Toon posts:

Exchange + POP3 gebruik (Outlook 2003)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk draaien ze Windows 2003 Server + Exchange 2003.
Ik via VPN de mogelijkheid om thuis ook een Exchange account in te stellen, dit werkt allemaal prima, alles wordt netjes gesynchroniseerd.
Echter heb ik ook 4 POP3 mailboxen prive.
Het lukt mij maar niet om 2 verschillende opslaglocaties te selecteren in Outlook.
Ik heb een Map "Naam Mailbox", dat is de mailbox van mijn werk en een map "Personal Folders", de prive map.

Het lijkt alleen niet mogelijk om tegen mijn werk email te zeggen ga naar "Naam Mailbox" en tegen mijn prive email ga naar "Personal Folders".

Het is of alle mailboxen naar "Naam mailbox" of naar "Personal Folders". 8)7

Het probleem daarbij is dat al mijn prive email ook in de mailbox van mijn werk komt en dat is niet de bedoeling.

Het plan is dat mail van mijn werk daar op de server blijft staan en de mail prive lokaal op mijn pc. :)

Weet iemand een oplossing of dat het mogelijk is?

Het lijkt mij een simpel iets waar meer mensen tegen aanlopen.
De search heeft niets opgeleverd. :(

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Er is 1 snelle oplossing en dat is een regel aanmaken:

als de ontvanger = prive adres dan verplaats dit bericht naar postvak in personal folders, helaas niet zo mooi want het verzenden loopt dan nog steeds via de exchange server.

---------------------

Een andere betere oplossing is het aanmaken van 2 profielen, dit doe je via mail in het configuratiescherm. Hier kies je profielen, dan daarna toevoegen je krijgt nu een wizard. Zet ook even het vinkje goed bij "Te openen profiel weergeven" nu kun je kiezen bij het opstarten van outlook voor prive of zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 01-04-2005 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
er zijn geen andere opties, dit vind ik ook een beetje omslachtig, ik heb het nu 2 dagen geprobeerd, maar het is ook niet alles.
Als ik met regels werk dan komt mijn prive email ook op mijn werk binnen als ik daar email naar binnen trek.

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig kickje

Verwijderd

Het lijkt me dat je gewoon 2 mail profielen moet aanmaken, daarbij kies je tijdens het opstarten van Outlook welk profiel je wilt gebruiken.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:31:
er zijn geen andere opties, dit vind ik ook een beetje omslachtig, ik heb het nu 2 dagen geprobeerd, maar het is ook niet alles.
Wat is niet alles, twee profielen?
Als ik met regels werk dan komt mijn prive email ook op mijn werk binnen als ik daar email naar binnen trek.
Klopt

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
Kan je dit niet via een Rule instellen? Moet te doen zijn dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
2 profielen is idd niet alles.
Het werkt en dat is belangrijk, alleen niet handig.
Mij lijkt (*gevaarlijk) dat het makkelijk moet kunnen, maar vind er ook helemaal niets over.
Pagina: 1