Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell Axim X30 om te internetten via een draadloos router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:

Kan ik met een Dell Axim X30 draadloos internetten via een draadloos router waar ik nu met m'n notebook mee kan internetten?

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Zo ja: kan ik dan gewoon iedere site bezoeken die je ook met een ''echte'' pc kan bezoeken.

Verwijderd

1. Ja

2. Ja, in principe wel. Alleen zullen sommige sites niet echt handig te lezen zijn op je Pocket PC. Sommige sites hebben overigens speciale pagina's voor Pda's. Das erg handig. Volgens mij heeft Tweakers dat ook.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
In principe is dat geen probleem, maar normaal browsen is er niet echt bij; het schermpje is nogal klein. ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Antwoord op je tweede vraag: Ja, je kunt vrijwel alle pagina's lezen.

Gelukkig bestaat er namelijk Opera voor je mobiele telefoon of pda :). Om te kijken hoe pagina's op je pda eruit komen te zien, kun je het volgende doen. De gewone Opera voor windows downloaden en installeren. Vervolgens bezoek je bijvoorbeeld tweakers.net en druk je op shift+F11.

Edit: Voorbeeld (ik heb op GoT de grijze style-sheet):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/opera_pda.png

[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 01-04-2005 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Hij kan dus gewoon op mijn reeds aanwezige draadloze router werken? Zo'n PDA werkt niet op een andere frequentie?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:09:
Bedankt voor jullie reacties! Hij kan dus gewoon op mijn reeds aanwezige draadloze router werken? Zo'n PDA werkt niet op een andere frequentie?
De Dell Axim X30 PDA ondersteunt volgens de specificaties die je gaf de standaard voor draadloze communicatie met routers, namelijk 802.11b. De router bij je thuis heeft ook ondersteuning voor de 802.11b standaard (of je moet nog een hele oude hebben met alleen 802.11a).

Je kan even kijken wat er bij de specificaties van je router staat. Wanneer deze de snellere 802.11g versie ondersteunt of 802.11b dan zit je zeker goed. 't Kan haast niet anders dan dat dit het geval is, dus dat is mooi voor jou :).

[ Voor 19% gewijzigd door dr snuggles op 01-04-2005 22:22 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
wwillem schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:36:
Antwoord op je tweede vraag: Ja, je kunt vrijwel alle pagina's lezen.

Gelukkig bestaat er namelijk Opera voor je mobiele telefoon of pda :). Om te kijken hoe pagina's op je pda eruit komen te zien, kun je het volgende doen. De gewone Opera voor windows downloaden en installeren. Vervolgens bezoek je bijvoorbeeld tweakers.net en druk je op shift+F11.

Edit: Voorbeeld (ik heb op GoT de grijze style-sheet):
[afbeelding]
Da's geinig, weer wat geleerd. :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

Wat ook geinig is: The file opera_wmsp_760b3.cab is not a valid Windows CE Setup file.
En ze zeggen toch echt Download Opera for your phone/PDA. En ik probeer het op een Dell Axim X30 High.
Of hij is totaal niet compitabel met Windows Mobile 2003 SE, of het werkt alleen op smartphones, en klopt de beschrijving dan dus niet :)
En in de praktijk ben ik nog nooit software tegengekomen die gemaakt was voor Windows Mobile 2003, en niet werkte op 2003 SE.

En op de vragen van de TS hoef ik denk ik geen antwoord meer te geven, dat is al duidelijk zo :P
Maar met PocketIE is GoT niet echt goed te bekijken, pda.tweakers.net is er wel, alleen die heeft alleen de t.net fp/pricewatch en reviews.
Misschien dat het met Opera wel beter te bekijken is, maar met PIE ziet GoT er echt niet zo leesbaar uit :D
Maar denk dat dat eerder door javascripts komt die PIE niet kent ofzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• dr snuggles
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:55:
Wat ook geinig is: The file opera_wmsp_760b3.cab is not a valid Windows CE Setup file.
En ze zeggen toch echt Download Opera for your phone/PDA. En ik probeer het op een Dell Axim X30 High.
Of hij is totaal niet compitabel met Windows Mobile 2003 SE, of het werkt alleen op smartphones, en klopt de beschrijving dan dus niet :)
En in de praktijk ben ik nog nooit software tegengekomen die gemaakt was voor Windows Mobile 2003, en niet werkte op 2003 SE.
Weet je wel zeker dat je goede versie (automatic installer) te pakken had? Ik krijg namelijk een *.msi bestand en geen *.cab (maar misschien komt die er na het uitpakken uit).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

Had zowel automatic als manual.
Maar na wat beter leeswerk: It will not work on Smartphone 2002 or Pocket PC devices.
Dus waarom ze dan zeggen Download Opera for your phone/PDA :X
Welke PDA ze dan bedoelen, geen idee, hooguit die Psion dingen die veel minder populair zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1