Toon posts:

Hard werken beloond goed!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Van vele maanden (9 om precies te zijn) heb ik eindelijk een wat sneller systeem bij elkaar!!

CPU : Celeron 500
Mobo : Abit BE6
Mem : 128 MB
HD : 3 gyg (wordt nog geupgrade)
CDrom : 32x
Video : 4 MB AGP + Voodoo2 (idem)
1,44 MB
15 Inch monitor (idem.. ooit)
SB Live 1024 (>:))

Dit alles in een strakke MIDI tower!!

Gaaf he! Ik denk dat deze wel heel veel sneller is als mijn huidige pc (p200)!

Er komt nog een geforce 2 MX in, en mischien een grotere HD.

Mooi he..

Zie maar wat je ermee doet.. wou het alleen ff kwijt :)

Barracuda

Verwijderd

Fijn voor je knul :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Die CPU is niet lekker om over te klokken.

Heb em ook, met be6, komt niet hoger dan 563 :(

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op dinsdag 09 januari 2001 14:58 schreef TB het volgende:
Ga nou niet meteen die computer afzeiken... hij heeft er hard voor moeten werken. :(

Toch nog veel plezier gewenst met je nieuwe computer :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Gefeliciteerd man! Respect, 9 maanden hard werken voor iets wat je graag wil hebben doet niet iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat ik hem ga overklokken.. ga eerst lekker quake3 spelen (zou dat veel harder gaan?)..

ik werk nu nog steeds op een p200, met 48 MB geheugen, en een traag mobo.. Dus ik denk dat deze voor een poos (een jaartje of 2) nog wel mee kan (als ik die geforce + hd erin heb zitten).

Maar tis wel een mooi systeempje hoor.. Eindelijk wat hogere snelheid enzow..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens nu een P&P pci geluidskaartje van 30 piek erin zitten, een ESS Audiodrive geloof ik... Kan ik nou verschil merken tussen die Live 1024 en dat ess ding????

• Moon
  • Registratie: November 2000
Wat voor werk doe je in vredesnaam?
Als je hier negen maanden voor moet werken lijkt me het dat je genaaid word.

In ieder geval veel plezier ermee:)

Verwijderd

Topicstarter
vakkenvullen bij de aldi :r

en ook nog eens een oproepkracht ook nog..

Naja. heb hem in ieder geval bij elkaar.

Nee, ik ben niet opgelicht. het meeste trek ik uit m'n oude systeem (hd, voodoo2 + de andere videokaart, omgeruild voor een andere, en de cd-rom speler)

het setje (mobo+proc+mem) kost 400 piek, dus dat valt best nog mee.

Verwijderd

Heb ook hard moeten werken voor mijn nieuwe systeem minstens een uur bezig geweest met bestellen!

athlon thunderbird 900
abit kt7
320 mb geheugen
sb live
en de rest had ik al, geen zin om dat op te noemen!

• Moon
Ik vrees dat je beter een 1024 kan nemen in verband met een (EMU) chip die erop zit.
Deze kan in de toekomst door nieuwe drivers te installeren geupgraded worden.
Tevens ondersteund deze kaart eax en directsound waarvan ik niet weet of die Ess dat heeft.

• Moon
Sorry, verkeerd gelezen,je had hem al.

Verwijderd

Wat verdien je eigenlijk als vakkenvuller tegenwoordig?

Gaat me eigenlijk ook niks aan!:)

• TB
  • Registratie: November 1999

TB

pompiedom

Hoe oud ben je?

Verwijderd

Wat voor werk doe jij dat je zo'n overkill systeem bestelt?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Jij kan ten minste genieten van je PC, dat kunnen die rotjochies die een Pentium8 34GHz van pappa krijgen niet zeggen! Ik heb vorig jaar ook mijn eigen PC gekocht en dat was het begin van mijn verslaving...
Ik had toen gekocht:

Nieuw:
Abit BE6
PentiumIII 450
64MB PC100
Diamond Viper 770 32MB AGP
48x Philips
Daewoo 710B 17" (van m'n ouders gekregen)

Oud:
3COM ISA 10Mbit NIC
Soundblaster 16 ISA

Inmiddels is er al flink wat aan verbouwd en heb ik deze upgrades gehad (alles zelf betaald):

Soundblaster 128 PCI
3COM 10/100 PCI NIC
HP 9110i 8x 4x 32x brander
64MB > 128MB Mem
450MHz > 700MHz
128MB > 256MB Mem
Logitech Cordless Desktop iTouch
3dfx Voodoo3-2000 PCI
Daewoo 712B 17" (van m'n ouders gekregen)

Verwijderd

Beter, gefeliciteerd.

Voor zulke mensen heb ik meer bewondering, dan voor mensen die lopen op te scheppen met systemen die ze van mammie en pappie krijgen.

Veel suc6 ermee!

Verwijderd

Wat knap van jullie dat jullie dat allemaal zelf betaald hebben en dat nog durven te vertellen ook, ik durfde dat vroeger niet hoor!

Hoe oud zijn jullie in godsnaam?

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 14:58 schreef TB het volgende:

Heb em ook, met be6, komt niet hoger dan 563 :(
Mijn buurjongen heeft ook zoon 500mhz loopt bij hem nu op 600mhz wil ook op 625mhz lopen. :)

Greetz

• henk jansen
  • Laatst online: 10-06-2024
gefeliciteerd met je systeempie jongen, hoe harder je ervoor hebt gewerkt des te meer plezier heb je ervan.. (trots)

heb ik ook gedaan alleen iets minder trotse manier. eerst van pappie en mammie lenen en dan in drie maanden terug betaalt (elke maand wat) en dan kun je effe niet stappen maar ja heb wel resultaat.

zie onder:

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik heb netjes mijn eigen systeempje gekocht, maar als jij pas na 9 maanden dit bij elkaar krijgt zou ik toch een ander baantje nemen hoor, sorry....

Maar voor de rest toch leuk voor je....

Verwijderd

Ik heb ook een 500 Mhz PC, en kan er nog steeds alles op draaien wat ik wil, ik ben een gelukkig man(jongen). Dus Barracuda, veel plezier er mee, maar pas op, want je bent begonnen aan een tijd en geldvretend project !

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Keep the spirit up!!
Volgens mij is dit systeem indrukwekkender dan het +fl 8000,- dat onlangs in het forum stond. Niet op de specs maar wel op de manier waarop. Die andere gozer maakt zich nu al druk over zijn Golje cabrio wat hij krijgt van pappa voor z'n 18de verjaardag.

Het toch om de lol bij een tweaker.

So congratulations!!!

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Wie krijgt een golje cabrio?

Verwijderd

je had veel beter een amd kunnen kopen draait sneller en is goedkoper. B-)

Verwijderd

Topicstarter
lk ga nu ook ander werk zoeken :-) Maar omdat ik gewoon een snellere pc wil hebben, heb ik nog ff bij de aldi lopen vullen.. ga nu denk ik bij de ah werken ofzow..

de aldi is gewoon :r :r :r :)

Maar ik ga morgen (als ie klaar is :D) lekker quake3 enzow spelen.

In ieder geval bedankt voor alle leuke reacties!

Barracuda

Verwijderd

Damn als ik 9 maanden ga werken dan dan kom ik aan zetten met de geilste pc wat je in de winkel kan komen plus nog is een geil grote tv :7

Verwijderd

Idd , sparen & hard werken voor je eigen PC geeft veel meer voldoening dan aan ma&pa vragen of je effe een P4 1.4 Ghz krijgt en die er de volgende dag staat . Ik heb zelf gespaard voor dit systeem :

AMD K6-2 400@500 op MSI mobo
128 MB PC-100 Ram (was toen 8000 ballen)
Live Player 1024
FPS 2000 (ik EIS goede sound , kheb er proc&mobo besparingen aan gedaan die me niet echt aanstonden)
Asus 40X
WDC Caviar 13.6 GB
Floppy drive
Target 300 Watt Maxitower
Misumi ergo-toetsenbord
A4Tech muis 3-knops 520 DPI
Fujitsu 17" Monitor
Riva TNT2 ultra Gamer
en m'n 10/100 en 10 Mbit NIC kreeg ek van m'n ouders voor ADSL te delen .

Is ondertussen al geupgrade en bijgekomen
K6-2 400@500--> Plastic Athlon 550 op A7V (10.000 BEF) met Iceberg 80CFM twin fan cooler
Agfa Snapscan 1212U (3990 BEF)
Net gedaan : 128 MB PC100-->256MB PC133 Infineon (7200 BEF)
Thrustmaster Fox 2 Pro(2000 BEF)
Asus P2T thermal Sensor(250 BEF)
Slot Turbine onder videokaart en 5 Casefans(2400 BEF :( )
En er hangt een gratis HP Laserjet IIID aan .

Ik HAD ook een Creative 2X fikker maar die heeft de geest gegeve .

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 15:03 schreef HaTeWaY het volgende:
Gefeliciteerd man! Respect, 9 maanden hard werken voor iets wat je graag wil hebben doet niet iedereen.
Jawel, zwangere vrouwen doen dat meestal. :7

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Ik heb mijn eerste systeem ooit voor een paar honderd gekocht (486 dx2-66) en sindsdien telkens gewerkt om hem up te graden en tegelijkertijd de onderdelen verkocht, nu, na 3 jaar zit ik op dit systeem :

Athlon 600
Epox 7KXA
128 Mb ram PC100
15.3gb harddisk
17" Iiyama S700JT1

en binnenkort komt er nog een Lite-On 12x10x32 in.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet eens een PC willen hebben die m'n ouders dan zouden moeten betalen..

ik heb zelf ook 2 handen gekregen :-))

Het is gewoon veel toffer als je er hard voor gewerkt hebt dan dat je de pc in je schoot geworpen krijgt. (ouch!)

ik ga hem morgen ophalen. hij wordt nu voor me in elkaar gezet (doe ik liever zelf niet)

Verwijderd

Precies. Zelf je eigen pc kopen geeft het meeste voldoening.

• BaseT
  • Laatst online: 13-06 23:51
Leuke verhaaltjes allemaal maar BE6 is |:( echt heel veel uitval in die borden

sorry dat ik jullie plezier verpest maar moest ik even melden

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Verwijderd

het quaked lekkerder als je je systeempje zelf bij elkaar gesprokeld hebt hehe :-)

Verwijderd

Topicstarter
Uhh.. lijkt me sterk als iedereen hiero zegt dat het een goed en superstabiel moederboard is. Waar haal je die info vandaan als ik het vragen mag?

Verwijderd

ik vind het heel knap, met weinig te werken in een lange tijd en dan je geld dusdanig bij elkaar sparen, jij geniet tenminste van je systeem, ik heb afgelopen zomer de hele zomer fulltime bij een softwarebedrijf gewerkt en daar heb ik dan een tbird 900 +256meg+gf2 gts pro64meg+etc. van kunnen kopen, ik geniet ook van mijn systeem omdat er 0 gulden van papa in zit :) (behalve dan die oude 10gig die hij gesponderd had ik m'n ouwe puter :7)

• bloasfist
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Hmm.. ik heb ooit toen ik een jaar of 14 was (misschien 15), samen met m'n ouders een pc gekocht. Daar heb ik toen dus ook de helft aan meebetaald. Sinsdien heb ik deze de hele tijd geupgrade, en is ie van mij geworden. Het was een:
ibm 8x86-120+ met 16 mb edo en 1gb hd; en nu is het een
athlon 500@750 op een msi6167 met 2*64 mbpc100 en 8.4+1.0gb hd (jaja ik heb hem nog). Verder ook nog een lite-on 12*10*32 gekocht, en natuurlijk een atx kast :)
Het enige wat ik nog heb van de beginpc is de 6 speed cdrom speler en de 14 inch monitor. Die laatste moet ik nu toch echt maar eens gaan vervangen. Maarja, die dingen zijn zo SCHIJT duur. :( :(

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 23:27 schreef bloasfist het volgende:
Hmm.. ik heb ooit toen ik een jaar of 14 was (misschien 15), samen met m'n ouders een pc gekocht. Daar heb ik toen dus ook de helft aan meebetaald. Sinsdien heb ik deze de hele tijd geupgrade, en is ie van mij geworden. Het was een:
ibm 8x86-120+ met 16 mb edo en 1gb hd; en nu is het een
athlon 500@750 op een msi6167 met 2*64 mbpc100 en 8.4+1.0gb hd (jaja ik heb hem nog). Verder ook nog een lite-on 12*10*32 gekocht, en natuurlijk een atx kast :)
Het enige wat ik nog heb van de beginpc is de 6 speed cdrom speler en de 14 inch monitor. Die laatste moet ik nu toch echt maar eens gaan vervangen. Maarja, die dingen zijn zo SCHIJT duur. :( :(
jaaah, CD-rom: 100 piek gok ik :7

Verwijderd

Topicstarter
de abit BE6 is toch geen slecht mobo?

op zo'n beetje iedere site die ik kan vinden komt ie hartstikke goed uit de tests!!

Volgens mij lult peter een beetje uit z'n keel.. :)

Maar goed..

Als het maar lekkah draaid dan is 't al gauw goed.

Zou ik trouwens veel performance verschil merken met deze p200(32 MB + Voodoo2), en die nieuwe celeron? (cel500@abit BE6&128 MB)

?

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 23:35 schreef Barracuda het volgende:
de abit BE6 is toch geen slecht mobo?

op zo'n beetje iedere site die ik kan vinden komt ie hartstikke goed uit de tests!!

Volgens mij lult peter een beetje uit z'n keel.. :)

Maar goed..

Als het maar lekkah draaid dan is 't al gauw goed.

Zou ik trouwens veel performance verschil merken met deze p200(32 MB + Voodoo2), en die nieuwe celeron? (cel500@abit BE6&128 MB)

?
yeap, vooral bij Windows98

Verwijderd

[b]

het setje (mobo+proc+mem) kost 400 piek, dus dat valt best nog mee.
400piek?? laat staan dat je die Live ookheb gekocht: 400+140=540
540:270dagen=2 gulden per dag.
Sorry hoor, maar hoe heb jij dit in godsnaams voormekaar gekregen????
tip1=neem een krantewijk
tip2=ga 1 x per week minder naar de MAC
ach laat ok maar
toch benik blij voor je :)

• killercow
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

zelf je pc kopen rulez, zech nou zelf t geeft zo'n goed gevoel.

en daarom waardeer ik ook alleen mensen die hem zelf hebben gekocht van hun eigen geld. tuurlijk slijmen bij pappie en mammie kunnen we allemaal das niet zo moeilijk, maar lang en hard werken dan ben je die pc tenminste waard want dat gaat die pc voor jouw ook doen, lang (24/7) en hard (100% koei) werken.

veel suc6 ermee en ohja altijd als je een nieuwe pc koopt gaat er in het begin van alles fout, maar geef nooit de hoop op, t mag dan wel pijn doen maar een echte tweaker red het wel en agh je krijgt in t extreme geval toch wel een nieuwe.

nogmaals ik hoop dat je er plezier mee zult hebben.

ps. voor iedereen die z'n pc gehad heeft, t geeft niet hoor er zijn ook minder coole personen nodig om bijvoorbeeld barracude cool te maken B-)

openkat.nl al gezien?

• The Dolf
  • Niet online
Tja, ik heb ook moeten werken (1.5 maand).
Ik heb wel geprobeerd om aan papie en mamie een pc'tje te vragen maar ze lachten me vierkant uit. Ze namen me niet serieus. Snappen jullie dat nou?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 09 januari 2001 15:03 schreef HaTeWaY het volgende:
Dat doe ik hem dus na, maar dan langer,een paar jaar :D, ben wel meteen blut, alleen werken levert geld op :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik moet zeggen dat de eerste pc die ik gekocht heb ook een amd was. ik heb toen (omdat het mijn eigen zuur verdiende geld was) besloten om nooit meer een amd te kopen omdat deze om de haverklap vast liep. ben nu weer aant twijfelen. maar toch, denk dat die jongen wel een goede beslissing heeft genomen met z'n celly

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
Hmmm, ik werkte wel voor mijn pcŽs, maar niet hard..., en ik ben ook niet van plan in de nabije toekomst nieuwe hardware aan te schaffen, tekstverwerken, interneten, en soms een potje RA2 gaat prima op mŽn oude vertrouwde (jaja, deze pc is een van de stalielste die ik ooit heb gehad..., zeker niet mee geklooid op het zelf in elkaar zetten na...) 500Mhz pruttelaar...

• XElD
  • Laatst online: 17-08 10:54
Op woensdag 10 januari 2001 00:14 schreef vrchtvls het volgende:
ik moet zeggen dat de eerste pc die ik gekocht heb ook een amd was. ik heb toen (omdat het mijn eigen zuur verdiende geld was) besloten om nooit meer een amd te kopen omdat deze om de haverklap vast liep. ben nu weer aant twijfelen. maar toch, denk dat die jongen wel een goede beslissing heeft genomen met z'n celly
Denk dat dat niet aan de AMD lag, sommige PCŽs hebben om de een of andere manier de gewoonte vaak vast te lopen, waarom..., B-merk mobotje (weinig layers, om geld te besparen, staat garant voor instabiliteit) , brakke netwerk of geluidskaart, ergens een pci kaartje net helemaal 100% in een pci slot gedouwd, te hoge memory timings, dat soort zaken, het ligt zelden aan de CPU van welke fabrikant dan ook...

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Yep zelf kopen geeft de meeste voldoening.

zelf:
p3 500@560
128
10 3com (chello, daar gaat mijn geld)
10/100 3com
2x writer
32x CD-rom
Live! Platium (voor music op te nemen van de band, dus niet voor de gein gekocht)
8.2 harddisk
40.7 harddisk net binnen oooeeee eindelijk meer ruimte.

het enige wat ik van mijn ouders heb gekregen is mijn super kleine 22" iiyama monitor. Die heb ik gekregen voor het slagen van de HAVO en mijn 18de verjaardag. Dat was echt het tofste dat ik ooit van ze heb gekregen. Nu weten ze ook eens hoe het voelt om bijna blut te zijn

-

Verwijderd

Amd duron veel beter en Goedkoper dus een voordeel voor jouw... have luck with your system!!! :)

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op dinsdag 09 januari 2001 22:49 schreef Barracuda het volgende:
Ik zou niet eens een PC willen hebben die m'n ouders dan zouden moeten betalen..

ik heb zelf ook 2 handen gekregen :-))

Het is gewoon veel toffer als je er hard voor gewerkt hebt dan dat je de pc in je schoot geworpen krijgt. (ouch!)
yeah right, al zouden je ouders nu zeggen dat je voor 5000 piek een pc mag uitzoeken zou jij zeggen nee dank je, ik werk liever 9 maanden voor een celly 500????

Zelf werken is goed, maar je moet niet gaan overdrijven he!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

psies !

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Best leuk systeempje.. Veel plezier ermee :) :) :) :)

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 11:37
Beetje vaag he , laatste post in deze topic was 10 jan .
En nu opeens post iemand op 13 september hier een Heel erg nutteloze reply .

dit lijkt me een case van hoe haal ik zo snel mogelijk veel posts :(

Maar ja ik kan er ook naastzitten :Z

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik kreeg m'n pc ook niet van m'n ouders, dat betaalde m'n baas gewoon.. ;)

maar ken het gevoel wel.

m'n 1e eigen autootje ( een civic 1500 uit '85) met roest leverde me veel meer lol op dan de leasebak die ik nu heb.

gompy, wat kon je heerlijk driften in die civic..... :P

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Ik wil wel weten hoe het nu met zijn systeem is , werkt het nog ? Problemen gehad ?

Verwijderd

proficiat met de aankoop van je systeem

Verwijderd

vakkenvullen bij de aldi :r
ik zou je eigen zakkenvullen! volgende keer als er weer zo'n pc aanbieding is :9

Verwijderd

proficiat en BTW dit topic is al van januari....

Verwijderd

Ook proficiat met je systeem.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
DAMN! doe hier ff een slotje op...is totaal niet boeiend meer na al die maanden....

Die jongen heeft waarschijnlijk allang een andere pc gehad van zn ouders ofzo >:)

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Doei

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.