[Apache+PHP+MySQL] Jpeg's laden niet verder dan 65kb

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Beste mensen,
Ik draai sinds kort Coppermine, dit is een Photogallery, nu heb ik echter een zeer irritant probleem en ik heb er al alles aan gedaan om het te fixen en het lukt me gewoon niet. Vandaar dat ik hier om hulp kom vragen. ;(

First of all, mijn huidige configuratie.
Ik heb een Windows 2003 Servertje met daarop
Apache 2.0.53
PHP 4.3.10
MySQL 4.1.10

Dit draait allemaal leuk en wel, in eerste opzich geen problemen.
Ik heb Coppermine geinstalleerd om een groot online fotoboek op te zetten en zo gezegt zo gedaan.
Coppermine 1.3.2 draait nu volledig up and running. :)

Nu heb ik een heeel vreemd probleem met fotos/afbeeldingen die groter zijn dan 65kb.
Je kan gewoon lekker door het fotoboek scrollen, logisch want thumbnails zijn erg klein. Maar als ik dan fullscreen een foto wil bekijken die bijv 68kb is dan houdt de jpeg bij ongv 65kb op met laden. En de rest van de foto vult ie met een grijze opvulling! :o

Bij alles onder de 65kb kan ik alle fotos fullscreen mooi bekijken, geen enkel probleem of iets. Maar zodra er fotos boven de 65kb bij komen dan geeft hij ze gewoon heel vreemd weer. Ik heb een voorbeeld screendump gemaakt om te laten zien hoe precies, random uitgaan's pic: hiero, origineel 77kb.

Ik heb het getest met pics van 60 t/m 70kb, en precies bij de 65kb wil die nog, daarboven begint ie met grijze vakken, hoe groter de pic, hoe meer grijs, bij een pic van bijna 2 mb is bijna de hele pic grijs! :o De Coppermine instellingen zijn naar mijn weten goed, max file grootte staat zelfs op 5mb. Maar ik heb het idee dat het aan php ligt, want andere mensen die ik ken gebruiken Coppermine met vrijwel exact de zelfde instellingen en hebben er geen last van.

Ik heb al meerdere dingen geprobeert. Ik heb al meerdere keren alles eraf gegooit. Andere versies geinstalleerd. MySQL 4, nu dus MySQL 4.1, MySQL 5. PHP5 werkte niet lekker. Andere mensen met exact de zelfde versies van software hebben alles zonder problemen draaien. Ik heb al verschillende instellingen proberen te veranderen, op het coppermine forum gezocht, eigen thread aangemaakt. Niemand kan me echt serieus verder helpen met dit vreemde probleem.
Ik heb het idee dat het in de php-instellingen zit, maar ik heb nog niets concreets kunnen vinden.
Het is zo vreemd dat hij die afbeeldingen zo weergeeft want als ik de jpegs op de server zelf in windows open zien ze er heel normaal uit. :?

Ik hoop dat mn probleemschets een beetje duidelijk is. De topictitel was ook erg moeilijk. Khoop dat iemand me verder kan helpen iig. Want een fotoboek voor alleen fotos onder de 65kb is nie echt iets natuurlijk. :/

EDIT: Hier nog wat meer pics, met wat uitleg.
test1.jpg
Hier gewoon de thumbnailtjes, geen probleem.

test2.jpg
Deze diashow formaat van de pic is boven de 65kb en wordt niet goed weergegeven.

test3.jpg
Het bekijken op volledige grootte van deze pic geeft dit weer... een desktopscreen met bijna nix erop

win2003.jpg
Zo ziet het er in windows uit, de fotos kloppen en zijn perfect. Niets geen vreemde dingen eraan.

[ Voor 24% gewijzigd door Novah op 01-04-2005 20:28 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
De fout kan ook zitten in apache. een beveiliging die je bandwith bespaart doro op fotos in te korten ofzo ...:S
of dat hij t niet goed doorgeeft ofzo.
doet hij dit alleen bij jpeg's of fotos ? of ook bij andere dingen bestanden ofzo

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Novah
Flapietoetoe schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:11:
De fout kan ook zitten in apache. een beveiliging die je bandwith bespaart doro op fotos in te korten ofzo ...:S
of dat hij t niet goed doorgeeft ofzo.
doet hij dit alleen bij jpeg's of fotos ? of ook bij andere dingen bestanden ofzo
Bij PNG en Gif geeft hij gewoon een error. Hij begint met laden van de PNG, je ziet de afbeelding verschijnen en dan op de helft kapt hij en is de hele afbeelding wit. Precies op de helft, de PNG afbeelding was 125kb. Dus weer die 65kb...

Zips bijv kan ik gewoon aan een album toevoegen en downloaden. Met zipje van 600kb getest. De tumbnail daarvoor is iets van 15kb. Geen probleem daarmee. Echt vreemd, ookal spit ik alle configs door, kan niet iets vinden wat er op lijkt te wijzen naar die 65kb.

Ik heb mn ImageHandler ook meerdere keren opnieuw geinstalleerd, ik gebruikt ImageMagick-6.2.1-Q16.
Maar velen andere die het ook gebruiken hebben nergens last van... zo vreemd.

[ Voor 29% gewijzigd door Novah op 01-04-2005 20:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:42
Zie je kans om een JPGje apart te resizen, zonder gebruik te maken van SQL?

Je sluit dan iig een brakke "output" uit van MySQL. Mocht het probleem dan nog steeds zich voordoen, dan zul je in je PHP+libaries moeten gaan zoeken.

Probeer het volgende PHP scriptje eens:

resize.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php 

define('MAX_IMAGE_SIZE', 640); 

$image = $_GET['file']; 
  if (isset($_GET['size'])) 
    $maxsize = $_GET['size']; 
  else 
    $maxsize = MAX_IMAGE_SIZE; 

$width = $height = $maxsize; 

$imgInfo = getImageSize($image); 

if (($imgInfo[0] <= MAX_IMAGE_SIZE) and ($imgInfo[1] <= MAX_IMAGE_SIZE)) { 
    $width  = $imgInfo[0]; 
    $height = $imgInfo[1]; 
    } 
    else { 
    if ($imgInfo[0] > $imgInfo[1])                      // Width > Height 
      $height = round(($imgInfo[1]/$imgInfo[0]) * $maxsize); 
    if ($imgInfo[0] < $imgInfo[1])                      // Width < Height 
      $width = round(($imgInfo[0]/$imgInfo[1]) * $maxsize); 
    } 

header("Content-type: image/jpeg"); 

$background = imagecreatetruecolor($width, $height); 
  switch ($imgInfo['mime']) { 
        case 'image/jpeg': $foreground = imagecreatefromjpeg($_GET['file']); break; 
        case 'image/png':  $foreground = imagecreatefrompng ($_GET['file']); break; 
      case 'image/vnd.wap.wbmp': $foreground = imagecreatefromwbmp ($_GET['file']); break; 
    } 

imagecopyresampled($background, $foreground, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $imgInfo[0], $imgInfo[1]); 

imagejpeg($background); 
  imagejpeg($foreground); 

imagedestroy($background); 
  imagedestroy($foreground); 

?>

En dan aanroepen met resize.php?file=naam.jpg&size=800

Dat zou dan van naam.jpg een JPGtje moeten genereren met een breedte van 800 pixels.
Dit scriptje gebruik ik zelf ook. Win2000, Apache 2.0.53, PHP 4.3.10, zonder verdere libaries behalve dan de standaard install van PHP.

Mocht die ook brak weergegeven worden, ga dan dus prutsen met PHP of je image libaries.

Heb je ook al eens een geheugentest gedaan? Brak ram zou het probleem ook prima kunnen verklaren.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 01-04-2005 22:09 ]

• Novah
Als ik direct via de webserver de fotos bekijk in bijv internet explorer zien ze er net zo gaar uit. Ik vrees dat het iets te maken heeft met ImageMagick, Firewall of Apache zelf... ik ga zometeen thuis even wat testjes doen. Daarna anders IIS running krijgen en die gebruiken als webserver. Hopen dat deze beter resultaat geeft, de .htconfig ook nog even doorlopen zometeen. Ik laat later meer horen in een edit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien vergezocht, maar misschien de duplex-settings van je nic even aanpassen aan de andere kant, dus de router/modem? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad en na veel zoeken heb ik apache 2 vervangen door 1.3 . Die deed het wel gewoon goed.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem vaker gelezen op Gathering of Tweakers. Probeer dit eens:
[rml]WimB in "[ WebServer] Plaatjes niet zichtbaar"[/rml], wie weet werkt het. :)

[ Voor 63% gewijzigd door kamerplant op 04-04-2005 18:29 . Reden: blaat ]

🌞🍃

• Novah
Op andere fora heb ik gelezen dat het te maken heeft met wat Apache uitspuugt en dat er ergens een fout zich daardoor voordoet. Als ik namenlijk vanuit een open dir de fotos bekijk heb ik het zelfde probleem. Dus volgensmij heeft het niet veel met coppermine te maken, maar meer met apache.
Als ik zometeen thuis ben ga ik hem proberen te installeren op een Microsoft IIS webserver.
Khoop dat dat wel een beetje wil gaan werken en, ik laat nog wel horen hoever ik ben.

Update: Door over te stappen naar Apache 1.33 werkt het nu wel correct. Vreemd maar waar, ik ben iig blij eindelijk te kunnen genieten van mn Coppermine. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Novah op 05-04-2005 15:09 ]

Verwijderd

Dit probleem heeft mij ook de nodige tijd bezig gehouden. Uiteindelijk de oplossing gevonden.

Zoeke de volgende twee regels in httpd.conf

#EnableMMAP off
#EnableSendfile off

En haal de '#' weg voor beide regels.

Verwijderd

onzin

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 12:47 ]

• Novah
Vanwege problemen met beide Apache's, ben ik overgestapt op IIS van Microsoft.
De uitgebreide menuopties, configuratieitems en dergelijke maken het veel aantrekkelijker om deze webserver te gaan gebruiken. De ondersteuning van PHP was snel gedaan en in no-time draaide al mn websites al op mn geheel nieuwe webserver.

IIS nu up and running dus, geen problemen meer met weergave van afbeeldingen of bestanden.
Raar maar waar...

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:04:
Dit probleem heeft mij ook de nodige tijd bezig gehouden. Uiteindelijk de oplossing gevonden.

Zoeke de volgende twee regels in httpd.conf

#EnableMMAP off
#EnableSendfile off

En haal de '#' weg voor beide regels.
In de tijd dat ik Apache draaide had ik dat probleem ook. Volgens mij was dit inderdaad de oplossing. Ik draai IIS nu ook inderdaad, werkt strak en is overzichtelijk. Alleen wat gekloot met NTFS permissies af en toe, maar je kan niet alles hebben.

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Bedankt voor deze zinvolle reactie.
Overigens is deze oplossing ook hier te vinden. Ik heb het 'Win32DisableAcceptEx' er niet in gezet. Het probleem was al opgelost zonder deze regel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:45 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Joostva, linuxgeek had z'n bericht ge-edit omdat wat hij oorspronkelijk had gepost onzin was. ;)

Signature

Pagina: 1