Toon posts:

x850(pro / XT / PE) overclock resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was wel benieuwd naar hoever jullie je x850(PRO / XT /PE) overgeclockt hebben.
ik kreeg mijn x850XT op boxed koeler zonder artifacts op:

core @ 560mhz (520mhz stock)
memory @ 563mhz (540mhz stock)

nu heb ik een zalman VF700-cu gehaald en nu haal ik zonder artifacts:

core @ 591mhz (520mhz stock)
memory @ 594 (540mhz(max instelbare) stock)

:)

vraag me af wat jullie er van bakken ;)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Waar heb je je kaart vandaag getoverd ? :P

Volgens mij zijn er nog niet zoveel mensen met deze kaart.... zeer slecht leverbaar :/

Verwijderd

Topicstarter
gewoon bij computerland gehaald, helaas voor die mensen was het de laatste :*)

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

Animal_X

Rodin

Die van mij draait met de boxed cooler op 550Mhz (core), 595Mhz (mem). Ik ben eigenlijk van plan om een Arctic Silencer te gaan halen. (en over een tijdje een waterblok)

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 01-04-2005 20:49 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
Heb je geen last van artifacts met mem op 595mhz met boxed? :? bij mij zette overdrive hem daar ook wel op maar had ik nogal last van artifacts :/

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:51:
Heb je geen last van artifacts met mem op 595mhz met boxed? :? bij mij zette overdrive hem daar ook wel op maar had ik nogal last van artifacts :/
Nee, draait eigenlijk prima....

met het Atitool-artifact-scan-ding kwam hij zelfs op 606Mhz uit... Maar op die stand kwam ik in Farcry wel artifacts tegen....

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Ik kreeg mijn X850XT PE met een swiftech waterblok op een snelheid van 641mhz , maar daar was hij niet 24/7 stabiel op , maar op 625mhz was er helemaal niets aan de hand en liep hij perfect.

Verwijderd

Topicstarter
nice :Y) Het nu ook eens ATItool gedraaid haal nu 637mhz op me memory :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Precies zo'n zelfde topic als op XtremeSystems

edit: deze gast haalde 17k5 3dmark03 en 8k 3dmark 05 met zijn X850XT :|

[ Voor 42% gewijzigd door DesertShooter op 01-04-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
dude, sick

ik haal met mijn systeempje 13K
3500+ newcastle @ 2600 mhz
:r 512MB kingston PC3200 :r
gigabyte K8N ultra SLI
x850XT @ 570 / 595 (straks nog een keer draaien met me hoger geclockte memory)
200GB maxtor diamondmax 9 S-ATA HD

moet echt beter (meer) system memory alleen ben op het moment een beetje blut 8)7

Verwijderd

Topicstarter
haal nu 13221 3dmarks 2k3 :*)
binnenkort ff pc4400 geheugen testen zal ik heel wat hoger halen neem ik aan

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hier een X850PRO @ XT PE :)

Max core en max mem zijn exact PE... Waarschijnlijk wil de core niet hoger door de "rottere" pipelines. Het is watergekoeld en wordt max 44 graden. Scheelt behoorlijk met de standaard XT koeler, daar werd hij zo'n 77 graden :)

3dmark 2k5: 6469

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
3dmark 2k5 haal ik met verder OC memory 200 punten hoger dan van te voren.
haal nu 6576 3d marks
geen slechte prestatie IMO

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik had 6691 3dmarks in 05. (specs staan in sig). :)

Kan nog wel iets hoger, maar mijn Neo4 wil momenteel geen dual channel meer draaien :/

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 14:39
850XT PE, stock koeler en stock voltages, max core 600 max mem 615. Silencer onderweg, stock fan koelt ok, maar veel te luidruchtig.

Probeer in 3D2001 (X8x0 kaarten) de volgende memory timings eens, maakte voor mij bijna 1000 punten verschil (Atitool .24 beta, eerdere versies werkt mem tab niet goed voor 850) In andere benches ook iets meer punten, maar relatief grootste verschil in 3D2001.

TRCDRD: 7
TRCDWR: 3
TRP: 5
TRAS: 13
TRRD: 4
TWR: 6
TR2W: CL+2
TW2R: 4
TR2R: USE TWR RULE
TR2R: 2
WR_LATENCY: 1.5
CAS_LATENCY: 7
CMD_LATENCY: 0
STR_LATENCY: WR LATENCY
REFRESH_RATE: 0x75
TRFC: 23

Bron: XS

[ Voor 12% gewijzigd door Viss op 02-04-2005 03:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de timings heeft echt geholpen
net even 3dmark 2K3 gedraaid en haal ruim 300 punten meer :Y)

Verwijderd

Mijn X850XT PE doet stabiel de hele dag 600/600 zonder artifacts, de fan heb ik dan wel iets harder draaien dan normaal. Rond de 50 a 60% in Atitool.

Voor benchmarks was 630/625 het maximale. Toen heb ik een voltmod gedaan voor mijn gpu. Toen deed mijn kaart 670/630, goed voor een 7517 in 3dmark 2005. Op korte termijn gaat mijn Newcastle onder DI en mijn vga word gekoeld door een WC. Misschien maak ik ook nog wel een waterchiller apart voor die vga, ik wil die 8k binnen halen.

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:12
Lol ik geen snap geen donder van waarom ik dan zo lage score heb vergeleken met jullie.
Ik haal met moeite 6500 punten in 3Dmark05, ik vindt het knap dat jullie bij de 7000 punten komen en erover heen.
Misschien is proberen met een schone installatie want dat heb ik ook al een half jaar niet gedaan.
Dit zijn me specs trouwens:

http://www.tweakzone.nl/specs/2226

Verwijderd

davey s. schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:45:
Lol ik geen snap geen donder van waarom ik dan zo lage score heb vergeleken met jullie.
Ik haal met moeite 6500 punten in 3Dmark05, ik vindt het knap dat jullie bij de 7000 punten komen en erover heen.
Misschien is proberen met een schone installatie want dat heb ik ook al een half jaar niet gedaan.
Dit zijn me specs trouwens:

http://www.tweakzone.nl/specs/2226
Op welke speeds haalde jij die 6500 punten? Dat is idd niet echt zo hoog, Standaard scoor ik al 6332. Dan draai ik alles stock: cpu @ stock, Memory @ 200mhz 2-2-2-7, en vga @ 540/590.

Heb je misschien de instellingen van je driver op kwaliteit staan? Anders moet je die even handmatig op prestatie zetten. Scheelt behoorlijk.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik krijg vandaag me X850 Pro van shappire binnen.

Nu is mijn vraag hebben jullie al iets gezien over een X850 Pro > XT mod ? de kaarten zijn er toch al een tijdje maar ik heb nog geen mod guides gezien. alleen tuttie fruttie die een gemodde kaart heeft.

@ Tuttie fruttie die gast waar jij die kaart van hebt kun je eens vragen wat hij gedaanheeft ? want PCB is helemaal hezelfde dus ik verwacht dat alleen een bios flash voldoende moet zijn. Maar wil wat meer zekerheid. Welk merk heb jij ? Anders ff je bios exporteren en naar mij mailen :P

Als andere mensen iets vinden hier over had ik dat graag gehoord.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:37:
Ik krijg vandaag me X850 Pro van shappire binnen.

Nu is mijn vraag hebben jullie al iets gezien over een X850 Pro > XT mod ? de kaarten zijn er toch al een tijdje maar ik heb nog geen mod guides gezien. alleen tuttie fruttie die een gemodde kaart heeft.

@ Tuttie fruttie die gast waar jij die kaart van hebt kun je eens vragen wat hij gedaanheeft ? want PCB is helemaal hezelfde dus ik verwacht dat alleen een bios flash voldoende moet zijn. Maar wil wat meer zekerheid. Welk merk heb jij ? Anders ff je bios exporteren en naar mij mailen :P

Als andere mensen iets vinden hier over had ik dat graag gehoord.
Je weet 100% zeker dan Tutti Fruttie een x850pro ---> naar XT PE kaart heeft?

Ik heb net even flink staan zoeken op xtremesystems.org, maar niks gevonden over x850pro flashen naar xt pe. Althans geen guide, er zijn wel mensen geweest die ook dezelfde vraag hadden gesteld, maar ik werd daar niet echt wijzer van. Misschien is het niet echt mogelijk???

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:53:
[...]

Ik heb net even flink staan zoeken op xtremesystems.org, maar niks gevonden over x850pro flashen naar xt pe. Althans geen guide, er zijn wel mensen geweest die ook dezelfde vraag hadden gesteld, maar ik werd daar niet echt wijzer van. Misschien is het niet echt mogelijk???
Humm ik ga vanaaf wel ff overleggen met Tuttie. en dan maak ik wel een topic aan. Dan ga ik maar gokken en kijken wat er uit komt. K had ook al gezocht maar idd ook niets gevonden meeste mensen hebben een XT PE gekocht niet de XT :| verbaasde me best wel. athans op xtreme :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Heeft iemand al de artic koeler? Ik ben namelijk van plan om er een aan te schaffen, maar wil graag weten hoe groot de invloed is op overklokken itt de standaard koeler.

850xt (standaard koeler)

Core @ 560
Mem @ 610

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:53:
[...]

Tis zeker te weten een PRO@XT. Kheb gistren met hem overlegt.

Het enige wat gedaan hoeft te worden is het volgende :

To mod the card, you must flash the BIOS to an X850 XT BIOS using a hacked ATI flashrom tool that does not preserve the internal rom settings.

The best way is to just try it.. but I could not find any core markings that would tell me whether it was one that was moddable or not.

Here is the hacked flashrom tool you need:
http://www.techpowerup.co...00/images/flashrom16p.zip

Here is the X850 XT BIOS:
http://www.techpowerup.co....256.Samsung16_041116.bin

Hopefully it will work for you! Use ATITool to check if you have 16 pipelines!

4015Wp west (Dordrecht)

• Astennu
De mod is dus niet gelukt.

Maar me kaart haald met een Zalman VF700 CU:

585-620 Ik ga deze week nog een v-core mod doen om de peformance wat omhoog te gooienter compensatie van de 4 pipelines.

Verwijderd

Asus 850XT PE in combinatie met zalman cooler nu core: 576.00 mem: 588.00 temp 38 graden idle
3dmark 2005: 6700 punten met de memory timings zoals beschreven in dit forum.

Merk wel dat het geheugen veel sneller aan zn max zit door de mem timings.

• Astennu
Sapphire X850 Pro @ 600-610

V-Gpu: 1.51V
V-Mem: 2.21V
V-DDQ: 2.22V

Mem wordt wat heet met de timing tweaks. Dus ik ga er wat gotere sinks op plakken.

temps:

VF700-CU

Idle: 36C
Stressed: 56C

3DMark scores:

03: 13003
05: 5955

Omega Cat 5.1 drivers.

Zelf vind ik het niet heel slecht maar het moet wel beter kunnen. Ik zal vanaaf eens de 5.4 driver proberen kijken of ik hoger kom. Voor verdere sys specs kijk in sig.

Verwijderd

Gut, ik heb nog een antieke X800XT PE... lol. Maar die draait wel 24/7 645/645Mhz :D

Ik wil ook wel een X850, maar dan moet ik deze eerst zien te verkopen, anders niet genoeg geld voor PCI-E setupje :D

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:38:
Gut, ik heb nog een antieke X800XT PE... lol. Maar die draait wel 24/7 645/645Mhz :D

Ik wil ook wel een X850, maar dan moet ik deze eerst zien te verkopen, anders niet genoeg geld voor PCI-E setupje :D
Als ik jou was zou ik dat niet doen. X850 is niet sneller dan een X800 @ same clocks eerder langzamer heb ik gehoord. Dus ik zou wachten op de R520 + ARM planken van ATi voordat je overschakeld naar PCI E. Nu gaat het je alleen geld kosten en je gaat er niet op vooruit. ( speculaties zijn dat de R520 32 pipes krijgt igg 24 )

Verwijderd

ik heb een vraagje als het goed is krijg ik vanmiddag mijn sapphire x850XT binnen is die kaart ook om te flashen naar een XT-->XT PE? is de koeler echt zo luidruchtig wat ze beweren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Dit was in april een loze opsomtopic die dicht had gemoeten, waarom nu 2 maanden later een even loze schop :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.