[XP] Computer hangt als een AVI bestand geopend wordt

Pagina: 1
Acties:

• Zoersel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10-2023
Wanneer ik via de verkenner op een *.avi file klik gaat de computer hangen. Ik moet dan Ctrl+Alt+Del doen en zie in Window Taakbeheer dat de partitie waarin de avi-file staat gemeld wordt als "reageert niet". Ik moet dan de taak beëindigen om verder te kunnen. Vreemd is dat wanneer ik de avi-file inlees in bv. mediaplayer deze wel afgespeeld wordt. Kan hieraan verholpen worden? :?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Kijk eens via "Extra > Mapopties > Bestandstypen" welke applicatie aan .avi bestanden is gekoppeld. En vermeld even over welk os we praten, dat werkt iets beter dan onze glazen bol :).

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 01-04-2005 21:10 ]

• Zoersel
Mijn AVI is aan MediaPlayer gekoppeld. Mijn configuratie is: Win XP Home NL - 1.8GHZ - SB128 - Pioneer DVD-500M - Raptor RT - 120GB HD Maxtor - 60GB HD Maxtor - 250GB Maxtor(extern HD) -Pioneer DVR-A04 - P4T-E Asus Cloet - 2*256MB Rimm - Removable Rack - ADSL.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Misschien helpt dit:

Simply do the following steps:

1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)

2) To remove media preview, type and hit enter
regsvr32 /u shmedia.dll

3) reboot and try selecting a movie clip.

4) To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll
Windows XP Explorer has a 'feature' to provide a preview in the Details box on the left of the file you have selected, if it's supported. Image files, HTML pages, video clips, MP3s, etc are all previewed (even with the folder view open).

If you have a large movie clip and it either is corrupt (ie. no index from a partial download) or it uses an unsupported codec, then Explorer tries to load the whole file. This can slow your computer a lot and prevent deleting/renaming/moving/etc the file until it's finished.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Waarschijnlijk staat dit er een beetje los van maar niet geschoten is altijd mis: Windows Operating Systems - FAQ het kan zijn dat windows bezig is met het openen (preview), en jij ook door het handmatig klikken..

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 01-04-2005 21:24 ]

Verwijderd

Titel aangepast zodat het OS er ook in staat volgens Windows Operating Systems - Policy, probeer daar in het vervolg zelf ook even op te letten :)

• Zoersel
Heel erg bedankt. Na uw richtlijnen kan ik de avi-files terug zonder problemen spelen. Het laatste punt begreep ik niet goed zijnde: 4) To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll. Waar moest ik "regvr32 shmedia.dll intikken? Enfin, het heeft nog weinig belang want ik kan de files dus lezen. U hebt me enorm geholpen. :)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 15:04

Koppensneller

winterrrrrr

Zoersel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:35: Waar moest ik "regvr32 shmedia.dll intikken? Enfin, het heeft nog weinig belang want ik kan de files dus lezen. U hebt me enorm geholpen. :)
Dat moet je dus in diezelfde commandprompt intypen :Y)

• Zoersel
Heb dan "regsvr32 shmedia.dll" via start>uitvoeren ingetikt en ik had terug dezelfde fout met het avi-bestand. Dus laat ik het maar achterwege. :/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27

Wildfire

Joy to the world!

Zoersel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:54:
Heb dan "regsvr32 shmedia.dll" via start>uitvoeren ingetikt en ik had terug dezelfde fout met het avi-bestand. Dus laat ik het maar achterwege. :/
"readd" stond er, ze bedoelen dus "re-add" --> de functie weer inschakelen. Dan schakel je dus het probleem weer in... :)

In de REGSVR32 /U stap schakel je het problemen veroorzakende bestand uit, zonder die /U schakel je het weer in.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2005 14:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Zoersel
Dat is me nu duidelijk. Bedankt. _/-\o_
Pagina: 1