het alleen geprobeerd met de "Postvak IN.mbx" file, zal mn pa nog even alles laten proberen.
die zijn bij het installeren van OE5/6 al overgezet naar het nieuwe dbx formaat.
Blijkbaar niet..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DoubleJ schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:52:
Hmm.. ik ben op dit moment niet bij mijn vader waar dit probleem zich voordoet maar laat ik de situatie wat verduidelijken:

het gaat om 1 en dezelfde pc. M'n pa heeft zn mail gebackupped, niet door te exporteren in outlook express maar door de mails uit de outlook map te halen. Vervolgens XP geinstalleerd en en wil nu dus de .mbx-jes inporteren.
Aap uit mouw komt...

Die losse emails, dat zijn .eml bestanden toch?

mbx files zijn namelijk de OE4 databases en zonder MBXtract of OE4 krijg je daar geen mails uit.

Pagina: 1